Jump to content
Annons

Nertid på grund av sabotage


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Jag sympatiserar. För alla ggr man fått virus eller självinstallerande reklamgrejer eller whuh-evah. Finge man bara hitta den ansvarige, lägga an, spraya ner dennes ansikte och ergonomiskt utformade datorstol, den samme som 1337-mesen säkerligen sitter i 23h av dygnet, med torsk-moussaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

[...] forumet på macworld.se är nere. Kan det vara relaterat?

Det var som fan, kan de också ha råkat ut för något sådant? Våra servrar står i samma rum och det kan teoretiskt sett vara så att lösenordet har sniffats upp när moderatorer har loggat in. Och att Macworld har valt att ta ner forumen.

Är faktiskt lite för mycket en tillfällighet, men det är samtidigt bara spekulation.

Info om Macworlds problem:

http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=44859&hl=

Deras forum hade blivit hackat via en känd bugg i den tidigare versionen av Invision som de körde. Trist! Forumet är uppe nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, det var ju tråkigt förståss.

...men tänk om det inte har varit något hack? tänk om det bara är olsberg som vill påpeka vikten av att skippa det gamla forumet...

nja, så illa är det kanske inte. tråkigt med hackare, även om de faktiskt har varit viktiga och värdefulla i takt med internets utveckling.

ibland saknar man de gamla landslagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

...men tänk om det inte har varit något hack? tänk om det bara är olsberg som vill påpeka vikten av att skippa det gamla forumet...

Konspirationsteoretikern tittar fram. 🙂

Trist med sånt här, bra att det gick att lösa, och så snabbt!

Link to comment
Dela på andra sajter

...men tänk om det inte har varit något hack? tänk om det bara är olsberg som vill påpeka vikten av att skippa det gamla forumet...

Konspirationsteoretikern tittar fram. 😏

Trist med sånt här, bra att det gick att lösa, och så snabbt!

vad menar du?

tror du verkligen att palme är mördad?

Link to comment
Dela på andra sajter

...men tänk om det inte har varit något hack? tänk om det bara är olsberg som vill påpeka vikten av att skippa det gamla forumet...

Tack för den Itzhak, tacksamt. Det räcker nog med att kolla med de som rapporterade buggen under tiden jag var på Musikbörsen (tråd på studioforum.idg.se under Om sajten), med ett PM till moderatorerna (en av dem har fått en utskällning) eller med mig som blev sittande med en trist återställning när jag var stressad över annat.

Inte fan saboterar jag något som jag brinner för, då får man vara bra urblåst. Förstår inte hur du kan komma med en sådan insinuering, om den nu var allvarlig.

Trött idag, ska nog inte prata mer 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

ip address: 85.195.123.26

IP country: Anonymous Proxy

IP state: 

IP city: 

latitude: 0.000000

longitude: 0.000000

isp: velia.net Internetdienste GmbH

organization: Anonymouse eV

ip address: 166.70.207.2

IP country: United States

IP state: 

IP city: Sandy

latitude: 40.575100

longitude: -111.823196

isp: XMission

organization: XMission

ip address: 67.80.106.153

IP country: United States

IP state: 

IP city: Parsippany

IP postcode: 07054

latitude: 40.859699

longitude: -74.402603

isp:  Optimum Online (Cablevision Systems)

organization:  Optimum Online (Cablevision Systems)

ip address:  80.154.39.51

IP country: Germany

IP state: Hessen

IP city: Darmstadt

latitude: 49.870602

longitude: 8.649400

isp: Deutsche Telekom AG

organization: T-Online International AG

Man har surfat m.hj av proxy. Barnsligt simpelt, det finns massor med publika proxylistor på nätet. Bara att välja och vraka bland identiteter. Med en sådan lista och en proxy judge kan man inte spåras, inte så lätt iaf. Skulle nån köra trace rout på mig just nu skulle man finna mig i Sverige, i Com Hems nät. Jag skulle kunna logga in igen om 5min och vips - sitter jag i Brasilien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får alla hoppas att det nya forumet blir säkrare.

Men om man använder rätt hackprogram och grundläggande illvilja så har väl inte ens NASA eller världsbanker nåt säkert skydd?

Detta forum med sitt fantastiska innehåll borde värderas lika högt så man tycker FBI skulle ha det under övervakning dygnet runt!

