Jump to content
Annons

Line Audio DMP


Torwald

Recommended Posts

Annons

Now I'm here, bro'... 🙂

En modifiering var nödvändig för att efterleva RoHS-direktivet (där förbudet att använda bly är det som drabbar elektroniktillverkare hårdast, eftersom både chassin, tryckfärg och lödtenn har innehållit bly tidigare) - och i samma veva, passade man på att göra lite andra förändringar.

Försteget är modifierat för ännu lite lägre dist. Sedan november i fjol, har DMP försetts med större headroom utan att göra avkall på andra specar - och klarar upp till 3V RMS. Den modifieringen följer förstås också med till 2MP.

Korten har numera till största delen ytmonterade komponenter. Det innebär att de till större del kan bli automatmonterade och leveranstiderna kan kapas lite grand. Tidigare har de ytmonterade komponenterna inte hållit den kvalitet som Line Audio har velat ha, men nu har det gått att hitta sådana med hög kvalitet.

De är förberedda för en kommande S/Pdif-utgång (2MP) respektive ADAT Lightpipe-utgång (8MP). Dessa digitalinterface är inte färdiga ännu, men de är under utveckling. 🙂

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Now I'm here, bro'... 🙂

En modifiering var nödvändig för att efterleva RoHS-direktivet (där förbudet att använda bly är det som drabbar elektroniktillverkare hårdast, eftersom både chassin, tryckfärg och lödtenn har innehållit bly tidigare) - och i samma veva, passade man på att göra lite andra förändringar.

Försteget är modifierat för ännu lite lägre dist. Sedan november i fjol, har DMP försetts med större headroom utan att göra avkall på andra specar - och klarar upp till 3V RMS. Den modifieringen följer förstås också med till 2MP.

Korten har numera till största delen ytmonterade komponenter. Det innebär att de till större del kan bli automatmonterade och leveranstiderna kan kapas lite grand. Tidigare har de ytmonterade komponenterna inte hållit den kvalitet som Line Audio har velat ha, men nu har det gått att hitta sådana med hög kvalitet.

De är förberedda för en kommande S/Pdif-utgång (2MP) respektive ADAT Lightpipe-utgång (8MP). Dessa digitalinterface är inte färdiga ännu, men de är under utveckling. 😄

Det låter väldigt fräsigt!

Snälla Line audio, gör 2mpn med AES/EBU också.

Jag köper en så fort det kommer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjysst! Då innebär det här ju LÄTT att jag lämnar tillbaks min DMP och får pengarna tillbaks. Det här kan man ju inte missa.

När förväntas de komma?

Hur tror man att AD-omvandlarna blir i såväl 2MP som 8MP?

Link to comment
Dela på andra sajter

2MP och 8MP började levereras för ett par veckor sedan, så det är bara att beställa.. 🙂

Grymt! Då lämnar jag tillbaks den har jag ögona bums! Kanske till och med köper en av dig, Claes? Är det krångligt att ta hand om garantifrågor per post?

Link to comment
Dela på andra sajter

2MP och 8MP började levereras för ett par veckor sedan, så det är bara att beställa.. 🙂

Grymt! Då lämnar jag tillbaks den har jag ögona bums! Kanske till och med köper en av dig, Claes? Är det krångligt att ta hand om garantifrågor per post?

Inte krångligare än annars - men hittills har ingen Line Audio-produkt som jag har sålt, gått sönder - så det troligaste är att du aldrig kommer att behöva skicka iväg den. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...