Jump to content
Annons

Sketch & ljudteater


Coffeemidget

Recommended Posts

Det vore trevligt med en särskild avdelning för sketcher och ljudteater på forumet. Någonstans där man kan lägga upp lite bits eller diskutera manus, dramaturgi och teknik för sådant som hör till. Finns det fler folk på forumet som vill ha en sådan avdelning så AGERA!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Skalmannen (oregistrerad)

Ja och så kan vi ju dessutom lägga in avdelningar för virkning, franska och viner.

Allvarligt, det är as kul med sketcher och dramturgi, men behövs en egen avdelning. Studio Forum är ju just ett Studio Forum inte ett: Vi ska täcka så mycket vi kan så vi kan tillfredställa alla forum. Det går väl bra att lägga upp nån sketch här och där ändå som en skojig grej.

Tycker det blir lite fel om man ska ha alla sorters avdelningar.

Sorry om jag verkar grinig, men jag försöker bara vara lite realistisk. Fast vem vet, kanske är jag som är orealistisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och så kan vi ju dessutom lägga in avdelningar för virkning, franska och viner.

Nej, nu cyklar du. Radiosketcher/teater/dramatisering kan behöva en hel del jobb med ljud- och studioteknik. Det behöver inte virkning.

Jag tycker att frågan är mycket relevant, men vet inte om efterfrågan i forumet är nåt vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och så kan vi ju dessutom lägga in avdelningar för virkning, franska och viner.

Allvarligt, det är as kul med sketcher och dramturgi, men behövs en egen avdelning. Studio Forum är ju just ett Studio Forum inte ett: Vi ska täcka så mycket vi kan så vi kan tillfredställa alla forum. Det går väl bra att lägga upp nån sketch här och där ändå som en skojig grej.

Tycker det blir lite fel om man ska ha alla sorters avdelningar.

Sorry om jag verkar grinig, men jag försöker bara vara lite realistisk. Fast vem vet, kanske är jag som är orealistisk.

Vad vad det är du petar på. man vill ju inte ha überspridning och massa lösa forumkategorier som ingen skriver i, men det har ju med ljud och studio att göra.

Grejen är väl den som linus säger då, att det måste finnas en bunt folk som för det forumdelen frammåt. Inge kul om det bara är jag som skriver till mig själv där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)
Ja och så kan vi ju dessutom lägga in avdelningar för virkning, franska och viner.

Nej, nu cyklar du. Radiosketcher/teater/dramatisering kan behöva en hel del jobb med ljud- och studioteknik. Det behöver inte virkning.

Jag tycker att frågan är mycket relevant, men vet inte om efterfrågan i forumet är nåt vidare.

Jo precis, jag tror vi menar samma sak egentligen. Det var mina exempel som var dåliga. En egen avdelning är överflödig då suger troligtvis inte är så stort. Man kan slänga upp sin sketch i Demoavdelningar t ex och uppnå samma resultat.

Rätt ska va' rätt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)
Vad vad det är du petar på. man vill ju inte ha überspridning och massa lösa forumkategorier som ingen skriver i, men det har ju med ljud och studio att göra.

Grejen är väl den som linus säger då, att det måste finnas en bunt folk som för det forumdelen frammåt. Inge kul om det bara är jag som skriver till mig själv där.

Nej precis, och på samma gång vill man inte ha massa avdelningar som nästan är inaktiva och tomma.

Om du upplever det som att jag petar kan jag tyvärr inte hjälpa. Jag försökte bara komma med ett konstruktivt inlägg. Min exempel var däremot dåliga, det tar jag på mig. Nu lugnar vi ner oss tycker jag.

Linus hade ett helt korrekt inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och så kan vi ju dessutom lägga in avdelningar för virkning, franska och viner.

Nej, nu cyklar du. Radiosketcher/teater/dramatisering kan behöva en hel del jobb med ljud- och studioteknik. Det behöver inte virkning.

Jag tycker att frågan är mycket relevant, men vet inte om efterfrågan i forumet är nåt vidare.

Jo precis, jag tror vi menar samma sak egentligen. Det var mina exempel som var dåliga. En egen avdelning är överflödig då suger troligtvis inte är så stort. Man kan slänga upp sin sketch i Demoavdelningar t ex och uppnå samma resultat.

Rätt ska va' rätt...

Demoforumet är ju ganska hårt belastat redan. Tänkte ju mer att kategorin inte enbart skulle va till för att lägga upp sketcher och ljud-drama utan även diskussioner om grejer kring ämnet med.

damnit. jag vill ha en sån del 😉 får se hur det går med denna tråden, och finns det tillräckligt mycket stöd så löser det ju av sig självt. annars får jag knipa käft och acceptera.

Edit: hehe, jag pikade inte när jag sa petade på, bara ett uttryck jag använder.

Redigerat av Coffeemidget
Link to comment
Dela på andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)
Demoforumet är ju ganska hårt belastat redan. Tänkte ju mer att kategorin inte enbart skulle va till för att lägga upp sketcher och ljud-drama utan även diskussioner om grejer kring ämnet med.

damnit. jag vill ha en sån del  😉  får se hur det går med denna tråden, och finns det tillräckligt mycket stöd så löser det ju av sig självt. annars får jag knipa käft och acceptera.

Edit: hehe, jag pikade inte när jag sa petade på, bara ett uttryck jag använder.

Mmm...jo det är sant. Men jag tycker nog inte Demoavdelningen är överbelastad. Men det är nog en smaksak, jag gillar variationen där.

Klart du vill ha en sådan avdelning, men vem vet, det kanske blir så. Behöver ju inte vara så att min skepsis stämmer.

Redigerat av Skalmannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det finns många saker som har betydligt högre prioritet att få egna forum än detta, kan inte påminna mej om att jag nånsin sett nån endaste tråd på det här ämnet... :rolleyes:

Trots allt är forumet ursprungligen en förlängning av tidningen... och eftersom tidningen knappt skriver nåt om det så är det inte så många med intresse för detta som letar upp forumet, alltså ingen stor efterfrågan. Gissar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt det bli så många trådar att de behöver ett eget forum då. Ända tills du får ett sådant forum så är det ju bara att lägga upp trådar som rör detta i allmänt, eller kanske till och med off-topic-sektionen, beroende på dess karaktär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt det bli så många trådar att de behöver ett eget forum då. Ända tills du får ett sådant forum så är det ju bara att lägga upp trådar som rör detta i allmänt, eller kanske till och med off-topic-sektionen, beroende på dess karaktär.

Stämmer. jag skapar ju ingen revolution med en tråd i "om sajten"... ska vara som en molande liten infekterad hudsäck med det här tills det sväller upp och rodnar över hela studiokroppen, då kan det inte undvikas, för studiokroppen får ingen dejt om den ser ut så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...