Carl Cadello Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 Fundering: Det Ă€r mĂ„nga hĂ€r pĂ„ forumet som drömmer om att ge ut en skiva men de som vĂ„gar skicka in till ett bolag fĂ„r ofta 0 respons. Vi hat ju allt hĂ€r pĂ„ forumet. Folk som skriver, spelar, spelar in, mixar, mastrar .... Vi kanske skulle ge ut en skiva tillsammans? En samlingsskiva. Förslag: 1. Om vi utlyser en tĂ€vling (studiofestival) dĂ€r alla som vill vara med bidrar med en lĂ„t (Kan vara en temaskiva) 2. Alla pĂ„ forumet röstar om vilka 10-15 lĂ„tar som skall vara med. 3. DĂ€refter bildar vi lag dĂ€r de som Ă€r bĂ€st pĂ„ sitt gebit samarbetar nĂ€r det gĂ€ller produktion, mixning osv av de av oss utvalda lĂ„tarna. 4. Sen gör vi en skiva. đ - En ide' Ă€r att skivan ges uta av tidningen? - Det behöver inte ens vara under forumets eller tidningens beskydd. - Finns det nĂ„gon dĂ€r ute som har erfarenhet av detta? - Ăr det kanske en gammal ide'? SpĂ„na vidare..
ThomasJ Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 LÄter ju spÀnnande! Skulle varit skojjigt som fasiken. Jag skulle lÀtt köpa en sÄdan skiva! Typ, "Forumet gratest hits". Kanske man samanstÀller en lista med medlemmar/demos som Àr sÄnndaÀr ritiga forumklassiker, tx"Forumet blir vad du gör det till" skulle kunna bli första spÄret pÄ skivan. En annan sak skulle kunna vara att ett visst antal medlemmar, som kanske blir framröstade gör ett samarbetsprojekt som sedan slÀpps pÄ skiva en begrÀnsad upplaga!
android Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 Har varit med pĂ„ samlingsskivor pĂ„ ett par andra forum, och det behöver inte alls vara sĂ„ komplicerat, om man nu inte vill... đ För att hĂ„lla det enkelt kan alla som vill skicka in sina fĂ€rdiga lĂ„tar... Och efter nĂ„gon form av urvalsprocess krĂ€vs ju sedan egentligen bara en person med kontakter som kan fixa fram sjĂ€lva skivan. đ
rainydays Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 För att hĂ„lla det enkelt kan alla som vill skicka in sina fĂ€rdiga lĂ„tar... Och efter nĂ„gon form av urvalsprocess krĂ€vs ju sedan egentligen bara en person med kontakter som kan fixa fram sjĂ€lva skivan. đ Och pengar âșïž Att skivan följer med tidningen Ă€r vĂ€l egentligen det enda som talar för det i mitt tycke. Men Studio har vĂ€l gĂ„tt ifrĂ„n detdĂ€r med att bundla skivor för lĂ€ngesen. Kanske gĂ„r att göra ett undantag? Att göra en samlingsskiva bara för sakens skull, eller för inbördes beundran kĂ€nns lite meningslöst Ă„r 2006.
D Vibe Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 Gillar idĂ©n med att slĂ€ppa skiva som en medföljande CD till tidningen đ ! Men jag ser helst att ingen annan pillar för mycket pĂ„ min produktion (om jag skulle komma med), eftersom det Ă€r en bĂ€bis till mig đ .. Mastring dĂ€remot Ă€r okej.
Eternal Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 (redigerat) Jag skulle bara drömma om att komma med, med ngn av mina gitarronanilÄtar. Bra idé dock! Redigerat 13 december 2006 av Eternal
android Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 Men hur realistiskt Àr det att tro att det ska kunna bli en skiva som skickas med tidningen?? DÄ försvinner ju alla sÀtt att fÄ in nÄgra pengar (om man inte höjer priset pÄ det numret), och det kostar en hel del att göra en skiva... MM slutade ju att skicka med bandspaghetti-lÄtarna pÄ skiva eftersom det blev för dyrt...
