Jump to content
Annons

ESC: Ain't no power like love


Recommended Posts

LÅTNAMN: Ain't no power like love

ARTIST/GRUPP: Stefan Lindgren

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 3:31

KOMPOSITÖR: Stefan Lindgren

PRODUCENT: Stefan Lindgren

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STATUS: Inte ens bland dom 100

Man e ju sååååå stupid!!! Skulle ju givetvis skickat den direkt till Pernilla Wahlgren, så kunde hon och Jan Johanssen framfört den.

Well, well... de va första o sista gången, man platsar helt enkelt inte bland "eliten"

Fast den kanske är riktigt dålig?

/Stefan

Nääää, blir inge mer Melodifestival för mig....

Redigerat av MUSIKANTEN
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Stefan,

Jag tycker att låten definitivt skulle platsa i Melodifestivalssammanhang! Några tankar:

Litegrann som när man söker jobb och arbetsgivarna får 3000 ansökningar. De lägger några sekunder på att ögna igenom brevet och är det inte tillräckligt intressant hamnar man i refuseringshögen. Jag tänker att du kunde lagt refräng-hooken vokalt redan från inledningen. Det tar ett tag innan låten kommer igång.

F-n! vilka bra röster, gillar både tjejen o killen. Är det du som sjunger? Vem är tjejen (du har inte henne med som artist i beskrivningen). Gillar säkert hennes långa krämiga ton i slutet. Wow. 😛

Vet inte om du menade det som ironi, men jag tror faktiskt att det här skulle vara en låt som Pernilla hade jublat över, den skulle passa henne som hand i handske.

En annan sak jag tänker på. Ljudbilden. För mig låter det slutet av sjuttio-/början av 80-talet. Vet inte om det är medvetet. Jag skulle vilja öppna upp det lite, få en mer 2000-talskänsla över ljudet.

Jag gillade låten skarpt, framför allt den souliga touchen som jag kan sakna i festivalsammanhang.

Tror du ska ta kontakt med förlagen direkt till nästa år och försöka ha ingångar direkt, på förhand.

Den här låten sparar jag, tack för lyssningen!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ju nästan för bra för ESC tror jag. Deras halvskabbiga musik svänger ju sällan som den här låten, gediget jobb måste jag säga. Jag menar allt från låt, arr, sång, körer etc. Och då är det ändå inte min musikstil... eller kanske är det just därför jag kan ge tummen upp?! 😛 Men ljudbilden är lite "fel" någonstans i mellanregistret , tror jag. Svårt att sätta fingret på men det känns som att ett par frekvenser är helt borta eller rejält nertonade. Det låter inte illa men lite lüstigt. Annars, som sagt, tummen upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan,

Jag tycker att låten definitivt skulle platsa i Melodifestivalssammanhang! Några tankar:

Litegrann som när man söker jobb och arbetsgivarna får 3000 ansökningar. De lägger några sekunder på att ögna igenom brevet och är det inte tillräckligt intressant hamnar man i refuseringshögen. Jag tänker att du kunde lagt refräng-hooken vokalt redan från inledningen. Det tar ett tag innan låten kommer igång.

F-n! vilka bra röster, gillar både tjejen o killen. Är det du som sjunger? Vem är tjejen (du har inte henne med som artist i beskrivningen). Gillar säkert hennes långa krämiga ton i slutet. Wow. 😛

Vet inte om du menade det som ironi, men jag tror faktiskt att det här skulle vara en låt som Pernilla hade jublat över, den skulle passa henne som hand i handske.

En annan sak jag tänker på. Ljudbilden. För mig låter det slutet av sjuttio-/början av 80-talet. Vet inte om det är medvetet. Jag skulle vilja öppna upp det lite, få en mer 2000-talskänsla över ljudet.

Jag gillade låten skarpt, framför allt den souliga touchen som jag kan sakna i festivalsammanhang.

Tror du ska ta kontakt med förlagen direkt till nästa år och försöka ha ingångar direkt, på förhand.

Den här låten sparar jag, tack för lyssningen!!!

Tack för dom trevliga kommentarerna.. Jag tyckte faktiskt att Mia (Anna-mia bonde) lät som Pernilla Wahlgren på just denna låten, fast å andra sidan lät ju inte jag direkt som Jan, hahaha...

Helt rätt, jag kunde lagt vokala insatser direkt i början, my mistake..

Beträffande soundet så kommer jag liksom inte uuuuuuur mitt stenålders-sound, funderar på att leta upp nån vettig producent, SOM HAR KOLL...

/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jo den här borde oxå kommit med helt klart, diggar oxå loss fast det ligger väldigt långt från sånt som jag lyssnar på så det borde vara ett gott tecken.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att musiken/mixen låter alldeles för ihålig... och sången ..tja.. lite ..eller väldigt mycket brittiskt 80-tal för att vara 100% ärlig

Hmmm.. var det inte Miami Soundmachine som lät såhär?

Tyvärr så känns det här väldigt avlägset nutida Melodifestival-standard för att riktigt greppa tag i Schlager-paketet, kanske möjligtvis..ehmm.. nej jag vet faktiskt inte vad som ska bort och vad som kan vara kvar.

Jo..Kicken var rätt fyllig 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt som är över 3:20 åker direkt i papperskorgen enligt svt's regler, så du hade aldrig någon chans om du nu inte släppt en extended mix här då 😉

Låter väldigt genomarbetat, och väldigt 80-tal. Det är väl visserligen ett årtionde som sägs vara inne, men då får man nog plocka russinen ur kakan och göra något nytt av det. Detta kändes mest gammalt.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju tyvärr inte skylla på låtlängd heller, eftersom jag skickade en version som var under 3:20....

NÄ.. d e la bara å inse att man fastnat i 80-tals träsket.. med sina gamla prylar.... Å inse att man skall hålla sig till "text o melodi" å låta nån annan knåpa ihop musiken...

Tack för era kommentarer

Mvh

/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första är den alldeles för lång..

Jag vill absolut inte trycka ner dej eller låten, men jag tycker inte den har någon klatchig grej nånstans.. känns lite för rörig tycker jag.. för "svår" på nåt sätt.. stilen är kanske inte heller riktigt rätt för melodifestivalen..

Än en gång, jätteledsen att jag sågar den så totalt men det är vad jag tror, menar inget illa..

Jag skickade också in ett bidrag, fast genom skivbolaget lionheart.. det kom inte med i melodifestivalen men lionheart ville använda den på en av deras artisters kommande album.. så pröva att skicka genom ett förlag istället..

mvh / micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...