Jump to content
Annons

vart lagar man ett motu 828mkII?


Daniel

Recommended Posts

JAg undrar om någon vet om det finns någon i sverige som skulle kunna laga ett motu 828mkII firewire ljudkort?

Har ringt motus support, verkar som om man blir tvungen att skicka till usa och det känns ju lite onödigt dyrt..

Firewiresladden sattes i fel i datorn så strömmen skickades fel in i kortet antar jag, suck.. (inte jag som satte sladden fel) Nu hittar iaf inte datorn ljudkortet och när man startar kortet blinkar vissa lampor till lite lustigt i nån tiondels sekund..

Alla tips mottages

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Jag är mitt i processen, väntar på utslag från försäkringen för tillfället. Det är bara 3 veckor eller så sen jag brände kortet mitt sidu!

Link to comment
Dela på andra sajter

det var ju trist. 3-6 månader är ju ett tag om man säger så.. SKumt att det inte skulle finnas nån annan kille som kan byta kretsar eller vad det nu är man gör..

Förmodligen finns det en del specialkretsar på kortet, så att man ändå inte kan få tag på dem...

Samtidigt kan man ju inte vara utan ljudkort så länge, så visst känns det jobbigt att det ska behöva ta så lång tid. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Förmodligen finns det en del specialkretsar på kortet, så att man ändå inte kan få tag på dem.

Fabriken delar helt enkelt inte med sig av specsen, pga. av rädsla för ripoffs. Och utan nånslags specs är det ganska svårt att reparera nånting.

Link to comment
Dela på andra sajter

" each return authorization carries a $79.95 USD repair fee which covers shipping and handling back to you."

altså står dom för frakteb hem iaf, men jag får pröjsa dit eller?

HAr redan skaffat ett annat ljudkort då jag behövde fler ingångar, trist ändå, skulle precis sälja det..

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Jag räknade ut att det skulle bli circum 35€ med en försäkring på 1000€ för att få dit skräpet. Dock är det långsamt, 20-24 arbetsdagar.

Detta gäller Finland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hur funkar det (eller inte funkar) att sätta firewirekabeln fel så att kortet bränns?

Går det att vända kontakter fel?

Eller vad är risken?

Jag undrar för att inte göra samma grej själv ---vi har ett MOTU firewire Ultra lite på jobbet

Vore bra att veta vilka riskerna är !!!!!!

Tjau

Legato

Nybörjare

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Om du har en normal FW-kabel, och vänder den tvärtom så går FW-power (25V) rakt in i data-ledaren (0,250V). Att gissa slutresultatet blir hemuppgift. Att sätta sladden i fel bero på hur tillverkaren konstruerat metallhöljet och hur slappt det har blivit med åren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...