Jump to content
Annons

Nintendo 8 bitars sökes


oknytt

Recommended Posts

Annons
Här kan du köpa en enhet för tusenlappen ungefär...kanske något dyrt, med tanka på hur gammalt det är.

Men köp en SNES istället! Det är världens bästa konsol! (Och ja, då räknar jag in dagens konsoler också!) 😉

Näää tusen är för mkt,, snes har jag redan 😮😛 men jag vill ha den gamla av ren nostalgi, har en hel del spel till sån också

så har jag gamecube, bara ett spel till Zelda

och playstation 2 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kan du köpa en enhet för tusenlappen ungefär...kanske något dyrt, med tanka på hur gammalt det är.

Men köp en SNES istället! Det är världens bästa konsol! (Och ja, då räknar jag in dagens konsoler också!) 😉

Tack för länken 003.GIF

jag reggade mig där 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kan du köpa en enhet för tusenlappen ungefär...kanske något dyrt, med tanka på hur gammalt det är.

Men köp en SNES istället! Det är världens bästa konsol! (Och ja, då räknar jag in dagens konsoler också!) 😳

vad för spel brukar du köra på snes??

Jag älskar RPG, just nu spelar jag Terranigma, kostade fan 700 spänn begagnat, men den är så bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh, yeah, SNES-RPG är det allra bästa som finns! Jag äger kanske inte så många SNES-spel överhuvudtaget, men har laddat ner desto mer! Har till och med spelat japanska RPG som aldrig släpptes på engelska, men som översattes av fan-klubbar. Tales of Phantasia, Star Ocean, Final Fantasy 4-6, Chrono Trigger, Terranigma, Breath of Fire 1 och 2, m.m. *dräggel* 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, nostalgi stavas C64!

SNES:en sparkar ALLA andra konsoler och hemdatorer så jävla hårt! 😳

Fast C64.... ujuj. Commando säger jag bara!! Världens tuffaste spelmusik.

Jag har också SNES. När jag och polarna supit till hemma hos mig är det antingen Mario Kart eller NHL 94 som gäller 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, nostalgi stavas C64!

SNES:en sparkar ALLA andra konsoler och hemdatorer så jävla hårt! 😉

Fast C64.... ujuj. Commando säger jag bara!! Världens tuffaste spelmusik.

Jag har också SNES. När jag och polarna supit till hemma hos mig är det antingen Mario Kart eller NHL 94 som gäller 😮

Grejen med SNES var att det var den ultimata 2D-maskinen! (Ett uttjatat begrepp, men det stämmer ju.) Även om det fanns många bra konsoler innan SNES:en, hade ingen av dom lika bra spel! Det enda som kan klå SNES:en är om det kommer en "ultimat" 3D-maskin! (Kanske någon av de nya konsolerna? 😳 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, nostalgi stavas C64!

SNES:en sparkar ALLA andra konsoler och hemdatorer så jävla hårt! 😳

Fast C64.... ujuj. Commando säger jag bara!! Världens tuffaste spelmusik.

Jag har också SNES. När jag och polarna supit till hemma hos mig är det antingen Mario Kart eller NHL 94 som gäller 😳

Grejen med SNES var att det var den ultimata 2D-maskinen! (Ett uttjatat begrepp, men det stämmer ju.) Även om det fanns många bra konsoler innan SNES:en, hade ingen av dom lika bra spel! Det enda som kan klå SNES:en är om det kommer en "ultimat" 3D-maskin! (Kanske någon av de nya konsolerna? 😕 )

Även om graffen är vacker på de nya så har jag inte mycket till övers för spelkänslan... allt känns så segt och grötigt. Hur ska man uttrycka det... för lång latency. 🙂 På SNES:en var det ju raka rör, inget skitsnack. Det gillar jag med den. Då är moderna spel bättre på PC tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, nostalgi stavas C64!

SNES:en sparkar ALLA andra konsoler och hemdatorer så jävla hårt! 😳

Fast C64.... ujuj. Commando säger jag bara!! Världens tuffaste spelmusik.

Jag har också SNES. När jag och polarna supit till hemma hos mig är det antingen Mario Kart eller NHL 94 som gäller 😳

Grejen med SNES var att det var den ultimata 2D-maskinen! (Ett uttjatat begrepp, men det stämmer ju.) Även om det fanns många bra konsoler innan SNES:en, hade ingen av dom lika bra spel! Det enda som kan klå SNES:en är om det kommer en "ultimat" 3D-maskin! (Kanske någon av de nya konsolerna? 😕 )

Även om graffen är vacker på de nya så har jag inte mycket till övers för spelkänslan... allt känns så segt och grötigt. Hur ska man uttrycka det... för lång latency. 🙂 På SNES:en var det ju raka rör, inget skitsnack. Det gillar jag med den. Då är moderna spel bättre på PC tycker jag.

Jag håller med om att frameraten är låg på många moderna konsol-spel, men inte alla i alla fall.

Och jag kommer aldrig någonsin att ha lika kul med ett modernt spel som med Yoshi's Island eller något annat SNES-spel. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, nostalgi stavas C64!

SNES:en sparkar ALLA andra konsoler och hemdatorer så jävla hårt! 😳

Fast C64.... ujuj. Commando säger jag bara!! Världens tuffaste spelmusik.

