Jump to content
Annons

Alexander Holmgren - Still Friends


A-lx

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Still Friends

* ARTIST/GRUPP: Alexander Holmgren

* GENRE: Pop

* LÅTLÄNGD: 2:35

* KOMPOSITÖR: Alexander Holmgren

* PRODUCENT: Alexander Holmgren

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3.55 megabyte

* STATUS: Skiss

Hej.

Ruff skiss av en akustisk poplåt som jag bestämde mig för att spela in häromdagen. Känn er fria att tycka till om vad ni vill. Ska jag använda fler instrument? Mixidéer?

/Alex

Still_Friends.mp3

Redigerat av A-lx
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena A-lx.

Fin låt,lite singer/songwriter stuk..Grym sång,men - kanske lite sluddrigt/otydligt uttal.Tror att det skulle låta bättre om du sjöng enklare utan sång manerer,det stör mig lite,alltså det är inget fel på sången- bara en tanke jag fick...Bra gura lir..Och där kom det lite mera ljud - snyggt!

Låten som helhet,kanon. Missa inte detta boys!

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var riktigt bra...

Får lite Josh Ritter vibbar. En av mina favoriter.

Hakar dock upp mig lite på det något styltiga, dova, pianot. Önskar att det kunde svänga litegrann där...

Lite mer skit i orgeln kan aldrig skada heller...

Redigerat av BozoBlade
Link to comment
Dela på andra sajter

Den börjar mycket bra. Bara gitarr och sång. Då det låter mer än bra så känner jag inget omedelbart behov av mer instrument. Bra ljud, särskilt på rösten.

Orgel kommer in bra i nivå. Funkar bra.

Hmm... jag tror jag skulle släppt orgeln och återgått till röst och gitarr under vers två. Åtminstone hålla nere nivån under versen.

Varför svaja kraftigt på orgeln - experimentlusta? Tappar fokus på rösten.

När pianot kommer tycker jag det skulle komplettera gitarren inte ta över som nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)
Grym sång,men - kanske lite sluddrigt/otydligt uttal.Tror att det skulle låta bättre om du sjöng enklare utan sång manerer,det stör mig lite,alltså det är inget fel på sången- bara en tanke jag fick

Sluddrigt??? Eh...nej bara skit snyggt rent ut sagt! Fortsätt med dina "sång manerer" A-lx

Jösses vad vackert! Fick chills av detta. Fett!

Bra balans på det mesta enligt mig. Och den där rösten blev jag helt ställd av.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Bra mixat. Pianot lite dovt, fungerar fint, eftersom frekvenserna är upptagna av den luftiga sången och gitarren. Skulle bli slagsmål annars. Pianot kunde vara LITE lägre i mixen, men det kan vara lurarna som lurar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh ja. Mycket fint! Art Garfunkels namn dyker upp i huvudet. Den här vill jag njuta av i bättre ljudkvalitet från min mp3:a när jag kommer hem från jobbet.

Lyssnar i kassa högtalare nu. Sång, körer och arr i övrigt låter helt rätt. Stråkar skulle sockra för mycket, tror jag. Mixen kan jag ännu inte uttala mig om. Vill höra mer av din musik.

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Både jag o frugan sade i munnen på varandra.. profsig...Sången är fantastiskt bra.

Har lite svår att greppa texten ...lägg gärna ut den....

Slutet är väll det som behöver lite omsorg.Något mer något som understryker (still freinds) med lite mer tyngd..

ynot

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...