Jump to content
Annons

låg och dov signal med audiophile 192


SLito

Recommended Posts

Lyckades precis installera mitt Audiophile 192, efter allt strul med IRQ och sånt...

Nu kör jag 2 tele kablar från mixerns subgroups (3&4) till ljudkortets 2 st tele ut/ingångar. Signalen blir låg som fan och dov. Fel helt enkelt. Har jag kopplat fel? Vet inte om det finns så många andra sätt att koppla på. Enda andra alternativet vad jag kan komma på, är väl bara om man köpte telekablar som blir RCA och kör in dom i ljudkortets SPDIF in/utgång? Har inge såna kalbar, och vill inte springa och köpa i onödan.. för kan det bara vara nåt cp fel i mixern?

Nån som har ett Audiophile 192? Hur har ni kopplat? har aldrig varit med om så här mkt strul med ett ljudkort 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du beskriver inte så bra hur du kopplat... du borde koppla från mixerns subgrupp till de två teleingångarna på ditt ljudkort, spdif kontakterna skickar/tar emot digital signal så dem ska du inte använda till din analoga mixer, på det du skriver låter det som att du ska ta dig en titt i manualen innan du blir sur 🙂 (du har inte bara vridit på eq på mixern?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du beskriver inte så bra hur du kopplat... du borde koppla från mixerns subgrupp till de två teleingångarna på ditt ljudkort, spdif kontakterna skickar/tar emot digital signal så dem ska du inte använda till din analoga mixer, på det du skriver låter det som att du ska ta dig en titt i manualen innan du blir sur 🙂  (du har inte bara vridit på eq på mixern?)

Det är det jag har gjort..

I manualen står det att det är i S/PDIF man ska koppla in sin digitala mixer med RCA. Jag antar att en Behringer ub2442fx 16 kanaler är digital? 🙂 Det måste nästan vara så va?

Dom andra ingångarna ska väl vara för förstärkare, monitorer och sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du beskriver inte så bra hur du kopplat... du borde koppla från mixerns subgrupp till de två teleingångarna på ditt ljudkort, spdif kontakterna skickar/tar emot digital signal så dem ska du inte använda till din analoga mixer, på det du skriver låter det som att du ska ta dig en titt i manualen innan du blir sur 🙂  (du har inte bara vridit på eq på mixern?)

Det är det jag har gjort..

I manualen står det att det är i S/PDIF man ska koppla in sin digitala mixer med RCA. Jag antar att en Behringer ub2442fx 16 kanaler är digital? 🙂 Det måste nästan vara så va?

Dom andra ingångarna ska väl vara för förstärkare, monitorer och sånt.

Nej den är inte digital utan analog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle koppla såhär:

Genom att du bara har två ingångar så kopplar du subgrupperna till datorn. På så vis kan du välja vilka två kanaler som ska in till datorn och spelas in. Jag gör så och väljer mellan mickar, pod och synth.

Datorn skulle jag koppla in på en stereoingång, du ser att längst ner på mixern att du har 4 stereoingångar. De som det står 9/10 11/12 osv..det är två kanaler på varje regel.

Sen kopplar du monitorerna till main out så har du den regeln längst till höger på mixern som mastervolymen. Ska du spela in sång eller micka något i samma rum är det bara att dra ner den till botten och sätta på hörlurna och trycka in pdf på det du vill höra.

Edit: Jag som nattflummar, inte pdf, utan pfl.

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid kört såhär och det har funkat (fast med annat ljudkort);

Monitorerna till mixerns CTRL OUT. Från mixerns AUX RETURNS till ljudkortes line in (för inspelning). Från mixerns SUBGROUPS OUT 3&4 till ljudkortet för signal. Till allt det där har jag använt vanliga billiga telekablar (är inte så "bra" på sladdar)

Några förslag på sladdar man skulle kunna använda till Audiophile och vart man ska stoppa in dom? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...