Jump to content
Annons

Nexus Breeze


aburman

Recommended Posts

Annons

Det var lite mer "planerat" utrymme. Man har ritat lådan så att luftflödet skall vara oprimerat. Jag märkte ingen extra värme, moderkortet's egna värden var helt ok och inte på något sätt högre än normalt.

Jag upplevde lådan som väldigt väl designad. Det enda jag kan säga på minussidan är att den inte är jätteliten, om man nu behöver en liten låda. Annars var den kanon!

Jag kommer definitivt att köpa en sådan till nästa bygge!

Den kostade 1500:- om jag inte minns fel. Till min befintliga låda köpte jag ett tyst nätagg, klistrade in dämpmaterial, köpte en superfläkt till CPU'n och bytte chassifläktarna... kostade över 2000:- men Breeze är klart tystare ändå!!

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

Kolla annars in Antec Performance One P180 också. En riktigt stabil låda som har geniala små lösningar här och där 😎

Det krävs lite tid och planering för att bygga in grejjerna ordentligt med snygg kabeldragning men när det väl är gjort så ser datorn nästan trådlös inuti 😉

Redigerat av thrinithan
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla annars in Antec Performance One P180 också. En riktigt stabil låda som har geniala små lösningar här och där 😎

Det krävs lite tid och planering för att bygga in grejjerna ordentligt med snygg kabeldragning men när det väl är gjort så ser datorn nästan trådlös inuti 😉

P180 är skitbra!

Jag har byggt i en sådan till en god vän - och planerar att skaffa en sådan själv också, tack vare deras smarta lösning med diskar och nätdel i ett separat utrymme i chassit... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla annars in Antec Performance One P180 också. En riktigt stabil låda som har geniala små lösningar här och där 🙂

Det krävs lite tid och planering för att bygga in grejjerna ordentligt med snygg kabeldragning men när det väl är gjort så ser datorn nästan trådlös inuti 😛

Jo, synd bara att den blir onödigt dyr med psu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nexus Breeze är en enormt korkad låda, P180 är långt mycket bättre. Nexus lådan har ett enda luftintag som sitter längst ned och ett enda uttag som sitter längst upp. Alltså ska all varmluft färdas genom nätaggregatet. Något som ger en hyfsat tyst men väldigt varm låda med hårddiskar som helt blir utan kylluft.

http://www.subzeropcs.com/sitebuilder/imag...ide-523x435.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nexus Breeze är en enormt korkad låda, P180 är långt mycket bättre. Nexus lådan har ett enda luftintag som sitter längst ned och ett enda uttag som sitter längst upp. Alltså ska all varmluft färdas genom nätaggregatet. Något som ger en hyfsat tyst men väldigt varm låda med hårddiskar som helt blir utan kylluft.

http://www.subzeropcs.com/sitebuilder/imag...ide-523x435.jpg

Men den funkar ju! Att det är ett intag och ett utblås är ju en av grejjerna med lådan, så att den kan vara så tyst!

Såklart att det finns "coolare" lådor, men finns det "kallare"? (om ni nu hajjar det där lilla skämtet)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...