Jump to content
Annons

Följas åt


equality

Recommended Posts

Yllet: Kul att du tog dig tid även när det inte är din genre och jag bugar för den fina kritiken.

Harmonica mike: Självklart lånar jag ut mina öron om jag får låna dina. Håller med dig, ungefär som att läsa en bok en centimeter från ögonen. PM:ar dig rätt vad det är!

91:an: Jo jag tog fasta på dina baskunskaper och rättade till synkoperna. Själva figuren är ungefär densamma. Din kritik är ju som en hård julklapp. Tack för den!

edit: glömde nåt ord

Tjena.

Kul med lyssnings ide´n..då får vi upp mixarna ett snäpp innan vi lägger ut/skickar vidare. Hä ba å shoot!

Ps,Jag tror att du har hört original insp. av New York Central Park..Feeda lite åt mig där,nyss lagt upp den.det var ett marigt kapitel att få till trummorna i tre takt.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 78
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tjena.

Kul med lyssnings ide´n..då får vi upp mixarna ett snäpp innan vi lägger ut/skickar vidare. Hä ba å shoot!

Ps,Jag tror att du har hört original insp. av New York Central Park..Feeda lite åt mig där,nyss lagt upp den.det var ett marigt kapitel att få till trummorna i tre takt.

Mvh

Micael

Absolut! Var just på väg till NYCP men du förekom mig... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
musik (oregistrerad)

Lät bra detta. Och kul med länkningen till MySpace, där det fanns tre låtar till.

Inte ett skit sämre än Peter Le Marc & Bo Kaspers.

Personligen ansåg jag basen och rösten vara hög, gitarren låg, men det ska ju va så i denna typ av musik...

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik: Kul att du är tillbaka! Håller med dig, tycker också basen och sången var för stark. Sagt och gjort, drog ned den och fixade till slutet något.

Har du majjspäjjs?? Om du har det addar jag dig gärna.

mellis: Tack så jättemycket! Kanske skulle kört slajd hela vägen men man blir rätt begränsad i spelet.

Link to comment
Dela på andra sajter

bra jobbat...nu har allt fallit på plats....ett riktigt tätt sammansatt komp som ger stabilitet till låten och slutet känns jättebra då det liksom drar iväg "mot nya mål" och det är en sån grej som gör att man vill lyssna på nästa låt du har på G, isynnerhet när bastonen viker ner till moll och man anar en schysst övergång till något annat.....

Jag hörde den första gången som ett utkast och det här bevisar att med en långsam process med ändringar här och där leder fram till ett gott slutresultat..klart impad 🙂😆

/ karl

Link to comment
Dela på andra sajter

bra jobbat...nu har allt fallit på plats....ett riktigt tätt sammansatt komp som ger stabilitet till låten och slutet känns jättebra då det liksom drar iväg "mot nya mål" och det är en sån grej som gör att man vill lyssna på nästa låt du har på G, isynnerhet när bastonen viker ner till moll och man anar en schysst övergång till något annat.....

Jag hörde den första gången som ett utkast och det här bevisar att med en långsam process med ändringar här och där leder fram till ett gott slutresultat..klart impad 🙂😕

/ karl

Tack för att du och andra stått ut med versioner på den här sen jag inte vet när...

Dín analys av slutet är kul för det var lite så jag tänkte. Önskar dig ett Gott Nytt också, skål! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lyssnat på någon tidigare version av denna, men nu har du fått till det ordentligt.

Den växer och blir mysigare och mysigare, nu blev jag inspirerad att sjunga nånting på svenska.

Denna sparar jag, tack!

Kul att kunna inspirera andra! Och en sparad låt är verkligen hedrande. Tack själv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna kommer att bumpas,bara så du vet det.

I mina öron så är det det snyggaste jag hört här på forumet. Fantastiskt helt enkelt.Tack Gud för att man får leva och lyssna till detta..

