Jump to content
Annons

Nexus, är nu släppt


Nexustwins

Recommended Posts

Nu har den släppts, synthen som många trance producenter har väntat på.

Nexus alltså...

Priset ligger på 2175 kronor och kan köpas direkt från tillverkarens hemsida (www.refx.net).

Baserat på demo filen låter den mycket bra enligt mitt tycke!

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fick min me idag!!! Nyfikna? Jaaa den motsvarar mina förväntningar iaf. Har kvällsskift i dag på jobbet så jag har inte hunnit lira så mycket, men det jag testade lät väldigt bra... och ja... den låter som många andra romplers men ack så sköna ljud, man kan säga att det låter TRAAAAANCE!!!! Ahhhh... jag blir sååå lyrisk 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallåj!!! Det tog en vecka för mig efter min beställning innan den damp ned i brevlådan i ett daderat kuvert, och skivan låg i ett "vanligt" DVD fodral ((enkelt men snyggt). Kostade mig 2.649SEK inkl. Dance Vol.1 exp. INGEN annan avgift i form av tex frakt!!! Super bra service från ReFX. Ja wikked ReFx är Tyskt. Vill man inte lägga 15-20.000 spänn på tex en Virus, så är Nexusen utan tvekan ett mycket bra va, iofs så kan man inte editera ljuden specielt mycket men ljuden som följer med låter faktiskt förb.... bra!!! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallåj!!! Det tog en vecka för mig efter min beställning innan den damp ned i brevlådan i ett daderat kuvert, och skivan låg i ett "vanligt" DVD fodral ((enkelt men snyggt). Kostade mig 2.649SEK inkl. Dance Vol.1 exp. INGEN annan avgift i form av tex frakt!!! Super bra service från ReFX. Ja wikked ReFx är Tyskt. Vill man inte lägga 15-20.000 spänn på tex en Virus, så är Nexusen utan tvekan ett mycket bra va, iofs så kan man inte editera ljuden specielt mycket men ljuden som följer med låter faktiskt förb.... bra!!! 🙂

🙂 trevligt å höra =) det e refx som får stå för skatten sa mike på refx när jag frågade innan 🙂

nexus the best trancy synth ever 🙂😛

tycker att nexus e bilig för det vad man får....

göra julåtar med nexus ---> http://refx.net/?page=exp_Nexus_Christmas

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller den måttet för att bli trance kung som Virus syntharna har varit då? Lite skillnad med mjukvara & hårdvara men det är ditåt utväcklingen går =).

Oj vad man skulle kunna diskutera detta med tanke på att Nexus är en rompler och virus är en "synth"!!!! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara jag som har problem med Nexus och Logic? När jag ibland laddar in en ny preset så hänger sig hela Logic! Har idag uppdaterat med den uppdateringen som har kommit, men den har inget att göra med detta problem vad jag har förstått. Lite surt när den annars låter ljuvligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara jag som har problem med Nexus och Logic? När jag ibland laddar in en ny preset så hänger sig hela Logic! Har idag uppdaterat med den uppdateringen som har kommit, men den har inget att göra med detta problem vad jag har förstått. Lite surt när den annars låter ljuvligt.

Tjen Exil!!

Vad har du för OS? För Mac gäller 10.4.8 coh för mig fungerar det bra (hade 10.4.6 före och det fungerade det med), men om det är äldre version av PC så vet jag ej!!! Däremot tycker jag vissa piano, stråk och "större" ljud slukar CPU. Drar du på me 4-5 toner åt gången med sustainen nedtryckt så drar det iväg en 50 % av ena prosessorn 🙁 Vissa har dock inga problem med hög CPU belastning......men va f-n spelar det för roll? den låter ju sjuuuuukt bra!!!!!! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=66&t=34785

Ett litet ljud exempel.. Väldigt litet från dom alla bra ljuden som följer med..

Endast en patch detta..

Edit: inga externa effekter heller. Utan endast effekterna som finns inbyggda i synten.

Reverb å Delay..

🙂

Kommer mer demo ex snart! fixar för fulla muggar

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara jag som har problem med Nexus och Logic? När jag ibland laddar in en ny preset så hänger sig hela Logic! Har idag uppdaterat med den uppdateringen som har kommit, men den har inget att göra med detta problem vad jag har förstått. Lite surt när den annars låter ljuvligt.

Tjen Exil!!

Vad har du för OS? För Mac gäller 10.4.8 coh för mig fungerar det bra (hade 10.4.6 före och det fungerade det med), men om det är äldre version av PC så vet jag ej!!! Däremot tycker jag vissa piano, stråk och "större" ljud slukar CPU. Drar du på me 4-5 toner åt gången med sustainen nedtryckt så drar det iväg en 50 % av ena prosessorn 😛 Vissa har dock inga problem med hög CPU belastning......men va f-n spelar det för roll? den låter ju sjuuuuukt bra!!!!!! 🙂

Jag sitter på OS X 10.4.8 jag med. Har även upptäckt att gammla fenomen börjar komma tillbaka. Bl.a att volymreglarna rör på sig av sig själva. Särskilt nedåt. Väldigt frustrerande. Instalelrade om hela Logic för cirka 1 månad sedan pga av detta problem och det löste sig. Men nu har det börja komma tillbaka lite då och då 😄

Jag sitter och gör jinglar med Nexus för tillfället. Vi har i uppgift i skolan att göra ett radioprogram på engelska. Så jag står för all inspelning plus musik/fx. Och det är ett nöje att använda Nexus, men tyvärr har lite problem har uppstått.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...