Jump to content
Annons

Beyer DT-770pro eller DT-990pro?


red_house_painter

Recommended Posts

Har ett par Beyer Dynamic DT-150, Audio Technica M40fs (eller något), AKG K-135 (old school) och ett par nyligen köpta Beyer DT-100.

Innan hade jag mina DT-150 i trumrummet för att de dämpar bra och att de helt enkelt låter kalas! Sen Ville jag ha ett par lurar till fast i kontrollrummet. Tanken var att de skulle vara bra dämpade (vilket mina andra hörlurar inte är) så att jag kunde sätta ihop ett schysst grundljud vid inspelning av trummor i och med att det läcker in rätt bra.

Sen mixar jag ju i mina lurar och mina Event TR5or.

Så jag köpte ett par DT-100 för att byta plats med mina DT-150 i trumrummet men jag gillar inte DT-100 så jag säljer dem (har redan "sålt" dem) och letar nu efter ett par lurar i mitt kontrollrum.

Min vän ska göra en kompletteringsbeställning hos thomann så jag beställer därifrån.

Beyer D gillar jag! Men dessa lurar som jag frågar efter har jag inte provat! Men jag har bara hört gott om dem. Men finns det andra lurar i samma prisklass som dom jag nämnde så vill jag gärna höra mer!

Så dessa lurar ska vara bra både till inspelning och lyssning i kontrollrum samt fungera som hörlur vid inspelning av sång elelr gitarr.. Jaa ni fattar. Men viktigast är att de funkar bra i kontrollrummet!

Så vad säger ni? DT770 är sluten och DT990 är öppen.

Let the fight begin! Eller.. Ähm är det ett självklart val att välja den öppna i och med att alla andra lurar är stängda? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

personligen skulle jag nog helst köpa båda två.. de låter GALANT båda, o som sagt är ju 770 galet sstängda.. så de lämpar sig jävligt bra i inspelningsrummet.. har själv gjort längre trumpass med såna och de funkar skitbra för ändamålet.. i mixsituation blir jag lite skeptisk till dem, de låter rent o klart tycker jag, men de är helstängda..

hmm..båda?? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

personligen skulle jag nog helst köpa båda två.. de låter GALANT båda, o som sagt är ju 770 galet sstängda.. så de lämpar sig jävligt bra i inspelningsrummet.. har själv gjort längre trumpass med såna och de funkar skitbra för ändamålet.. i mixsituation blir jag lite skeptisk till dem, de låter rent o klart tycker jag, men de är helstängda..

hmm..båda?? 😳

jag har ju ett par DT-150... Så jag ska skippa DT770 i ditt tycke då?

Jaa, om jag nu inte säljer mina DT-150 också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att DT-990 2005 Edition låter kalasbra, lite mindre vass diskant så det blir lättare att bedöma slutljudet.

Har nyligen inköpt mina hos www.Thomann.de de har bra service och snabba leveranser men set viktigaste är att de har riktigt bra priser!

Lycka till!

😉

Redigerat av leaf
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...