Jump to content
Annons

M-audio MidAir 25-problem


Hellpig

Recommended Posts

OK, det här är lite mysko tycker jag men jag har bommat något enkelt här, så jag lägger ut en fråga helt enkelt.

Köpte ett M-audio MidAir midikeyboard för ett par månader sedan. Kopplade in det och det funkade perfekt, inga krångligheter. Sedan kraschade min Windowsinstallation under lite mysko omständigheter (när jag avinstallerade lite VST-pluggar som jag testat). Installerade om Windows och Cubase och allt har rullat på sedan dess men jag har inte hunnit testa det nya keyboardet något mer...

Så idag hade jag lite ledig tid. Kopplade in, Windows hittar keyboardet men i Cubase får jag ingen insignal. Jag ser på mottagaren (som kopplas med USB till datorn) att något händer när jag trycker på klaviaturen men inte en signal i Cubase. Testat ändra MIDI-in-device men det verkar dött. Även bytt batterier i keyboardet utan skillnad. Alltså ... såvitt jag kommer ihåg på den gamla installationen (som kraschade) så behövde jag inte göra något alls för att det här skulle funka. Någoty förslag på vad som kan vara fel? Skall kolla lite mer på det själv också men tja, tänkte väl att någon kanske har ett uppslag till vad som kan vara fel...

EDIT:

Sent skall syndaren vakna. Det räckte med en omstart av datorn efter att ha installerat drivrutinerna. Fånigt... att en så enkel åtgärd fixade problemet. 😎

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, faktum är att sist (innan ominstallationen av Windows) så funkade det... bara att koppla in USB-kabeln från mottagaren till datorn, så hittade Windows den och man kunde köra. Det gjorde Windows nu med men jag såg inget MidAir i Cubase. Så jag drog hem drivrutiner från M-audio, installerade och loggade ut/in. Nu ser jag MidAir som en Midikontroller i Cubase men jag får fortfarande inte någon insignal från enheten trots att allt i övrigt ser ut att funka. Är det skumt eller?! Det funkade ju utan handpåläggning överhuvudtaget förut! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...