Jump to content
Annons

DAE (Digital Audio Extraction)


Ekstasis

Recommended Posts

Jag har bestämt mig för att sälja/digitalisera min skiv samling, jag är ganska så paranoid så jag måste vara 100% säker på att det blir 1:1 kopior av orginalen. Jag använder just nu en NEC ND-3550 vilket funkar hyffsat bra, det jag har upptäckt är att jag ibland får mismatchs i EAC logfilen när jag använder Test & Copy, vilket ofta tyder på att C2 inte rapporterar fel korrekt (rätta mig om jag har fel?).

Hur som helst, så känns det inte 100% säkert som det är nu.

Till skillnad från andra tillverkare har jag hört att Plextor använder specialla DAE kretsar, vilket ska varaen stor fördel vid extraktion av cda..

Min fråga är, är det värt att köpa det senaste från plextor, eller håller dom billigare lite äldre modellerna samma kvalité?

Tack 😎

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tror att poängen som tbruce försöker få fram är "Har du någonsin lyssnat på dina kopior och hört någonting som inte låter rätt?"

Jag har själv aldrig upplevt att det skulle ske någon kvalitetsförsämring när jag kopierar och då har jag använt ett stort antal cd-spelare och ingen som är speciellt dyr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...