Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag undrar om någon har erfarenhet av Nexus Breeze datorlådor?

Funderar starkt på en nu men skulle vilja höra andras åsikter först.

Annons
Posted (edited)

Japp, byggde en dator åt min polare med den lådan och blev riktigt överraskad, positivt!

Det var ju grymt tyst! Mycket tystare med den lådan än alla de fläktar och dämpmattor jag köpte till mig själv!

Edited by Light Head
Posted

Ok, låter ju positivt iaf.

Hur va de med utrymmet i lådan, väl genomtänkt?

Vet du om t.ex. cpu går varmare i den än i nån annan låda?

Posted

Det var lite mer "planerat" utrymme. Man har ritat lådan så att luftflödet skall vara oprimerat. Jag märkte ingen extra värme, moderkortet's egna värden var helt ok och inte på något sätt högre än normalt.

Jag upplevde lådan som väldigt väl designad. Det enda jag kan säga på minussidan är att den inte är jätteliten, om man nu behöver en liten låda. Annars var den kanon!

Jag kommer definitivt att köpa en sådan till nästa bygge!

Den kostade 1500:- om jag inte minns fel. Till min befintliga låda köpte jag ett tyst nätagg, klistrade in dämpmaterial, köpte en superfläkt till CPU'n och bytte chassifläktarna... kostade över 2000:- men Breeze är klart tystare ändå!!

Guest thrinithan
Posted (edited)

Kolla annars in Antec Performance One P180 också. En riktigt stabil låda som har geniala små lösningar här och där 😎

Det krävs lite tid och planering för att bygga in grejjerna ordentligt med snygg kabeldragning men när det väl är gjort så ser datorn nästan trådlös inuti 😉

Edited by thrinithan
Posted
Kolla annars in Antec Performance One P180 också. En riktigt stabil låda som har geniala små lösningar här och där 😎

Det krävs lite tid och planering för att bygga in grejjerna ordentligt med snygg kabeldragning men när det väl är gjort så ser datorn nästan trådlös inuti 😉

P180 är skitbra!

Jag har byggt i en sådan till en god vän - och planerar att skaffa en sådan själv också, tack vare deras smarta lösning med diskar och nätdel i ett separat utrymme i chassit... 😎

Posted
Kolla annars in Antec Performance One P180 också. En riktigt stabil låda som har geniala små lösningar här och där 🙂

Det krävs lite tid och planering för att bygga in grejjerna ordentligt med snygg kabeldragning men när det väl är gjort så ser datorn nästan trådlös inuti 😛

Jo, synd bara att den blir onödigt dyr med psu.

Posted
Nexus Breeze är en enormt korkad låda, P180 är långt mycket bättre. Nexus lådan har ett enda luftintag som sitter längst ned och ett enda uttag som sitter längst upp. Alltså ska all varmluft färdas genom nätaggregatet. Något som ger en hyfsat tyst men väldigt varm låda med hårddiskar som helt blir utan kylluft.

http://www.subzeropcs.com/sitebuilder/imag...ide-523x435.jpg

Men den funkar ju! Att det är ett intag och ett utblås är ju en av grejjerna med lådan, så att den kan vara så tyst!

Såklart att det finns "coolare" lådor, men finns det "kallare"? (om ni nu hajjar det där lilla skämtet)