Carl Cadello Postat 13 december 2006 TrÄdstartare Postat 13 december 2006 (redigerat) Men hur realistiskt Àr det att tro att det ska kunna bli en skiva som skickas med tidningen?? Jag instÀmmer! Vi kan nog glömma tidningen. men fortsÀtt spÄna.... Redigerat 13 december 2006 av Carl Cadello
djonas Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 Skitbra idĂ©. đ Jag tycker att det var ett bra förslag att kalla skivan "Studio Forum Greatest Hits" och att vi kanske dels i nomineringen lĂ„ter folk rösta fram de s k "forumklassikerna" men Ă€ven att "nya" medlemmar (och gamla oxĂ„ för den delen) kan fĂ„ chansen att komma med genom att skriva nĂ„t nytt och skicka in till en lekledare för omröstning, lite som i studiofestivalen.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Det Àr vÀl bara att ni som vill ha en skiva med forumets "greatest hits" brÀnner dom lÄtar ni har laddat ner och tycker om pÄ en skiva? Eller Àr det nÄgon som tycker det Àr viktigt att ha sitt namn tryckt sÄ att vedebörande sedan kan vifta med den och sÀga att "jag har minsann varit med pÄ en skiva"?
djonas Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Eller Ă€r det nĂ„gon som tycker det Ă€r viktigt att ha sitt namn tryckt sĂ„ att vedebörande sedan kan vifta med den och sĂ€ga att "jag har minsann varit med pĂ„ en skiva"? đ
Nexustwins Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Verkar skitkul! Jag Àr pÄ =). Om det inte kan bli en skiva i riktig form skulle det kansek inte vara svÄrt att fÄ in en artikel i tidningen. SÄ folk fÄr reda pÄ var skivan finns.
Tilly Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Det Ă€r vĂ€l bara att ni som vill ha en skiva med forumets "greatest hits" brĂ€nner dom lĂ„tar ni har laddat ner och tycker om pĂ„ en skiva? Eller Ă€r det nĂ„gon som tycker det Ă€r viktigt att ha sitt namn tryckt sĂ„ att vedebörande sedan kan vifta med den och sĂ€ga att "jag har minsann varit med pĂ„ en skiva"? Jo visst kan man göra sĂ„! Men lite coolt/speciellt hade det varit att fĂ„ en skiva med! Alla har inte sĂ„ld guld som du đ
Snake Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Verkar skitkul! Jag Ă€r pĂ„ =). Om det inte kan bli en skiva i riktig form skulle det kansek inte vara svĂ„rt att fĂ„ in en artikel i tidningen. SĂ„ folk fĂ„r reda pĂ„ var skivan finns. Hmmmm... De som lĂ€ser tidningen Studio "hĂ€nger" nog Ă€ven pĂ„ forumet ibland. Man lĂ€r inte hitta nĂ„gon större unik publik pĂ„ det sĂ€ttet. Vad Ă€r vitsen med plattan om man inte har ett bolag bakom sig. Det allmĂ€na intresset för produkten stĂ€ller jag mig tveksam till. Jag vill inte lĂ„ta negativ. Det Ă€r som sagt en god idĂ© och förhoppningsvis kan vi starta en diskussion som kan leda nĂ„gon vart. đ
Fidden Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Det Àr vÀl en kul idé, men skivan kommer bli hysteriskt spretig, allt frÄn trance till jazz, och alla lÄtar finns gratis hÀr pÄ forumet. Vem vill köpa en sÄdan skiva? Jo, dom 10 personerna som fÄr vara med pÄ skivan, i bÀsta fall. Vem vill sponsra ett sÄdant ryggdunkarprojekt? Varför inte bara samla ihop 10 personer som delar pÄ kostnaden för en skiva, sÄ kan man dessutom styra innehÄllet ocksÄ. Blir nog en bÀttre sammansatt skiva pÄ det sÀttet. Men fortfarande, ingen kommer köpa den. Fast om jag förstÄtt det hela rÀtt Àr det inte poÀngen. à andra sidan vore det ganska skoj att se vilka lÄtar som uppskattas mest i en best-of festival.
Umemagnus Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 ja, men det skulle vĂ€l sitta fint! Skulle visa bredden pĂ„ formets musiker... se dĂ„ till att göra CD:n i XXL, sĂ„ den passar alla đ
RoBERT Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 ja, men det skulle vĂ€l sitta fint! Skulle visa bredden pĂ„ formets musiker... se dĂ„ till att göra CD:n i XXL, sĂ„ den passar alla đ HAHAHAHAHA đ Du Ă€r sĂ„ omtĂ€nksam att jag blir alldeles tĂ„rögd đđđ
surikatmamma Postat 21 december 2006 Postat 21 december 2006 ja, men det skulle vĂ€l sitta fint! Skulle visa bredden pĂ„ formets musiker... se dĂ„ till att göra CD:n i XXL, sĂ„ den passar alla đ HAHAHAHAHA đ Du Ă€r sĂ„ omtĂ€nksam att jag blir alldeles tĂ„rögd đđđ "Skivan ska sitta i skivspelaren Mats, inte runt ollonet". đ
Jay Balmorian (oregistrerad) Postat 28 december 2006 Postat 28 december 2006 Jag skulle gÀrna vara med pÄ en sÄdan skiva. Jag har sjÀlv medverkat pÄ skivor tidigare med olika artister o sÄlt ca,6 miljoner vÀrlden över.Har inspelnings studio o allt. Varför inte jag tycker det e lika roligt fortfarande med olika project.Det e ju roligt att samarbetata med andra lÄttrixare eller vad tycker ni.Ja e med om det blir av musik e fortfarande musik o roligt e det. Jag har aldrig varit ett fan av prestige att man inte kan samarbeta oavsett var i musikbranchen man stÄr.Ha Det. Jay Balmorian.
