Jump to content
Annons

Vilken Tårta är din favvo?


MikkeÖland

Recommended Posts

Annons

Får nog säga Napoleon; Krispig, seg, gräddig, frisk. fruktig. söt. MMMM 🙂

Som god två kommer barnkalastårta. ni vet sockerkaksbotten, vaniljkräm, jordgubbssylt, grädde och färska (eller frysta) Jordgubbar. Nonstop ovanpå går däremot fetbort. Nonstop är goda men inte på tårta. 🙂

På tredje plats glasstårta. Klingens (Trollhättefabrik tror jag) färdiggjorda glasstårta med choklad är inte att leka med. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Budapest-tårta är jag väldigt svag för - men det är svårt att säga om den eller Schwartzwald kommer på första plats...

Bäst är de dessutom när de kommer från favoritbageriet: http://www.frasetti.se/ 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Schwartzwald och princesstårta går alltid hem men favoriten är nog en brun jäkla chokladtårta med mjölk till. Mormors toscakaka är annars en riktig höjdare, men det är ingen tårta. Man kanske inte säger chokladtårta heller för den delen 🙂 Man får väl bygga den mer på höjden istället. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när Musik har lämnat forumet så får vi hjälpas åt allihop att starta små "goa" trådar....

VA? HAR HAN?

Han fick allvarliga allergiska problem, riktigt svåra komplikationer vad jag förstår... Tyvärr, man saknar honom onekligen... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när Musik har lämnat forumet så får vi hjälpas åt allihop att starta små "goa" trådar....

VA? HAR HAN?

Han fick allvarliga allergiska problem, riktigt svåra komplikationer vad jag förstår... Tyvärr, man saknar honom onekligen... 😄

Men kommer han tillbaka nån gång då?

För att vara on topic: min favvo är nog prinsesstårta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när Musik har lämnat forumet så får vi hjälpas åt allihop att starta små "goa" trådar....

VA? HAR HAN?

Han fick allvarliga allergiska problem, riktigt svåra komplikationer vad jag förstår... Tyvärr, man saknar honom onekligen... 😉

Men kommer han tillbaka nån gång då?

För att vara on topic: min favvo är nog prinsesstårta.

Han verkade inte tro det själv...

För att vara On Topic... Min tvåa är princess... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...