Mvh

Micael

🙂:rolleyes: Åh jäddrar vad du tar i. Tack för bumplöfte men den börjar bli rätt sliten. Nog för att jag blev nöjd med texten men musiken är ju rätt slätstruken, sånt där man har hört hundra gånger fastän lite bättre förpackad nu då i slutmixen. Men självklart är jag jätteglad att du gillar denna HM. Återkommer DG.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Det är bara tummen upp låter skitbra helt enkelt och låten gillar jag men det vet du ju redan så det ska jag inte tjata om igen 😳 . Ha det bra och gott nytt år.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Först nu jag ser denna. Slumpens skördar. Ganska lysande. Sången är väl det som hindrar det från att bli en radioplåga. Kul finesser här och där. Kan väl gnälla lite på elguran också. Mest för att du kollar......nånting där som inte är 100?.

Kul med de partier som man inte uppfattar direkt (typ 1.53) och gör att man vill lyssna igen.

Svante

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilsam, varm och snyggt, snyggt genomförd. Bra balans, fin ljudbild och det finns inga invändningar... utom att jag undrar vad som hade hänt om man dragit upp den 1 eller 2-3 bpm. Kan känna en liten saknad av den högre energin som fanns tidigare. Det är det enda.

Ibland drar efterarbetet iväg mot ett håll som man kanske inte tänkt från början. Fanns nog råare version från början och nu blev det åt det slickare hållet. Om man gör en timestretch så att den går lite snabbare är det inte risk att man tappar i ljudkvalitet? Önskar att jag på ett tidigare stadium kunde rådfråga dig som jag tror är en skicklig slagverkare och har ett kanongehör!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara tummen upp låter skitbra helt enkelt och låten gillar jag men det vet du ju redan så det ska jag inte tjata om igen :rolleyes: . Ha det bra och gott nytt år.

Göran

Dina ord HM:s vänliga ord skall jag återvända till när det dåliga självförtroendet förr eller senare återvänder. Snarare förr. Nu väntar jag på nya sköna alster från dig. Gott Nytt Göran!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker att basen vill komma först i mål ?

Häääärliga guralicks.

/And

Vore det inte för ditt sköna, luftiga trumpålägg hade jag inte kommit vidare med denna! Stort tack! "Först i mål"? Menar du att basen tar för stor plats eller stressar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Först nu jag ser denna. Slumpens skördar. Ganska lysande. Sången är väl det som hindrar det från att bli en radioplåga. Kul finesser här och där. Kan väl gnälla lite på elguran också. Mest för att du kollar......nånting där som inte är 100?.

Kul med de partier som man inte uppfattar direkt (typ 1.53) och gör att man vill lyssna igen.

Svante

Äh nu glömmer vi gammalt groll och jag ber om ursäkt för mina överilade ord i den andra tråden! Du är en frisk fläkt och ärlig kille, den enda som räknas i slutändan.

Nä, räcker nog gott att ha plågat forumet med denna ett halvår eller nåt. Är väl inte ute efter effektsökeri för sin egen skull utan mer som nån slags call-and-response-grej och jag är ingen gitarrist. Är fortfarande newbie och testar gränserna. Försök till skönsång har jag lagt på hyllan och får försöka satsa mer på uttrycket. Tack för att hittade hit, tog dig tid att lyssna och ge feedback!

Återkommer i teoritråden men nu måste jag snart ta om hand om 25 gäster.

Gott Nytt År!

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker att basen vill komma först i mål ?

Häääärliga guralicks.

/And

Vore det inte för ditt sköna, luftiga trumpålägg hade jag inte kommit vidare med denna! Stort tack! "Först i mål"? Menar du att basen tar för stor plats eller stressar?

Jag tror den rusar lite... det är någonting som rycker i låten så att gunget inte gungar.

Nu blir det fest.

/And

Link to comment
Dela på andra sajter

Först nu jag ser denna. Slumpens skördar. Ganska lysande. Sången är väl det som hindrar det från att bli en radioplåga. Kul finesser här och där. Kan väl gnälla lite på elguran också. Mest för att du kollar......nånting där som inte är 100?.

Kul med de partier som man inte uppfattar direkt (typ 1.53) och gör att man vill lyssna igen.

