Jump to content
Annons

Kopiera CD direkt till mp3


LejonLeo

Recommended Posts

Jag har tagit beslutet att föra över hela min CD samling till mp3,

och undrar om det därför finns program som kan kopiera CD direkt till mp3.

Jag har PC och har inte lyckats få den lösningen med följande program:

Nero, Cubase SL3, Wawelab 5, Adobe Audition 1.5, Windows Media Player.

Jag vill INTE betala för en mp3pluggin till media player.

Jag är faktiskt inte beredd att köpa ett helt nytt program för detta.

Finns det möjligen en sådan funktion i MusicMatch eller Winamp som jag inte lyckats hitta.

Vill som sagt inte betala för en fånig plugin.

Leo

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
iTunes gör det du vill, och finns både för Mac OS och Windows. Det är bara att sätta i CDskivan så letas alla låttitlar upp, sedan rippas skivan till valfritt format (bla AAC och MP3) och CD-omslaget läggs till i databasen. Därefter matas skivan ut och det är bara att repetera processen. Den inbyggda MP3-encodern anses dock av många ha sämre kvalitet än Lame, så för Mac-versionen finns ett plugin som gör att man kan använda Lame som encoder.
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Skall du ta ned hela sampling är det bra om programvaran automatiserar namn och taggningar. Försök och hitta någon som även tar ned albumart så får du omslaget på skivan med när du konverterar plattan. iTunes gör det och dessutom följer albumarten med i iPoden om du har en sådan. Praktiskt.

Det finns andra programvaror som gör detta också. En varning om du skulle köra iTunes. Se till att du inte kör ned låtarna i aac format. Jag tror det är default inställningen i iTunes så se upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Windows media player 11 klara detta fint, bara att uppdatera.

Skulle föreslå att du kodar till AAC+ istället som tar 1/3 plats av mp3 men låter lika bra ändå. Dock så är decodersen ganska kassa just nu men det komnmer att utveclas mer och mer...

www.neradio.fm - har en AAC+ stöm i 32 kb/s. Lyssna och njut !

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall du ta ned hela sampling är det bra om programvaran automatiserar namn och taggningar. Försök och hitta någon som även tar ned albumart så får du omslaget på skivan med när du konverterar plattan. iTunes gör det och dessutom följer albumarten med i iPoden om du har en sådan. Praktiskt.

Det finns andra programvaror som gör detta också. En varning om du skulle köra iTunes. Se till att du inte kör ned låtarna i aac format. Jag tror det är default inställningen i iTunes så se upp.

Jag vet inte vad jag gör för "fel", men jag får inte med bilder (längre). Inställning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Audiograbber är ett gratis program som gör exakt det du vill.

http://www.audiograbber.com-us.net/

Använd detta program.

Finns Auto inställningar för att få bästa kvalle / minsta utrymme !

Ägt programmet i 3 år nu.... dom kan sin sak!

Värt sina få dollars !

Edit: .....har för mej att gratis ver. hadde lite begränsningar ?

Redigerat av Kurt Cobain
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...