Jag har också SNES. När jag och polarna supit till hemma hos mig är det antingen Mario Kart eller NHL 94 som gäller 😳

Grejen med SNES var att det var den ultimata 2D-maskinen! (Ett uttjatat begrepp, men det stämmer ju.) Även om det fanns många bra konsoler innan SNES:en, hade ingen av dom lika bra spel! Det enda som kan klå SNES:en är om det kommer en "ultimat" 3D-maskin! (Kanske någon av de nya konsolerna? 😕 )

Även om graffen är vacker på de nya så har jag inte mycket till övers för spelkänslan... allt känns så segt och grötigt. Hur ska man uttrycka det... för lång latency. 🙂 På SNES:en var det ju raka rör, inget skitsnack. Det gillar jag med den. Då är moderna spel bättre på PC tycker jag.

Jag håller med om att frameraten är låg på många moderna konsol-spel, men inte alla i alla fall.

Och jag kommer aldrig någonsin att ha lika kul med ett modernt spel som med Yoshi's Island eller något annat SNES-spel. 🙂

Nja inte direkt frameraten, jag menar mer hur spelet reagerar på ens knapptryckningar. Den rätta känslan infinner sig inte riktigt. Det blir plastigt. Och visst, underhållningvärdet är grymt på SNES! Mario Kart blir liksom aldrig tråkigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh, yeah, SNES-RPG är det allra bästa som finns! Jag äger kanske inte så många SNES-spel överhuvudtaget, men har laddat ner desto mer! Har till och med spelat japanska RPG som aldrig släpptes på engelska, men som översattes av fan-klubbar. Tales of Phantasia, Star Ocean, Final Fantasy 4-6, Chrono Trigger, Terranigma, Breath of Fire 1 och 2, m.m. *dräggel* 😆

Chrono trigger, så himla fint spel, det spelade jag för ca 10 år sen, har letat efter den igen men det spelet går på ca 1000 kr

final fantasy är bland de bästa också men de är svindyra

Breath of Fire 1 och 2, de har jag också haft en gång i tiden

jag har

Terranigma

Zelda

Illusion of time

secret of mana

secret of evermore

actracer

och några till

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, nostalgi stavas C64!

SNES:en sparkar ALLA andra konsoler och hemdatorer så jävla hårt! 😆

det är SPECIELLT med Supernintendo, helt klart underbara spel

det finns ett verkligen SKITBRA spel till Sega Mega driven: Landstalker

jag letade förut efter det spelet i MÅNGA MÅNGA ÅR

Jag rekomenderar det till hundra tusen % om du hittar

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, nostalgi stavas C64!

SNES:en sparkar ALLA andra konsoler och hemdatorer så jävla hårt! 😆

Fast C64.... ujuj. Commando säger jag bara!! Världens tuffaste spelmusik.

Jag har också SNES. När jag och polarna supit till hemma hos mig är det antingen Mario Kart eller NHL 94 som gäller 🙂

Grejen med SNES var att det var den ultimata 2D-maskinen! (Ett uttjatat begrepp, men det stämmer ju.) Även om det fanns många bra konsoler innan SNES:en, hade ingen av dom lika bra spel! Det enda som kan klå SNES:en är om det kommer en "ultimat" 3D-maskin! (Kanske någon av de nya konsolerna? 😆 )

Även om graffen är vacker på de nya så har jag inte mycket till övers för spelkänslan... allt känns så segt och grötigt. Hur ska man uttrycka det... för lång latency. 🙂 På SNES:en var det ju raka rör, inget skitsnack. Det gillar jag med den. Då är moderna spel bättre på PC tycker jag.

Det finns superbra RPG spel till playstn 1 och 2

spelade klart

Arc -twilight of the spirits

det är ett av de allra bästa jag kört (playstn2)

rolig o spännande

Link to comment
Dela på andra sajter

Rock'n'Roll Racing och Super Punch Out till SNES var så extremt bra. Nu blev jag ju sugen på att köpa ett Snes bara för dom två spelen.

http://www.tvspeloteket.com

är en bra sajt

mkt begagnade spel till typ alla konsoller

Näää det var fel länk sorry tar fram den rätta nu

Här är den: http://www.spelbutiken.se/php-bin/main.php

Link to comment
Dela på andra sajter

Nänänä Lynxo, den ultimata 2d maskinen var ju utan tvekan Neo Geo. Okej den var skitdyr och hade bara massa beat em up spel, men dra åt skogen vilken grym maskin det var när den kom. 🙂

/Majken

Hur kan en konsol som innehar spelen Final Fantasy 6, Super Mario World, A Link to the Past, Mortal Combat-spelen, Street Fighter, Terranigma, Earthbound, Secret of Mana osv, osv, inte vara den ultimata 2D-maskinen? 😆 Och då har jag inte ens nämnt det mästerliga Super Metroid! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Nänänä Lynxo, den ultimata 2d maskinen var ju utan tvekan Neo Geo. Okej den var skitdyr och hade bara massa beat em up spel, men dra åt skogen vilken grym maskin det var när den kom. 🙂

/Majken

Hur kan en konsol som innehar spelen Final Fantasy 6, Super Mario World, A Link to the Past, Mortal Combat-spelen, Street Fighter, Terranigma, Earthbound, Secret of Mana osv, osv, inte vara den ultimata 2D-maskinen? 😆 Och då har jag inte ens nämnt det mästerliga Super Metroid! 😏

Snes är BÄST

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...