Jump to content
Annons

Going honest


bubben

Recommended Posts

Nu är jag less på att ha tillgång till att ladda ner alla världens pluggar och inspelnings program. Nu vill jag ha själen, känslan. Vart kan jag få tag på gratis program som motsvarar cubase, Shyssta gitarr effekter, shyssta orglar och pads, och shyssta stråkar, det måste vara lagligt, jag har ingen aning om vart man får tag på allt sånt. För efter jag fixat det så slänger jag rubbet. Men visst känns det annorlunda om man gör musiken helt ärligt? Jag tror verkligen det, så nu kör jag på det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hur ska jag göra om jag har spelat in massor utav låtar med cubase men nu vill jag kunna redigera dom i ett annat program som är gratis? Helst likt cubase. Jag tänkte precisera mig fråga här lite så jag vet exakt pluffo, men jag kommer fortsätta att leta igenom gratismjukvara tråden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på vad det rör sig om. Ljudspår kan du exportera ett och ett och sedan plocka in i den nya sequensern. Midispår kan du, om du plannerar att behålla pluggen, exportera som midiinformation och sedan plocka in i det nya programmet, på en kanal där du har samma plugg aktiverad. Om det är en plugg som du ska göra dig av med så blir du ju tvungen att rendera hela spåret till audio innan du flyttar över det.

Om du vill/ville ha information, mer specifikt, om exakt hur går till väga i Cubase så kan jag dock inte hjälpa dig eftersom jag inte kör det programmet själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda gratisprogram jag kan komma på som liknar cubase är Rosegarden. Men det finns bara till Linux.

Men om du nu gillar Cubase så mycket så du inte kan tänka dig att jobba på ett annat sätt så kan du väl köpa en billigare variant av Cubase? Kostar inte många slantar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Reaper är ett mycket kompetent program. Det har visserligen fortfarande vissa brister (vacklande stabilitet, en icke färdg utvecklade MIDI-Editor, etc.) men det kommer kontinuerligt nya uppdateringar. Programmet är obegränsat shareware som man får använda i 30 dagar, men du kan använda det tills du känner att du vill betala! Och då kostar det bara 40 USD.

http://www.reaper.fm/

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda gratisprogram jag kan komma på som liknar cubase är Rosegarden. Men det finns bara till Linux.

Men om du nu gillar Cubase så mycket så du inte kan tänka dig att jobba på ett annat sätt så kan du väl köpa en billigare variant av Cubase? Kostar inte många slantar.

Låter ju absolut som det bästa alternativet! Kanske till o med går att hitta en billig begagnad version av Cubase någonstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick också nog av att hålla på med crackar och serienummer och skit. Min lösning var att jag gick över helt till Linux som är en helt annan värld där man oftast helt lagligt får använda de bästa programmen utan att betala nånting. Istället kastar jag in pengar till programmerarna när jag har råd. Men Linux passar såklart inte alla och det blir ju en stor förändring om man är van vid ett annat operativsystem. Rosegarden, som nämndes innan, är ett av mina favoritprogram.

För Windows är mitt tips Kristal: http://www.kreatives.org/kristal/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick också nog av att hålla på med crackar och serienummer och skit. Min lösning var att jag gick över helt till Linux som är en helt annan värld där man oftast helt lagligt får använda de bästa programmen utan att betala nånting. Istället kastar jag in pengar till programmerarna när jag har råd. Men Linux passar såklart inte alla och det blir ju en stor förändring om man är van vid ett annat operativsystem. Rosegarden, som nämndes innan, är ett av mina favoritprogram.

För Windows är mitt tips Kristal: http://www.kreatives.org/kristal/

Ser ju riktigt fräckt ut! Måste testa när jag kommer hem. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick också nog av att hålla på med crackar och serienummer och skit. Min lösning var att jag gick över helt till Linux som är en helt annan värld där man oftast helt lagligt får använda de bästa programmen utan att betala nånting. Istället kastar jag in pengar till programmerarna när jag har råd. Men Linux passar såklart inte alla och det blir ju en stor förändring om man är van vid ett annat operativsystem. Rosegarden, som nämndes innan, är ett av mina favoritprogram.

För Windows är mitt tips Kristal: http://www.kreatives.org/kristal/

Det verkar som ett grymt bra alternativ, kristal alltså. Men jag kan inte ändra vilket ljudkort den ska köra ifrån, det står Crative asio det ska stå m-audio ngt, hur ändrar jag? På engine så långt är jag med men jag hittar liksom inte riktigt någån knapp där jag kan få fram flera alternativ.

Redigerat av bubben
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...