Jump to content
Annons

Total återställning/avinstallation av ljuddrivisar


Torwald

Recommended Posts

Tjo,

Är det någon som vet hur jag ska kunna ta bort alla gamla ljuddrivrutiner. Jag hade problem med lite konflikter mellan det interna ljudkortet och mitt MOTU 828mkII efter det nya datorbygget. Nu behöver jag ta bort allt. Jag har såklart testa att bara avinstallera, men det verkar inte ha hjälpt helt. Nu känner datorn och Cubase inte ens till att jag har MOTUkortet inkopplat. Jag vill att när jag har gjort ominstallationen och stoppar i kortet ska "Guiden installera ny maskinvara" starta igen, om man kan förklara det så... Det gäller såväl MOTUkortet som det interna.

Lite tips uppskattas varmt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjo,

Är det någon som vet hur jag ska kunna ta bort alla gamla ljuddrivrutiner. Jag hade problem med lite konflikter mellan det interna ljudkortet och mitt MOTU 828mkII efter det nya datorbygget. Nu behöver jag ta bort allt. Jag har såklart testa att bara avinstallera, men det verkar inte ha hjälpt helt. Nu känner datorn och Cubase inte ens till att jag har MOTUkortet inkopplat. Jag vill att när jag har gjort ominstallationen och stoppar i kortet ska "Guiden installera ny maskinvara" starta igen, om man kan förklara det så... Det gäller såväl MOTUkortet som det interna.

Lite tips uppskattas varmt 😆

Skall du inte använda det inbyggda så stäng av det i biosen.

På min musikdator har jag stängt av allt jag inte använder i biosen. Då känner ju inte Windows av det.

Det jag har stäng av är. Inbyggda ljudkortet och nätverkskortet. LPT1 och com porten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...