Jump to content
Annons

Böcker


StartingPoint (oregistrerad)

Recommended Posts

StartingPoint (oregistrerad)

Hej!

Jag är ganska ny på det hela, har pillat med analog inspelning för en massa år sedan men har nu bestämt mig för att göra ett seriöst försök att ta upp detta med inspelning igen.

Det har dock hänt mycket både med MIDI och digital inspelning mha datorer.

Jag har på något inlägg sett att man hänvisat till boken "Ljudinspelningens Abc".

Har någon lite tips på (helst) svenska böcker som är vettiga att läsa. Jag behöver börja från grunden och målet är att så småningom kunna producera eget material i egen studio hemma. Man skall sikta högt... :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns hur mycket som helst där ute, dock är det mesta på engelska. En hyffsad bra referenshandbok för nybörjare och på svenska är "Digital ljudinspelning i ett nötskal". Skriven av Jeff Strong, utgiven av Pagina, ISBN 91-636-0735-2, pris ca 190:-. Mer att läsa om boken finns på: www.pagina.se/bok.html?20735

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns hur mycket som helst där ute, dock är det mesta på engelska. En hyffsad bra referenshandbok för nybörjare och på svenska är "Digital ljudinspelning i ett nötskal". Skriven av Jeff Strong, utgiven av Pagina, ISBN 91-636-0735-2, pris ca 190:-. Mer att läsa om boken finns på: www.pagina.se/bok.html?20735

/Mats

Den är bra. Köpte den på nån datoraffär här och har egentligen mest skummat igenom och så, men den funkar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...