Man undrar vad säkerhetsexperterna prioriterar egentligen 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Man har surfat m.hj av proxy. Barnsligt simpelt, det finns massor med publika proxylistor på nätet. Bara att välja och vraka bland identiteter. Med en sådan lista och en proxy judge kan man inte spåras, inte så lätt iaf. Skulle nån köra trace rout på mig just nu skulle man finna mig i Sverige, i Com Hems nät. Jag skulle kunna logga in igen om 5min och vips - sitter jag i Brasilien.

Jag har flera megahertz pentium på min data. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Man har surfat m.hj av proxy. Barnsligt simpelt, det finns massor med publika proxylistor på nätet. Bara att välja och vraka bland identiteter. Med en sådan lista och en proxy judge kan man inte spåras, inte så lätt iaf. Skulle nån köra trace rout på mig just nu skulle man finna mig i Sverige, i Com Hems nät. Jag skulle kunna logga in igen om 5min och vips - sitter jag i Brasilien.

Jag har flera megahertz pentium på min data. 😛

Haha 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

"....... Skulle nån köra trace rout på mig just nu skulle man finna mig i Sverige, i Com Hems nät. Jag skulle kunna logga in igen om 5min och vips - sitter jag i Brasilien...."

Shit! Visa mig hur det funkar... ska åka två svängar till sydamerika i vår, och detta trick skulle underlätta resan 😆 annars tar det ju nästan ett dygn att ta sig till Buenos Aires..

Link to comment
Dela på andra sajter

"....... Skulle nån köra trace rout på mig just nu skulle man finna mig i Sverige, i Com Hems nät. Jag skulle kunna logga in igen om 5min och vips - sitter jag i Brasilien...."

Shit! Visa mig hur det funkar... ska åka två svängar till sydamerika i vår, och detta trick skulle underlätta resan 😆 annars tar det ju nästan ett dygn att ta sig till Buenos Aires..

Det är skitlätt att det blir fel, räcker med en liten popup på fel ställe så hamnar man typ i uzbekistan.

(fast det är ju iofs en ganska positiv sak, om man jämför med den där läraren i USA som råkade få upp nån porr-popup och vips satt i rätten med risk för 40 års fängelse för att hon förstört barnens moral, eller hur det nu var...)

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

...men tänk om det inte har varit något hack? tänk om det bara är olsberg som vill påpeka vikten av att skippa det gamla forumet...

Tack för den Itzhak, tacksamt. Det räcker nog med att kolla med de som rapporterade buggen under tiden jag var på Musikbörsen (tråd på studioforum.idg.se under Om sajten), med ett PM till moderatorerna (en av dem har fått en utskällning) eller med mig som blev sittande med en trist återställning när jag var stressad över annat.

Inte fan saboterar jag något som jag brinner för, då får man vara bra urblåst. Förstår inte hur du kan komma med en sådan insinuering, om den nu var allvarlig.

Trött idag, ska nog inte prata mer 😛

ja olsberg, det borde du faktiskt förstå att det inte är allvarligt menat.

var det förresten inte du som för en liten tid sedan grymtade om att man skulle citera hela inlägg..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu måste ni lämna Björn & co ifred! 😛 F-n dom sliter ju dag och natt med att VI ska kunna ha ett vettigt forum. OK jag var själv skitsne över det nya stället men de har ju öppnat det gamla och håller det vid liv... Ge killarna lite arbetsro nu!

I all välmening.

Link to comment
Dela på andra sajter

...men tänk om det inte har varit något hack? tänk om det bara är olsberg som vill påpeka vikten av att skippa det gamla forumet...

Tack för den Itzhak, tacksamt. Det räcker nog med att kolla med de som rapporterade buggen under tiden jag var på Musikbörsen (tråd på studioforum.idg.se under Om sajten), med ett PM till moderatorerna (en av dem har fått en utskällning) eller med mig som blev sittande med en trist återställning när jag var stressad över annat.

Inte fan saboterar jag något som jag brinner för, då får man vara bra urblåst. Förstår inte hur du kan komma med en sådan insinuering, om den nu var allvarlig.

Trött idag, ska nog inte prata mer 😛

ja olsberg, det borde du faktiskt förstå att det inte är allvarligt menat.

var det förresten inte du som för en liten tid sedan grymtade om att man skulle citera hela inlägg..?

