Jump to content
Annons

SB X-fi


Emmmir

Recommended Posts

Hejsan! En polare har ett SoundBlaster X-Fi ljudkort. Det funkar inte riktigt som det ska! När man lyssnar på musik så är det ett sjukt störigt Echo i bakgrunden. trots att jag har kollat igenom alla inställningar och stängt av alla sorters effekter så är det kvar. Plus att ljudet låter instängt och sången knappt hörs. Nån som kan hjälpa mig med detta =)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ähh, fortsätt kolla runt efter vad som är fel på inställningarna.

Inte f-n är det kortets fel ?

Något spökar med inställningarna. Att gränssnittet inte är det bästa är en annan sak, jag hänger själv inte med på hur allt hänger ihop, men detta måste vara en inställningsproblem...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det e väl klart som f-n att jag fattar att det är en inställning herr. "onedown". Det e ju det jag undrar, om nån vet vilken inställning det kan vara, eftersom jag inte hittar dit själv?

Eternal: Vilken medhörning =)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jsg har ett X-FI kort och upplever inga sånna problem.. Antalgligen har din polare echo påslaget.. Gör så här.. Gå in på [start]->Alla Program->Creative->Sound Blaster X-FI och välj Creative Mode Switcher.. Där kan du välja mellan 3 olika moder.. Enterteinment (om man mest lyssnar på musik ser DVD och sånt).. Audio Creation mode (om man sysslar med att göra musik,, Cubase etc) eller Game mode (no comments :rolleyes: ).. Jag har valt Emtertainment mode.. Men i konsolen som dyker upp kan du välja en sjujädra massa finesser.. Reverb, ekon 24 bit Crystalizer etc etc.. Jag har i princip allt sånt tjafs avslaget.. Det enda jag använder är EQ för i den har jag anspassat ljudet efter mina högtalare och mitt rum.. Thats it.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...