Fredrik Karlsson Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Jag skulle gÀrna vara med pÄ en sÄdan skiva.Jag har sjÀlv medverkat pÄ skivor tidigare med olika artister o sÄlt ca,6 miljoner vÀrlden över.Har inspelnings studio o allt. Varför inte jag tycker det e lika roligt fortfarande med olika project.Det e ju roligt att samarbetata med andra lÄttrixare eller vad tycker ni.Ja e med om det blir av musik e fortfarande musik o roligt e det. Jag har aldrig varit ett fan av prestige att man inte kan samarbeta oavsett var i musikbranchen man stÄr.Ha Det. Jay Balmorian. Har du sÄlt 6 miljoner skivor vÀrlden över? DÄ mÄste man vÀl ha hört en del av det? NÄgot som du kan rekommendera som du gjort som man kan lyssna pÄ?
Zyan Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Kul idé, skivan bör strÀva efter att fÄ med sÄ mÄnga stilar av musik som möjligt. Om majoriteten fÄr bestÀmma lÄtar sÄ Àr det risk att en stil dominerar, visserligen Àr det inget fel med det för att dÄ Àr det ju uppskattad musik av mÄnga. Men jag vill att forumets mÄngsidighet ska Äterspeglas men blir svÄrt att lyssna pÄ skivan om det Àr trance spÄr 1, dödsmetall spÄr 2 och vispop spÄr 3... Man fÄr vÀga för mot nackdelar.
Pluffo Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Skivor Àr sÄ 1990. Gör ett internetslÀpp istÀllet.
Danielnorberg Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Kan inte alla skicka in en egen lĂ„t som de vill ha med pĂ„ skivan, Ă„ sĂ„ röstar alla pĂ„ forumet vilka ex. 15 som skall fĂ„ komma med. sen gör vi en lĂ€nk ( SKIVAN )sen kanske det kan stĂ„ i tidningen att " gĂ„ in Ă„ lyssna pĂ„ vĂ„r egnaq skiva..klicka pĂ„ ( SKIVAN ) bla bla" ja e ny hĂ€r, Ă„ jag visste inte ens att det var en tidning.. sĂ„ jag vet inte vad ja snackar om:D men en skiva skulle vart jĂ€tte kul:) eller ne JĂTTE LĂ NG lĂ„t som alla Ă€r med pĂ„đ
Hellpig Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Skivor Àr sÄ 1990. Gör ett internetslÀpp istÀllet. Internet Àr sÄ 2002 och p2p. SlÀpp pÄ vinyl istÀllet, det kommer nu serru. Nej men idéen Àr kul som alla idéer med samlingsskivor men genomförande och mottagande blir sÄ dÀr för det mesta.
Jejje Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Det Ă€r vĂ€l bara att ni som vill ha en skiva med forumets "greatest hits" brĂ€nner dom lĂ„tar ni har laddat ner och tycker om pĂ„ en skiva? Eller Ă€r det nĂ„gon som tycker det Ă€r viktigt att ha sitt namn tryckt sĂ„ att vedebörande sedan kan vifta med den och sĂ€ga att "jag har minsann varit med pĂ„ en skiva"? HĂ„ller faktiskt med, Ă€ven om man kĂ€nner sig lite som en glĂ€djedödare đ
dede Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 En variant hade kanske varit en ny avdelning pĂ„ demoforumet med en topplista. DĂ€r man kan rösta fram sina favoriter frĂ„n demohögen och Ă€ven lyssna, helst streamat. đ
Jejje Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 (redigerat) En variant hade kanske varit en ny avdelning pĂ„ demoforumet med en topplista. DĂ€r man kan rösta fram sina favoriter frĂ„n demohögen och Ă€ven lyssna, helst streamat. đ Riskerar inte det lite att bli "klubben för inbördes beundran". Jag trodde demopostningarna mest var till för att fĂ„ hjĂ€lp med lĂ„tar man gjort och inte för att bara dunka rygg pĂ„ varandra!? Oj, nu kĂ€nner jag mig som en Ă€kta glĂ€djedödare igen đ Redigerat 6 januari 2007 av Jejje
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.