shoooootA Postat 30 juli 2004 Dela Postat 30 juli 2004 hej jag undrar om någon kan rekommendera om bra rhodes vstinstrument Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 lavrell Postat 27 mars 2005 Dela Postat 27 mars 2005 Najsing! Va precis ute efter en Rhodes-plugg 🙂 Tackar Dumb Dan 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 Signert Postat 27 mars 2005 Dela Postat 27 mars 2005 (redigerat) finns det något program man kan köra VST-pluggar gratis? Gjorde en snabb sökning på KVR och hittade Tobybear Minihost. Har inte provat själv. Redigerat 27 mars 2005 av Signert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 D Vibe Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 Jag har någon annan gratis MrRay också, som kan emulera Mark I, Mark II, Wurlitzer och DX7-elpianot .. 🙂 Frågan är om det är samma snubbe?! Hursomhelst så får den MrRay-pluggen Cubase att krascha när jag ska göra en wav-export... Tror att det är p.g.a. den där Donationware-popupen som kommer upp. /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 Lindeberg Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 Jag har någon annan gratis MrRay också, som kan emulera Mark I, Mark II, Wurlitzer och DX7-elpianot .. 🙂 Frågan är om det är samma snubbe?! Hursomhelst så får den MrRay-pluggen Cubase att krascha när jag ska göra en wav-export... Tror att det är p.g.a. den där Donationware-popupen som kommer upp. /Daniel Det har inte hänt mig med Mr Ray 73 hitills iaf. Rapportera gärna sånt, bra att veta ju. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 Stinkey (oregistrerad) Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 Den funkar skitbra i min burk. Och den låter väldigt bra. Det finns även en Leslie-plugg, Mr Mc donald, vill jag minnas att den heter, att hämta på samma ställe. Är minst lika bra den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 D Vibe Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 http://www.soundfonts.it/?a=read&b=16 Det är den som jag har problem med kraschningar.. Inte när jag använder den, men när jag försöker wav-exportera som sagt var. Går juh att komma runt iofs genom att spela in den via analog väg.. /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 milton Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 (redigerat) Sjukt bra för sitt pris. Kolla jämförelsen med Scarbee's rhodessamplingar på A/B - Jämförelse. Till skillnad från Scarbee är Mr. Ray Tror att det är p.g.a. den där Donationware-popupen som kommer upp. Cubase och popup-fönster i vst-pluggar har aldrig vart kompisar... Redigerat 28 mars 2005 av milton Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 milton Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 Mr. Donald, Lesliesimulatorn, finns här. Sjuk design. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 Rip Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 (redigerat) Är det någon som känner till om det finns någon Fender Rhodes- eller wurlitzerplugg? Redigerat 6 december 2007 av Olsberg Slår ihop med tidigare tråd i ämnet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 Jazzman Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 typ den här dårå? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 Claes Holmerup Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 Om du har HALion eller Kontakt, så finns det ett par grymt välgjorda samplingsbibliotek från Scarbee; R.S.P.73 och W.E.P. Lyssna gärna på smakprov här: http://www.holmerup.org/scarbee Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 Rip Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 Tack!!! Skall kolla upp! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 pereds Postat 11 april 2005 Dela Postat 11 april 2005 Tack Dumb Dan... MR Ray låter verkligen helt grymt... D Vibe.... inga problem med min... Kör du verkligen fulllisensierad Cubase... har hört om crackproblem... Själv kör jag fullreggad och allt fungerade fint... Det enda som inte är helt perfekt är att det tar en liten stund att ladda upp nya ljud... men vad gör det när det låter så jävla bra... TACK D D bästa gratispluggen på länge... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 wicked_s Postat 12 april 2005 Dela Postat 12 april 2005 Gratis är gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 helldriver Postat 26 juni 2007 Dela Postat 26 juni 2007 (redigerat) Skulle behöva tips på snygga piano och rhodes pluggar till Cubase. Rhodeset ska låta som att man spelar det genom en AC30 med ett lite skönt tremolo på. Pianot ska vara maffigt och ha mycket klang. Ganska luddig beskrivning, men ni kanske fattar. Redigerat 6 december 2007 av Olsberg Slår ihop med tidigare tråd i ämnet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 mrbjoorn Postat 26 juni 2007 Dela Postat 26 juni 2007 Skulle behöva tips på snygga piano och rhodes pluggar till Cubase. Rhodeset ska låta som att man spelar det genom en AC30 med ett lite skönt tremolo på. Pianot ska vara maffigt och ha mycket klang. Ganska luddig beskrivning, men ni kanske fattar. Och du har en budget på? Eller hade du tänkt dig gratis-pluggar ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 helldriver Postat 26 juni 2007 Dela Postat 26 juni 2007 Skulle behöva tips på snygga piano och rhodes pluggar till Cubase. Rhodeset ska låta som att man spelar det genom en AC30 med ett lite skönt tremolo på. Pianot ska vara maffigt och ha mycket klang. Ganska luddig beskrivning, men ni kanske fattar. Och du har en budget på? Eller hade du tänkt dig gratis-pluggar ? Det beror lite på hur bra pluggarna är. Vore bra om de fanns som demoversioner så man kunde prova dem. Är de nog bra så är det bara att köpa. De kommer verkligen att användas. Annars kanske det finns lyssningsexempel eller dylikt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 spaceman Postat 26 juni 2007 Dela Postat 26 juni 2007 Kolla in Natives electric piano. