Jump to content
Annons

Bästa synthsolot ?


Wernborg

Recommended Posts

Annons
Herbie Hancock har ju gjort en del läckra solon.

Annars är jag som Android, gillar inte när det blir för mycket onani; oavsett vilket instrument.

/Daniel

Nä, men vanlig onani går bra va? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

John Lord - DEep Purples Burn (igen) Det är väl iofs både orgel och moog, men ... Solot på Sail away är inte heller fel. Samma platta. (Har kommit fram till at Burn nog är den bästa hårdrocksplatta som gjorts trots allt.)

Keith Emerson på pictures at an exhibition håller fortfarande tycker jag. Konstigt att ingen gillar Emerson Lake and Palmer längre. De var hur stora som helst en gång i tiden, men nu verkar de vara helt väck. Retrovågen har inte nått så långt ännu, kanske? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

John Lord - DEep Purples Burn (igen) Det är väl iofs både orgel och moog, men ... Solot på Sail away är inte heller fel. Samma platta. (Har kommit fram till at Burn nog är den bästa hårdrocksplatta som gjorts trots allt.)

Keith Emerson på pictures at an exhibition håller fortfarande tycker jag. Konstigt att ingen gillar Emerson Lake and Palmer längre. De var hur stora som helst en gång i tiden, men nu verkar de vara helt väck. Retrovågen har inte nått så långt ännu, kanske?  😄

Burn är en bra platta, liksom Stormbringer, men de hör inte till de bästa hårdrocksplattorna-om vi skall prata 70-talshårdrock,alltså den riktiga musiken innan pissband som Iron Maiden osv dök upp för småbarn 🙂 utan där blir det nog till att välja mellan Captain Beyond´s 1:a eller Led Zeppelin´s 2:a eller Houses... eller Physical...eller The song...eller Presence...

Lucifer´s friend, Uriah heep och en del andra band är klart tyngre så här i efterhand, trots att jag själv var Purple/Rainbow frälst som pojkvasker...en klart bra platta som sköljde över allt annat när den kom var Van Halen´s 1:a!!! sen gick det bara utför med denna genre... 😄

ELP har jag aldrig diggat, dom var för svulstiga och totalt egotrippat hysteriska, overhyped etc etc...

Absolut tuffast och hårdast var och är för alltid Blue Öyster Cult!!! (under 70-talet)

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

I stort sett allt som Jon Lord spelade på de tidiga plattorna är ju mästerligt.

Intro till "Lazy" från Made In Japan.

Vad GÖR han egentligen???

Är det Hammond?

Ja det är ett störtskönt intro i den högre elektrifierade skolan...han har en speciell box på orgeln som jag aldrig lyckats utröna riktigt vad det var för sort men att det handlar om fasförskjutning meddelst dist är ju helt klart...taggtrådsorgeln nr.1 på pojkrummet så farsan blev galen... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...