Jump to content
Annons

Ny Festival Pots And Pans!


Bajenuffe1

Recommended Posts

Reglerna är...

1. max 3 minuter

2. mickade akustiska instrument är tillåtna (ex akustisk gitarr, banjo, mandolin)

3. Låtens rytm / beat skall vara helt uppbyggt på "pots and Pans" Inga EZD, GA e.t.c får användas.

4. Sångpålägg är tillåtet.

5. Sampling ÄR tillåtet!

6.Maila mig låten:

ulf.andersson04401@bredband.net

Låten skall vara inskickad till mig senast 1 april!

Hur gör man för att nita denna? Hjääälp!

/Bajenuffe

Redigerat av Bajenuffe1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Antar att det är rena drömmen att hitta "Hål" i regelsättningen, men jag tänker inte ändra dessa då åtminstånde JAG kommer att ge de låtar som fångat "köket" eller annan konventionell miljö i sin låt mina poäng... Ligger det världens mest välproddade låt med mickade dubbla baskaggar med i festivalutbudet så kommer åtminstånde inte jag att rösta på den låten... Mickade dubbla tvättbaljor dock...då kan vi snacka!

/Bajenuffe

Redigerat av Bajenuffe1
Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att det är rena drömmen att hitta "Hål" i regelsättningen, men jag tänker inte ändra dessa då åtminstånde JAG kommer att ge de låtar som fångat "köket" eller annan konventionell miljö i sin låt mina poäng... Ligger det världens mest välproddade låt med mickade dubbla baskaggar med i festivalutbudet så kommer åtminstånde inte jag att rösta på den låten... Mickade dubbla tvättbaljor dock...då kan vi snacka!

/Bajenuffe

hehe, finns det Zidjan-tallrikar i plåt?

Ni har ju rätt, ska se va man kan få till då....

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Herrejävlars!

Även om reglerna är "luddiga" så tycker jag att man skall se till resultatet snarare än vilka instrument som används... Jag vill höra diskfaten krascha, teskedarna rassla, Skurhinkatna dunka, handukanra ärselsnärta i omklädningsrummets dusch, höra när du "råkar" törna till grannens flygel på hans nya BMW...

Häng inte upp er så förbannat på reglerna utan lägg tankarna på vilket resutat som vi vill försöka uppnå. En Rocklåt med elgitarr, elbas EZD och samplade tallrikskrascher som handklapp kommer INTE få några poäng av mig.

När jag lyssnar på resultaten vill jag känna lukten av diskmedel, olja, damm och stål.

/B-uffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjohopp! Jag och wernborg har dryftat detta lite och jag har en fundering.....utan att hänga upp mig på den egentligen 😳

Visst kan man väl sampla nåt roligt ljud och sedan spela med det? Kan ju text va svårt att få katten att mjaua en viss meoldi 😉

Vad tycker folk och framförallt tävlingsgeneralen?

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen är allt vi gör samplingar och var går gränsen. Jag kan inte spela tryckluftdborr eller koffert en hel låt. Jag tycker att detta är ett helt fanastiskt tema och jag kommer att delta men jag kommer nog att behöva klippa och klistra en hel del även om jag bara ska spela in sådant som är akustiskt.

Tusen tack för ett grymt festivaltema!

Link to comment
Dela på andra sajter

ok... Vi tillåter Samplingar!

Kanske blir svårt att skapa melodi annars...

Tar bort den punkten från regelverket!

/Uffe

Bra. sen som du nämnde, det är ju feelingen som räknas. tycker dock det känns som hemmasyltat om man samplar själv.

"Var har du varit, här har jag stått och syntat och samplat hela dagen"

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Valdez Postat den 19 February 2007, 22:25

  Låter himla kul..kanske även jag kan delta.. 

Det tycker jag verkligen du ska göra! Önskar att flera av forumets 8000 medlemmar, eller hur många vi nu är, skulle vilja delta i denna trevliga tillställning, eller åtminståne rösta i alla fall! Ser fram emot att höra ditt bidrag Valdez!

Emulator Postat den 19 February 2007, 22:30

"Var har du varit, här har jag stått och syntat och samplat hela dagen"

:rolleyes:

Tycker det blir bra med att tillåta sampling, även om det hade gått att spela allt live så blir det ganska knepigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt kul!

Förslaget har ju varit uppe mååååånga gånger, så det är lite äntligen-känsla. Vem föreslog det först? Har för mig att det var Hammagrella i samband med nån riktigt tidig festival.

Då kör vi gubbs. När jag har vaknat. Och jobbat... eller nåt...

Det kan bli min saxofonpremiär samtidigt. Håll i hatten!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Tjo!

Man har ju redan kört köksamplingar på det glada 80talet...

Undra hur jag skall konvertera dessa till Reason?

mmm, det går nog fortare att göra om och göra rätt 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...