Han har ju markerat med "..." även om det kanske hade varit mer lämpligt att använda (...) eller /.../ i och med att det var ett helt stycke som fattades. Jag tyckte åtminstone att det var klart.

För att dra upp gammalt groll förstår jag inte hur den detaljen kunde kvala in i forumregelboken, det är ju så självkart som att man inte fäller krokben för folk man inte känner på stan.

Link to comment
Dela på andra sajter

...men tänk om det inte har varit något hack? tänk om det bara är olsberg som vill påpeka vikten av att skippa det gamla forumet...

Tack för den Itzhak, tacksamt. Det räcker nog med att kolla med de som rapporterade buggen under tiden jag var på Musikbörsen (tråd på studioforum.idg.se under Om sajten), med ett PM till moderatorerna (en av dem har fått en utskällning) eller med mig som blev sittande med en trist återställning när jag var stressad över annat.

Inte fan saboterar jag något som jag brinner för, då får man vara bra urblåst. Förstår inte hur du kan komma med en sådan insinuering, om den nu var allvarlig.

Trött idag, ska nog inte prata mer 😛

ja olsberg, det borde du faktiskt förstå att det inte är allvarligt menat.

var det förresten inte du som för en liten tid sedan grymtade om att man skulle citera hela inlägg..?

Han har ju markerat med "..." även om det kanske hade varit mer lämpligt att använda (...) eller /.../ i och med att det var ett helt stycke som fattades. Jag tyckte åtminstone att det var klart.

För att dra upp gammalt groll förstår jag inte hur den detaljen kunde kvala in i forumregelboken, det är ju så självkart som att man inte fäller krokben för folk man inte känner på stan.

det är inte han som har markerat med "...", det är mitt inlägg som ser ut på det sättet.

jaja. rätt ska va petigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

...men tänk om det inte har varit något hack? tänk om det bara är olsberg som vill påpeka vikten av att skippa det gamla forumet...

Tack för den Itzhak, tacksamt. Det räcker nog med att kolla med de som rapporterade buggen under tiden jag var på Musikbörsen (tråd på studioforum.idg.se under Om sajten), med ett PM till moderatorerna (en av dem har fått en utskällning) eller med mig som blev sittande med en trist återställning när jag var stressad över annat.

Inte fan saboterar jag något som jag brinner för, då får man vara bra urblåst. Förstår inte hur du kan komma med en sådan insinuering, om den nu var allvarlig.

Trött idag, ska nog inte prata mer 😉

ja olsberg, det borde du faktiskt förstå att det inte är allvarligt menat.

var det förresten inte du som för en liten tid sedan grymtade om att man skulle citera hela inlägg..?

Han har ju markerat med "..." även om det kanske hade varit mer lämpligt att använda (...) eller /.../ i och med att det var ett helt stycke som fattades. Jag tyckte åtminstone att det var klart.

För att dra upp gammalt groll förstår jag inte hur den detaljen kunde kvala in i forumregelboken, det är ju så självkart som att man inte fäller krokben för folk man inte känner på stan.

det är inte han som har markerat med "...", det är mitt inlägg som ser ut på det sättet.

jaja. rätt ska va petigt.

Jaha! Vad dum jag är. Nåväl, du har rätt, antar jag. Rätt ska vara petigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

ip address: 85.195.123.26

IP country: Anonymous Proxy

IP state: 

IP city: 

latitude: 0.000000

longitude: 0.000000

isp: velia.net Internetdienste GmbH

organization: Anonymouse eV

ip address: 166.70.207.2

IP country: United States

IP state: 

IP city: Sandy

latitude: 40.575100

longitude: -111.823196

isp: XMission

organization: XMission

ip address: 67.80.106.153

IP country: United States

IP state: 

IP city: Parsippany

IP postcode: 07054

latitude: 40.859699

longitude: -74.402603

isp:  Optimum Online (Cablevision Systems)

organization:  Optimum Online (Cablevision Systems)

ip address:  80.154.39.51

IP country: Germany

IP state: Hessen

IP city: Darmstadt

latitude: 49.870602

longitude: 8.649400

isp: Deutsche Telekom AG

organization: T-Online International AG

Och för den som undrar så får man fram infon ovan t.ex mha http://www.ip-adress.com.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...