Jump to content
Annons

ny pop elektro


pennudd

Recommended Posts

låt titel.: tonight... oorginell... jag vet!

Genre: pop/elektro

Upphovsman; Jag, emelie denmyr och t q

producent; jag

ev medverkande: emelie

Artist:ingen än så länge

Frisyr på upphovsmännen; vet ej

längd: 3.05min

Storlek:pytteliten

format: mp3

höll på att glömma låten...haha

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

haha... jo, jag har haft lite för mycket vocalign på rösterna så det låter ofett. Har säkert 20 dubbar med sång i reffen med stämmor leddubbar och sånt...

kanske ska höja sången lite.

Annars ville jag ha den minimalistik i prodden... det är ju samma ackord som i versen också. Har ledsnat på hockeyrefränger 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj oj! Potential! Med lite renodlad/uppsnyggad produktion skulle detta kunna funka bland all annan sånhär musik på radion! (det var en komplimang)

Rätt bra sångerska, tajt och duktig, lagom kaxig, lagom sexig, tillräckligt med karaktär. Kanske dock lite slarvig/osäker på vissa ställen.

Jag får nog hålla med android om att det behövs något mer på refrängen - överdriv hooken på nåt sätt, så man kan sjunga med redan i andra refrängen på första lyssningen, istället för först på tredje lyssningen. På "I don't mind" t ex skulle du nog kunna ha nåt instrument som backade upp sångmelodin? Jag tänker mej nåt ackord som ligger kvar efter "mind", kanske med baklängesenvelop för att överdriva den lite sugande känslan som finns i det partiet.

Dessutom känns sången på refrängen otajt? Typ som att den ligger lite för tidigt mot trummorna... eller nåt.

Sen känns låten lite kort. Delvis tror jag lätt du skulle kunna slänga på en refräng till på slutet, och sen tror jag det skulle vara givande om du hade nån liten atmosfär-/stämningsförändring under sticket, så det känns mer som att man har varit ute på en liten utflykt när man kommer tillbaka till refrängen. Kanske ta bort oscsync-ljudet (eller 303klonen eller vad det är) och göra något (diskret) med trummorna för att få variation...? Och så ett snyggare mer markerat break efter sticket.

Som sagt, riktigt bra, låtmaterialet och grundkonceptet är klockrent, men finputsning/renodling behövs nog! 4,5 av 5 (som demo)!

EDIT: Jeeeez. Jag insåg just att "tajt och duktig, lagom kaxig, lagom sexig" kan uppfattas väldigt fel. Jag pratar om HENNES RÖST och inte om HENNE. Tack. 😉

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Näe.. Va tusan det här låter helt ok. Skön närvaro i sången.. Bra nivåer.. och Sitaren stör inte ett dugg utan den gör vad den ska.. Skapar en länk mellan den digitala världen och verkligheten... Behåll sitaren för tusan den är superviktig för låten.. Bra sound verkligen.. Det jag gillar mest är nivån på sången (och sången.. duktig tjejj 😉.. ÄNTLIGEN en låt med rätt nivå på sången.. Dom flesta fegar ner sången så det är skamligt.. Men här framhävs sången verkligen.. GÖTT!!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ok... tack för input...  😄

lite fetare refräng helt enkelt...

sitaren behåller jag  🙂

Nej gör för fan inte det!

Det kommer att bli ditt absolut största musikaliska misstag.

Tro mig..................jag vet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sitar suger faktiskt!

Det finns en ända låt det funkat i och det är "Kashmir City till Gärdesgatan"med Bebop!

Redigerat av Bebopkeys
Link to comment
Dela på andra sajter

ok... tack för input...  😆

lite fetare refräng helt enkelt...

sitaren behåller jag  🙁

Nej gör för fan inte det!

Det kommer att bli ditt absolut största musikaliska misstag.

Tro mig..................jag vet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sitar suger faktiskt!

Det finns en ända låt det funkat i och det är "Kashmir City till Gärdesgatan"med Bebop!

jag har ialla fall hört minst 100 bra indiska låtar där det funkar mer än utmärkt i... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...