Jump to content
Annons

Billigaste köpstället?


Jonnie

Recommended Posts

Hör upp!

Har fått för mig att allt som har med musikgrejjer och göra är hälften så mycket billigare i USA än här hemma. Titta bara på www.zzounds.com produkter som dessutom erbjuder Fri Frakt på deras populärste grejjer. 16 500 i sverige får du för 10 000 i staterna. Då kan man ju dock ha otur med tullgrejjs+moms och sånna saker. Hur funkar det? Va inne på tullverkets hemsida häromdan och läste lite om priset. Max för ett "tullbeslag" blir la 700-1000 svenska kronor har jag hört (men har ingen aning) och om jag får moms som ligger vid 0.25% på t.ex en importerad gura för 10 000 :- blir ju de kostnaderna som tillkommer typ max 3000-3500.

Vet ni något sätt och undkomma dessa fruktade beslag om man hämtar hem något från USA eller någon annanstans utanför Europa?

Och har ni dessutom tips på svinbilliga europeiska sajter så får ni gärna spamma tråden med förslag och länkar. Härligt och slippa ovälkomna kostnader. Däremot blir väl frakten ganska mycket högre?

Eller hur funkar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Samtidigt kostar den gitarren jag bryr mig om 16 000 på den här tyska sidan. USA får jag den för 10 000 precis ungefär.

Om tullverket gör sitt jobb så får jag väl i värsta fall lägga ut 3000:- mer?

Högst 2500 :- och 500-1000 :- tullavgift?

Tjänar 3000 i vilket fall om jag vill ha den där ifrån. I bästa fall hela 6000. Lite gambling kommer jag inte skadas av.

Lite trist sedan om något pajjar eller så bara. MAn får väl ingen garanti 😆

Redigerat av Jonnie
Link to comment
Dela på andra sajter

Å andra sidan kan man inte få zzounds grejjer hemskickade till Sverige utan bara till alla stater.

Men om man har lite händer där borta som kan ta med saker i handbagaget eller bagaget så får man det billigt ändå 😆

Smidigt och beställa från sidan hem till en kompis Zip code om någon åker över till Sverige snart. En drastisk lösning...men billig 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

T-butikens garanti fungerar bra, också med gitarrer. Du kan ringa dit, dom talar alla skandinaviska språk, och du behöver heller inte ringa mitt i natten.

Man kan alltid spara några dollar på fel ställe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...