Jump to content
Annons

Anekdot-tråden


Linkowich

Recommended Posts

Kan inte hitta nån tråd med roliga anekdoter, så jag startar väl en då... 🙂

Vore kul att höra vad ni har varit med om eller hört för roligheter under åren.

Ska inte vara sämre än att jag bjussar på en själv:

En polare stod och soundcheckade (hyres-PA) inför en spelning...måste varit nånstans i mitten på 90-talet. Han skulle kolla vad basarna gick för och fläskade på lite extra...

PLOFF!!! så flög det ut en keps ur ena bashornet. "Anki Bagger Tour '89"

Han har den kvar...tror jag... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mitt förra bands ex-sångare lyckades en gång under mitt solo att trampa på min volympedal så ljudet försvann helt. 😆 Lyckades dock inse vad som hänt på några sekunder och kunde åtgärda det direkt. Såg kanske lite småroligt ut, men kunde vart värre. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång när mitt gamla band hade en spelning, så gick allt kanonbra - tills vi körde en låt mitt i programmet ungefär. Introt kördes och sedan kom sången in. Vad händer då? JO - sångaren lyckas komma in en ters fel - genom hela första versen!!! 😲 Vi andra i bandet tittade på varandra och höll nästan på att skratta på oss, men vi lyckades ta oss igenom pärsen. När sedan sticket och refrängen kom, så fattade sångaren hur fel det hade blivit och tittade på oss och skrattade gott, men lyckade på något sätt hålla någorlunda ordning på sången trots allt.

Nåja det var ingen i publiken som verkade ha reagerat, så slutet gott - allting gott... 🙂

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en spelning på västkusten... Ganska bra ställe, mycket folk & bra betalt... Vi hade lite (för att inte säja stora) problem med våran trummis missbruk av röka 🙂 . Efter soundcheck och mat försvann han, det var dock inte så ovanligt. Men när han inte kommit tillbaka 15 min för 1:a set blev vi lite oroliga och började leta diskret... 😲 30 minuter senare hittade vi han sovandes ovanpå klädskåpen för kökspersonalen, inte så fräsch kan ni säkert räkna ut... Men en kall dusch räddade iaf spelningen och vi gick hem med gaget... 🙂

Tyvärr så gick samma kille framför tåget några år senare... 🙂

Himla synd på en egentligen bra trummis och superbra kille... 🙁

Edit: Stafvel

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...