Jump to content
Annons

Röstning med fungerande nerladdning F14


woland

Recommended Posts

Så nu ska det förhoppningsvis fungera utan att någon behöver få problem med popups och dylika otrevligheter. Tack så mkt till ynot som ställt upp och lånat plats på sin sida. bidragen kan hämtas här

Poängsättning: eftrsom antalet bidrag är färre än tidigare så kör vi utifrån poängsättningen 4, 2, 1 istället för det som varit kutym.

Tid för röstning: år 2006

Andra regler: bara medlemmar som är registrerade innan 17.12.2006 klo 20.45 har möjlighet att rösta.

Annat intressant: Eventuellt pris till vinnaren. jag donerar micken jag vann förra festivalen till vinnaren av denna förutsatt att denne kan få Olsberg att skicka den. något jag inte lyckats med.

Så förhoppningsvis ska vi slippa mera strul nu, må bäste kritikerjävelkompositör vinna! (btw rekommenderar jag den som vinner att fixa en egen sida att tanka upp material på)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja då har jag lyssnat igenom bidragen och det känns väl inte som någon lyckades få med allt i recentionen. men detta var ingen lätt uppgift så jag är imponerad av alla er som gjorde ett försök.

så var det poängen, lite dilemma hur jag ska sätta poängen men jag är tvungen att gå lite på vilken låt som var bäst iom. att inget bidrag lyckades att följa instruktionerna fullt ut.

så 4 poäng till låt nr. 3 som var ett av få bidrag som fick med lite "what a feeling" känsla. bra refräng!

2 poäng till nr4. som börjar lite Cash liknande i låt uppbyggnaden. också en bra låt.

1 poäng till nr6. har fick jag lite phil spector känsla med stråkar, smiths gitarr spel mm.

låt nr . 2 var väl mest Daft punk av bidragen med de typiska trummorna. men hamnade dock utanför poäng plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

4p - Låt 4

Bra känsla. Väldigt bra sång.

2p - Låt 1

Älskar basen. Skön röst som ligger lite viskande.

1p - Låt 3

Sköna synthar i början. Tycker det låter lite U2, en blandning mellan "Acthung Baby" och något av de tidigare "albumen"

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Röster från maj:

4p låt nummero 6

2p låt nummero 3

1p låt nummero 4

Låt 5 borde få alla poäng, men nu var jag inte på det humöret idag... 😆

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Låt nummer 3: 4p

Låt nummer 4: 2p

Låt nummer 6: 1p

Vilket jag ser nu två har röstat innan mig! Det betyder väl att jag har rätt då 😆

Nej det tycker jag inte. Du vet väl att majoriteten alltid har fel......

Va fan, jag är ju en av de som röstat som du 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer det äntligen lite röster, nämligen mina.

Jag har satt poäng efter hur jag tycker bidragen motsvarar recentionen, alltså inte nödvändigtvis mest poäng till bäst låt.

Låt 6 - 1 poäng

Låt 4 - 2 poäng

Låt 3 - 4 poäng

God Jul och fortsatt god röstning 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, år 2006 lider mot sitt slut och det börjar bli dags att summera denna festival som kanske pga den något dryga recensionen blev lite tungrodd. Jag hade ett bidrag på gång men det blev bortprioriterat tyvärr.

Här är mina röster iaf:

låt nr 4 - 4p Egentligen den enda låt som höll någorlunda klass. Hyfsad sång också.

låt nr 2 - 2p För trummorna...

låt nr 1 - 1p För basen...

Gott slut på det nya året! 😕

Edit: lite problem med sifferexercisen...

Redigerat av Desmond
Link to comment
Dela på andra sajter

Puh! Detta måste ha varit den absolut svåraste festivalen hittils. Cudos til er som lyckades sno ihop ett bidrag.

Mina poäng går till:

6- 4 poäng. Här finns faktiskt en hel del av de inslag som krävdes + att det låter snyggt

1- 2 poäng Gillar beatet och ljuden snyggt producerat och lagom tjatigt för att det skall fastna. Inte riktigt Waelsisk kroppsbyggarsång, men bra

5- 1 Poäng också snyggt, men det saknas något för att hamna högre upp på listan.

överlag så lät det väldigt mycket David Bowie om det hela. Undrar om Laserdansaren tänkte på Bowie när han skrev rescentionen?

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Så nu har jag räknat ihop poängen, hoppas jag fick det rätt nu, är det någon som har synpunkter eller räknat annorlunda så släng in ett Veto.

Låt 3 - 30 poäng, BÄNKT

Låt 6 - 29 poäng, Blast

Låt 4 - 27 poäng, Matthew L

Låt 1 - 12 poäng, Carl Cadello

Låt 5 - 8 poäng, ynot

Låt 2 - 6 poäng, martinm

Grattis Till Segraren BÄNKT! och till äran att få hålla i nästa studiofestival. ja och som sagt kan du få Olsberg att skicka micken så är den din.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...