Jump to content
Annons

Duger hörlurarna?


mrbjoorn

Recommended Posts

Tja, jag letar efter billiga hörlurar!

Har hört mycket bra om AKG K240, prisvärda och börsen har ett bra och

lågt pris på dem. Men jag känner inte att jag kan lägga de pengarna jus nu,

väntar några månader. Men jag behöver ett par som är dugliga endast till att

göra sångpålägg i en väldigt enkel hemmastudio.

Jag vet att detta bara är skitgrejer egentligen men jag är i desperat behov, typ:P.

Har kollat på Teknikmagasinet och Clas Ohlsson och hittat dessa:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=392279

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=2541204

Tänkte på dethär med trådlös, funkar det verkligen bra, glappar det inte eller gör så att ljudet försvinner ibland eller nått sånt? Det skulle vara grymt skönt utan sladd, för annars måste jag dra sladden på ett jobbigt sätt.

Har ni nått att säga utom att detta är två skithörlurar? Kanske har något förslag på några andra?

Danke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varken trådlösa lurar eller lurar med inbyggt 5.1-ljud låter som någonting som hör hemma i en studio, men det är klart, ska du bara ha dem som lyssning för lite sångpålägg duger ju nästan vad som helst. Det är bra om de är så slutna som möjligt dock, annars får du problem med ljudläckage in i micken.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Håller helt med rainydays. Köpte mina för 218 kr på Cyberphoto.se. Frakt tillkom.

De har ett något markerat övre mellanregister, men annars är de bra. När man kör pålägg tänker man inte på de finliriga bristerna. Slutna med bra balans i övrigt. Lite dålig kräm i dem är det också. Dvs. spelar man synth får man ha volympotten på max, men då funkar det lagom!

😠

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej! Så det är bättre att satsa på Sennheiser HD 201 ? Funderade ett tag på dem, men nästan alla här har sagt att de känns "plastiga" och går sönder etfter tre veckor, iofs jämför man med lite bättre mickar.

Men är det bättre att satsa på Sennheiser HD 201 istället för t.ex. dedär trådlösa som jag föreslog?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
iofs jämför man med lite bättre mickar.

Men är det bättre att satsa på Sennheiser HD 201 istället för t.ex. de där trådlösa som jag föreslog?

Mickar?

Jag gillar inte trådlöst. Därför har jag spikat upp alla mina kablar till mono, stereo och television på väggen så att de syns EXTRA tydligt. Mumma!!

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta att jag skrev mickar, har fram tills idag varit fylld av mickar (köpte en i typ förrgår). Och det började när jag letade efter denna tråd så gick jag in och letade i avdelningen Mikrofoner och började bli fundersam om nån hade tagit bort den.

Menmen, trådlösa är alltså inte bra? Just nu lutar det mest åt Sennheiser HD 201.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...