evilrocker Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Hej Ăr det nĂ„gon som kĂ€nner igen detta problem? Har kört in den i min mbox2 provat bĂ„de DI och Line (TRS) brummar lika mycket Ă€ndĂ„... Och det brummar bara sĂ„ fort man drar pĂ„ Tube Blend, drar man ner Tube Blend till noll sĂ„ blir det knĂ€pptyst och fint.... Kan det vara nĂ„got fel pĂ„ mitt exemplar som jag köpte idag... Elller Ă€r det jag som gör fel? Tack pĂ„ förhand!
mietek Postat 22 februari 2007 Postat 22 februari 2007 jag har faktiskt mÀrkt av exakt samma sak sÄ jag bumpar hÀr, vore ovÀrderligt om nÄn hade nÄt svar!
basshole Postat 22 februari 2007 Postat 22 februari 2007 Hur gamla VTB-1'or pratar vi? Eftersom problemet uppstÄr nÀr du drar pÄ tube blend kanske röret Àr slutkört och/eller halvdÄligt isatt. Testa att ta bort skalet, med adaptern urdragen!, och "vicka" ner röret sÄ lÄngt det gÄr pÄ sin plats. Eller prova att byta ut röret. Ett 12AX7 ska det vara men det gÄr att lÄna ett 12AT7 eller 12AU7 av kompisen för testandets skull. Skulle brummet ge sig vid rörbyte Àr det bara att köpa ett 12AX7 för runt 100:-
Zyan Postat 22 februari 2007 Postat 22 februari 2007 Har inte en av de utgÄngarna ofÀrgat ljud? Och Àr det brum dÀr sÄ kan det vÀl inte vara röret? För om det Àr ofÀrgat sÄ gÄr det inte genom det.
BĂNKT Postat 22 februari 2007 Postat 22 februari 2007 Har ocksĂ„ en VTB1 och Ă€ven jag har ett jĂ€drans oljud i min. Kanske ska formulera frĂ„gan annorlunda. Finns det nĂ„gon hĂ€r pĂ„ forumet som Ă€ger en VTB1:a utan oljud?? Eftersom det verkar vara ett vanligt förekommande problem.
mietek Postat 22 februari 2007 Postat 22 februari 2007 men den Àr ju jÀttefin förutom som sagt nÀr man kör rörinblandning, ett fult brummande vid 500hz, detta suger ju, kanske vÀrt att kolla rören men varför skulle dom sitta löst pÄ sÄ mÄnga ex. har det nÄt att göra med kablaget kanske? att det itne Àr obalanserat?
Claes Holmerup Postat 22 februari 2007 Postat 22 februari 2007 Testat att anvĂ€nda jordade elurtag...? đ Jag misstĂ€nker att det Ă€r dĂ€r problemet ligger, eftersom jag inte kan komma ihĂ„g att jag har upplevt nĂ„got sĂ„dant skumt brummande de gĂ„nger jag har testat VTB-1.
mietek Postat 22 februari 2007 Postat 22 februari 2007 (redigerat) Tackar för det! ska genast kollas upp! Edit: faaaast hur fasen förklarar det att det bara Àr med tubeblend? Redigerat 22 februari 2007 av mietek
Jon Rinneby Postat 23 februari 2007 Postat 23 februari 2007 Jag kör VTB1:an utan jordade uttag i varsesig datorn eller preampen. Inget brum för mig... Kan dra pÄ hur mycket som helst.
mietek Postat 23 februari 2007 Postat 23 februari 2007 (redigerat) nÀr vi ÀndÄ Àr inne pÄ samma spÄr, jag hade tÀnkt flytta omkring lite hemma, flytta datorn sÄlÄngt ifrÄn micken o.s.v men mitt rum Àr ganska litet sÄ det enda passande stÀllet för sÄngbÄs har ett uttag c.a 30-40 cm ifrÄn micken, existerar nÄt sÄ jobbigt som att micken kunna skulle ta upp nÄt svinirriterande dÄ? Redigerat 23 februari 2007 av mietek
arhall Postat 23 februari 2007 Postat 23 februari 2007 SpĂ€nnande trĂ„d....har bestĂ€llt en VTB đ Men som nĂ„n skrev hĂ€r, jordfel Ă€r det i de flesta fall.
Torwald Postat 6 mars 2007 Postat 6 mars 2007 Vilket liv det var i den hÀr trÄden! För er information vill jag bestÀmt minnas att Mr. evilrocker lÀmnade tillbaks den och fick en ny som fungerade perfekt! Carl Cadello, de brukar kosta mellan 1300 och 1500 kronor.
mietek Postat 6 mars 2007 Postat 6 mars 2007 ja men alltsÄ jag hade ju exakt det problemet han beskrev, det VAR jordfel, jag flyttade bara och det var vÀck.
Claes Holmerup Postat 6 mars 2007 Postat 6 mars 2007 Vad kostar en sĂ„dan? eb VTB-1alltsĂ„! Listpriset pĂ„ VTB-1 Ă€r 1500:- - men det kan ju bli lĂ€gre om man snackar med en hygglig handlare... đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.