Jump to content
Annons

Hanna säger hej


hanna (oregistrerad)

Recommended Posts

hanna (oregistrerad)

Nu kanske det är dags att presentera mig (även om flera av er redan varit behjälpliga i mina trådar om både studiobygge och reggaedemos...)

Hanna heter jag. Rent fysiskt är jag lokaliserad i Lund. Har nyss passerat trettio men får fortfarande visa leg på Systemet...

Har alltid haft musiken runt mig lite latent - med en familj/släkt där nästan alla spelar, och för egen del som lat basist i min ungdom - men har först på sista tiden tagit tag i sången mer på allvar. Inser motvilligt att det är det roligaste som finns.

Det senaste projektet - ett reggaeband - har tvingat fram en sida hos mig som jag inte konfronterats med tidigare - låtskrivandet. Annars sjunger jag gärna, och jag tror att min röst kan funka ok i lite olika genrer, för dem som inte går igång på skolning och perfektion... Hittills har det väl blivit mest jazz och blues, och så nu reggaen då.

Några alldeles färska grejer (hemma-Cubase-övningar samt replokalsinspelning) ligger på myspace.com/hannacinthio

Har börjat släppa den förlamande prestige som gjort mig för nervös för att våga ge mig in i musikskapandet, och hoppas på nya projekt och samarbeten, kanske även över nätet. Hyfsad utrustning hemma, tiden är det svårare med, men kanske är det så att ju mer man har att göra desto mer får man gjort?

Ser fram emot att även fortsättningsvis få ta del av era kunskaper och synpunkter här på forumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och välkommen

Jo jag tittade på bilden när jag lyssnade och blev lite förvånad... hade förväntat mig en ung röst så dyker det upp en mogen kvinnoröst 😉 . Fin låt o röst btw, skall bli kul att höra mer av dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nyss passerat trettio men får fortfarande visa leg på Systemet...

Samma här. Fast bara halvnyss. Visst är det gött för självförtroendet. Senast hände det för ett par månader sedan och expediten ville helst sjunka genom jorden när han insåg att jag var sådär 10 år äldre än honom 😆

Välkommen hit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...