Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vet att det inte Àr mycket pengar och svÄrt att fÄ tag i nÄgot bra, men undrar om ni har tips pÄ nÄgon prisvÀrd gitarr för det priset?

Skall man leta efter nÄgon begagnat kanske?

Sedan har jag hittat en Yamaha CG-100A. NÄgon som vet vad det Àr för gitarr? det billigaste eller hyfsad?

Annons
musik (oregistrerad)
Postat

SjÀlv gillar jag inte Fender stÄlstrÀngade alls, för det var en stÄlstrÀngad du ville ha va? Tanglewood kan vara bra, för de pengarna, men Ànnu hellre Yamaha.

Spanska finns ju annars, dvs. nylonstrÀngade: Admira Malaga och Raimundo 104B Àr mycket bra val.

😆

Postat

Fan ocksÄ... jag hörde en Cort som en kompis (eller ... ja... det var min chef faktiskt) hade lÄnat, som lÀt helt otroligt bra! Och det vÀrsta var att den var precis lika skön tat spela pÄ som den lÀt - jag blev helt knÀckt, min Takamine som nog ligger pÄ 10+ papp ny hade inte en chans. Men nu minns jag inte vad modellbeteckningen var.

Jo, det fanns faktiskt en begagnad kvar pĂ„ Jam.se (under gitarr, stĂ„lstrĂ€ngat). Cort SF1, beg - 2300 kr. Jag borde sĂ€lja min Takamine och köpa den istĂ€llet! 😛

Postat

Jag var sjÀlv pÄ jakt efter en för ett tag sedan och hittade pinsamt nog att stagg gör en jÀtte bra akustisk stÄlstrÀngad för 2500, det enda som lÀt bÀttre i hela butiken var en jÀttedyr martin, men den spöade lÀt bÄde fender, ibanez, cort och yamaha.

Men det Àr en personlig smaksak ocksÄ.

Postat

var finns dessa gitarrer? inte pÄ musikbörsen i alla fall...

sedan undrar jag om ni vet nÄgot om Yamaha CG-100A?

Beg.. var det nÄgon som sa. Var skall jag leta dÄ?

Postat

Beggat hittar du pÄ bla vendolin, blocket, diskant, musikmarknaden mm

Jag mÄste ocksÄ slÄ ett slag för cort gitarrer som Àr vÀldigt mycket gitarr för inga pengar alls. Har ingen cort sjÀlv men skulle jag leta billig gitarr skulle jag börja leta dÀr.

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Begagnad helst. SÄlÀnge det inte Àr nÄgra skador pÄ den sÄ lÄter den förmodligen bara bÀttre Àn en ny eftersom den Àr inspelad.

Annars:

StÄlstrÀngad: Tanglewood (byta strÀngar pÄ den för dom suger)

Nylon: Alhambra 2C

Postat

sÀger cort hÀr med!

polare har en acke för plus 10. och han föredrar min. (2500 ny i butik)

kolla pÄ förstÀrkardoktorn (numera musikbörsen)

Postat

Om jag förstÄr det rÀtt utifrÄn modellnumret du anger sÄ Àr det nylonstrÀngat du Àr ute efter. För de pengarna fÄr du nog mest ut av instrumentet om du stannar vid Yamaha, Alhambra, Esteve, precis dÄ man kommer över billigaste prisklassen tycker jag nog att de lÄter bÀst, och dessutom fÄr du ut mer pÄ andrahandsmarknaden.

Om du kan gÄ upp cirka 1000SEK i de nÀmnda mÀrkena dÄ börjar det ofta hÀnda saker. Men den gitarr du nÀmner Àr helt klart prisvÀrd.

Om du skall handla beggat sÄ mÄste du nog ha ngn med dig som kollar instrumentet som kan... kolla den kÀnda puckeln vid tolfte band, sitter stallet bra pÄ plats, skevar halsen, Àr alla stÀmskruvar lÀtta att röra pÄ m.m ... dock Àr det inte sagt att snubben i musikaffÀren kan ett jota om gitarrer... försök stÀlla frÄgor sÄ kÀnner nog du om han bara rabblar skit frÄn ngn broschyr eller om det Àr bra observationer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.