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 Larsson Postat 26 juni 2007 Dela Postat 26 juni 2007 och natives Akoustik Piano... http://www.native-instruments.com/index.ph...379&flash=9 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 spaceman Postat 26 juni 2007 Dela Postat 26 juni 2007 Så hette den ja. Dessvärre kan man inte tanka ner den som demo har jag för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 Giannis Postat 26 juni 2007 Dela Postat 26 juni 2007 Jag har testat både NI's Elektrik Piano och deras Akoustik Piano. Själv tycker jag att ljudbiblioteken från svenska Sampletekk låter bättre och har därför inhandlat både Bosendorfer 290 (som visserligen tillverkas av Post Musical Instruments) samt lightversionen av deras Rhodespiano - Tubed Keys. Tube Keys har väl visserligen inget tremolo i sig men dett kan du kanske fixa på annat håll och dessutom är den samplad genom en Fender Twin och inte en Vox (det är väl Vox som gör AC30?). Om du går in på deras hemsida (www.sampletekk.com) så ser du att de har en groupbuy just nu vilket ger 50% rabatt på alla deras produkter. Det kräver visserligen att du har en mjukvarusampler av något slag som t.ex. Kontakt eller Halion. När det gäller akustiska piano så låter även Synthogys Ivory mycket bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 Claes Holmerup Postat 27 juni 2007 Dela Postat 27 juni 2007 Scarbee RSP73 (Rhodes Stage Piano) är ett helt suveränt samplingsbibliotek (kräver dock att du har HALion eller Kontakt) - men det är bara pianot i sig. Vox-ampen får du i så fall fixa på annat sätt. Demolåtar att lyssna på finns HÄR. På grund av copyright-frågor som plötsligt dök upp angående att använda Rhodes-namnet, så fick det döpas om till C.E.P.. Med lite tur så kan det finnas någon handlare som har entaka exemplar av RSP kvar på lager, så att man kan komma över det billigt... 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 tbruce Postat 27 juni 2007 Dela Postat 27 juni 2007 Demolåtar att lyssna på finns HÄR. Åh gud, några av dom där wurlydemonstrationerna är ju helt underbara... Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Vad fasen ska man med Rhodes till? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 Claes Holmerup Postat 27 juni 2007 Dela Postat 27 juni 2007 Demolåtar att lyssna på finns HÄR. Åh gud, några av dom där wurlydemonstrationerna är ju helt underbara... Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Vad fasen ska man med Rhodes till? Wurlitzern är j-t skön också - men ett Rhodes kan man ju inte heller vara utan... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 helldriver Postat 28 juni 2007 Dela Postat 28 juni 2007 Tack för tipsen! ska ta och kolla runt nu få se om jag hittar nått som passar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 ake Postat 28 juni 2007 Dela Postat 28 juni 2007 Sampletekk har ju halva priset på sina samplade pianon just nu. Finns både rhodes och wurly spelad genom rörstärkare (fender). Kräver dock också sampler typ halion. Åke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 IDF Postat 28 juni 2007 Dela Postat 28 juni 2007 Annars finns asgrymma samplingar till Reason redan inpackat när man köper det!! 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 spaceman Postat 28 juni 2007 Dela Postat 28 juni 2007 Där slog IDF på spiken. Reason bjuder ju på Electro Mechanical + att du även kan köpa Abbey Road refillen. Dessutom får du ett garanterat skönt program på köpet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 Egghuvud Postat 29 juni 2007 Dela Postat 29 juni 2007 En plugg som det inte pratas så mycket om, som faktiskt låter riktigt bra är Lounge Lizzard http://www.applied-acoustics.com/loungelizard.php 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
0 IDF Postat 29 juni 2007 Dela Postat 29 juni 2007 (redigerat) Där slog IDF på spiken. Reason bjuder ju på Electro Mechanical + att du även kan köpaAbbey Road refillen. Dessutom får du ett garanterat skönt program på köpet. Jag är bra på spiken!!! dessutom finns väldigt många fina wurlitzer/rhodes i många olika versioner / tappningar, plus att man kan göra jsukt mkt med effekterna direkt i programmet!!!! Redigerat 29 juni 2007 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fråga
shoooootA
hej jag undrar om någon kan rekommendera om bra rhodes vstinstrument
Dela på andra sajter
Top Posters For This Question
7
5
4
4
Populära dagar
28 mar
10
1 aug
7
23 aug
7
26 jun
6
Top Posters For This Question
Claes Holmerup 7 inlägg
sam 5 inlägg
Lindeberg 4 inlägg
Egghuvud 4 inlägg
Populära dagar
28 mar 2005
10 inlägg
1 aug 2004
7 inlägg
23 aug 2004
7 inlägg
26 jun 2007
6 inlägg
71 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.