Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Är det nĂ„gon som kĂ€nner igen detta problem? Har kört in den

i min mbox2 provat bÄde DI och Line (TRS) brummar lika mycket ÀndÄ...

Och det brummar bara sÄ fort man drar pÄ Tube Blend, drar man ner

Tube Blend till noll sÄ blir det knÀpptyst och fint....

Kan det vara nÄgot fel pÄ mitt exemplar som jag köpte idag...

Elller Àr det jag som gör fel?

Tack pÄ förhand!

• 3 mĂ„nader senare...
Annons
Postat

jag har faktiskt mÀrkt av exakt samma sak sÄ jag bumpar hÀr, vore ovÀrderligt om nÄn hade nÄt svar!

Postat

Hur gamla VTB-1'or pratar vi?

Eftersom problemet uppstÄr nÀr du drar pÄ tube blend kanske röret Àr slutkört och/eller halvdÄligt isatt.

Testa att ta bort skalet, med adaptern urdragen!, och "vicka" ner röret sÄ lÄngt det gÄr pÄ sin plats. Eller prova att byta ut röret. Ett 12AX7 ska det vara men det gÄr att lÄna ett 12AT7 eller 12AU7 av kompisen för testandets skull.

Skulle brummet ge sig vid rörbyte Àr det bara att köpa ett 12AX7 för runt 100:-

Postat

Har inte en av de utgÄngarna ofÀrgat ljud? Och Àr det brum dÀr sÄ kan det vÀl inte vara röret?

För om det Àr ofÀrgat sÄ gÄr det inte genom det.

Postat

Har ocksÄ en VTB1 och Àven jag har ett jÀdrans oljud i min. Kanske ska formulera frÄgan annorlunda. Finns det nÄgon hÀr pÄ forumet som Àger en VTB1:a utan oljud?? Eftersom det verkar vara ett vanligt förekommande problem.

Postat

men den Àr ju jÀttefin förutom som sagt nÀr man kör rörinblandning, ett fult brummande vid 500hz, detta suger ju, kanske vÀrt att kolla rören men varför skulle dom sitta löst pÄ sÄ mÄnga ex.

har det nÄt att göra med kablaget kanske? att det itne Àr obalanserat?

Postat

Testat att anvĂ€nda jordade elurtag...? 😉

Jag misstÀnker att det Àr dÀr problemet ligger, eftersom jag inte kan komma ihÄg att jag har upplevt nÄgot sÄdant skumt brummande de gÄnger jag har testat VTB-1.

Postat (redigerat)

Tackar för det! ska genast kollas upp!

Edit: faaaast hur fasen förklarar det att det bara Àr med tubeblend?

Redigerat av mietek
Postat (redigerat)

nÀr vi ÀndÄ Àr inne pÄ samma spÄr, jag hade tÀnkt flytta omkring lite hemma, flytta datorn sÄlÄngt ifrÄn micken o.s.v men mitt rum Àr ganska litet sÄ det enda passande stÀllet för sÄngbÄs har ett uttag c.a 30-40 cm ifrÄn micken, existerar nÄt sÄ jobbigt som att micken kunna skulle ta upp nÄt svinirriterande dÄ?

Redigerat av mietek
Postat

SpĂ€nnande trĂ„d....har bestĂ€llt en VTB 😉

Men som nÄn skrev hÀr, jordfel Àr det i de flesta fall.

• 2 veckor senare...
Postat

Vilket liv det var i den hÀr trÄden! För er information vill jag bestÀmt minnas att Mr. evilrocker lÀmnade tillbaks den och fick en ny som fungerade perfekt!

Carl Cadello, de brukar kosta mellan 1300 och 1500 kronor.

Postat

ja men alltsÄ jag hade ju exakt det problemet han beskrev, det VAR jordfel, jag flyttade bara och det var vÀck.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.