Svante

Äh nu glömmer vi gammalt groll och jag ber om ursäkt för mina överilade ord i den andra tråden! Du är en frisk fläkt och ärlig kille, den enda som räknas i slutändan.

Nä, räcker nog gott att ha plågat forumet med denna ett halvår eller nåt. Är väl inte ute efter effektsökeri för sin egen skull utan mer som nån slags call-and-response-grej och jag är ingen gitarrist. Är fortfarande newbie och testar gränserna. Försök till skönsång har jag lagt på hyllan och får försöka satsa mer på uttrycket. Tack för att hittade hit, tog dig tid att lyssna och ge feedback!

Återkommer i teoritråden men nu måste jag snart ta om hand om 25 gäster.

Gott Nytt År!

/Micke

Gott nytt år själv och må kraften vara med dig!

Nu tycker jag inte alls att sången är dålig. Men den är svagaste länken i ett mycket trevligt alster. Med en sångare som matchat upp det instrumentala tror jag du haft något RIKTIGT bra på gång.

...Och jo, jag försöker alltid vara ärlig och har säkert trampat några på tårna. Men jag gillar inte tendensen; gillar man inte så skriver man inte. Feedback är alltid bra. Faktiskt även onyanserad. Det är ju inget att ta till sig om man inte håller med. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker att basen vill komma först i mål ?

Häääärliga guralicks.

/And

Vore det inte för ditt sköna, luftiga trumpålägg hade jag inte kommit vidare med denna! Stort tack! "Först i mål"? Menar du att basen tar för stor plats eller stressar?

Jag tror den rusar lite... det är någonting som rycker i låten så att gunget inte gungar.

Mjo det är svårt att höra vad, men en del saker rusar om trummorna lite ibland tycker jag med, kanske akustiska gitarrerna t.o.m. Gitarrgrejen 3:23 låter riktigt otight, eller? kanske är avsiktligt. Jag skulle nog skära liiitelite i botten på akustiska gitarrerna för att få bort lite av det tråkiga i gitarrerna, det bumliga. Skulle sänka hihat aningens också. Rösten skulle gärna få komma fram lite mer också, komprimering kanske? Kanske annan mikrofonteknik med annat avstånd till mikrofonen eller så. Men framförallt så är vissa intrument lite otight spelade som sagt.

Annars är jag inte haj på texter så jag ska hålla mig borta, fast snygg låt och en bra bit påvägen att låta t.ex. bokasper.

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

Gott nytt år själv och må kraften vara med dig!

Nu tycker jag inte alls att sången är dålig. Men den är svagaste länken i ett mycket trevligt alster. Med en sångare som matchat upp det instrumentala tror jag du haft något RIKTIGT bra på gång.

...Och jo, jag försöker alltid vara ärlig och har säkert trampat några på tårna. Men jag gillar inte tendensen; gillar man inte så skriver man inte. Feedback är alltid bra. Faktiskt även onyanserad. Det är ju inget att ta till sig om man inte håller med. 🙂

Ömma tår måste det bli i en demokrati. Kör hårt i år du också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror den rusar lite... det är någonting som rycker i låten så att gunget inte gungar.

Mjo det är svårt att höra vad, men en del saker rusar om trummorna lite ibland tycker jag med, kanske akustiska gitarrerna t.o.m. Gitarrgrejen 3:23 låter riktigt otight, eller? kanske är avsiktligt. Jag skulle nog skära liiitelite i botten på akustiska gitarrerna för att få bort lite av det tråkiga i gitarrerna, det bumliga. Skulle sänka hihat aningens också. Rösten skulle gärna få komma fram lite mer också, komprimering kanske? Kanske annan mikrofonteknik med annat avstånd till mikrofonen eller så. Men framförallt så är vissa intrument lite otight spelade som sagt.

Annars är jag inte haj på texter så jag ska hålla mig borta, fast snygg låt och en bra bit påvägen att låta t.ex. bokasper.

Yes, man blir aldrig färdig, bara att inse. Väldigt matnyttig feedback men låten får gå i sumpen ett tag. 03:23-30 i högsta grad medvetet och vill inte ändra här. Tack för viktiga synpunkter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...