Jump to content
Annons

Plugg för att lägga stämmor


Torwald

Recommended Posts

Jag har för mig att jag läst bland nyheterna i Studio för några månader sedan om en plugg som kunde lägga stämmor på ett sångspår med hyffsade resultat. Man kunde ändra halsens utformning och tajming så att det lät som en annan sångare. Någon som vet vad det var för plugg? Inte var det väl Melodyne?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det är nog antares avox (tror den heter så) du tänker på finns att ladda hem och testa på deras hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Hej

Kan jag få hjälp med att hitta något som kan ge mig stämmor/kör på sång?

Gärna något gratis program eller så 🙂

Jag har Audacity just nu

Med vänliga hälsningar

Tonny

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

Antares Avox har väl ingen funktion för just stämsång (om man med det menar två eller flera röster som sjunger olika melodier tillsammans). Däremot finns det funktion för att dubba sång (2-16 dubbar), att få den klarare, ändra karaktär o s v.

Vill man lägga stämmor är nog Antares Harmony Engine bättre. Fast det är ju inte gratis direkt... http://www.antarestech.com/products/harmony_engine.shtml

Link to comment
Dela på andra sajter

OM du inte måste göra det i realtid så tycker jag det bnästa alternativet är melodyne. Där flyttar du bara tonerna och bygger körer, du kan ändra formant o s v så att det blir lite annrolunda feeling på körerna, vilket du ju inte kan i andra pluggar.

Digitech har ju några billigare hårdvarualternativ det aksnek var dem som Studio skrev om?

http://www.playback-europe.com/produits.ph...rtner=kelkoo_SE

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat några olika pluggar, från Waves, Yamaha o flera och det gemensamma för dessa är att det låter Kalle Anka om resultatet. Och vi vet ju varför, right? Right. Konsonanterna pitchas också. Plus att en del av dem inte verkar klara att pictha om hela sången... det faller lixom bort. De kan vara kul att leka med men det håller inte för en riktigt produktion. Eller så är det jag som inte kan med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

vill man syysla med sådant så är nog melodyne det bästa alternativet!

jag känner mig skeptisk till antares pluggar..de jag har testat duger bara till att få det att låta konstigt

och det kan man ju eftersträva iofs..men naturligt.. NEJ!!

melodyne is da shit!!

(ps. jag är inte återförsäljare) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tack för ideérna som ni kommer med 🙂

Jag har provat att ladda hem Antares demoversion ang stämmor men det gick inte att öppna 😛

Men det är säkert jag som gör något galet,dock vet jag inte vad,, hmmmm

Hur jag än försökte så gick det ej.

Jag fortsätter att titta på förslagen här,tack så länge

Tonny

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...