Jump to content
Annons

Jag är också ny här...


william.nixon

Recommended Posts

Hejsan alla!

Hittade forumet av en slump (Google-tastic!), och kommer nog att stanna ett tag.

Jag är 85:a, ursprungligen från Klippan i Skåne, men numera med sambo och tre rum och kök i Jönköping, där jag pluggar till lärare i svenska och historia.

Jag har spelat i band sen jag var 12; allt från skatepunk till jazz till hiphop till pop, och tycker om all sorts musik som har ett hjärta eller hjärna. Jag spelar in på min egen hemmastudio bestående av

¤Phase 22-ljudkort

¤Behringer Eurorack UB802 mixerbord (egenligen för litet för att kallas bord..)

¤Cubase SX på PC

Till mitt SX använder jag alltsomoftast Grove Agent och Amplitube.

Jag inspireras i mitt låtskrivande av udda saker, som får en att dra på ena mungipan i lite såndär härligt skön och glädjande känsla av förvirring och bortkommenhet (är det ett ord?), med mycket influenser av The Pixies, Nada Surf, Jimmy eat world och PUSA, bland annat. Så, jag hoppas kunna trivas här, och få er att trivas med mig! 🙂

Ha're!

/Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej Christian! ... det finns ju en del Jönköpingsbor här nu, vi får fixa en IRL 🙁

Lärare...historia... Känner du Louise Pettersson?

Njae, är väldigt ny i socknen, så känner folk gör jag inte än. 😛

Välkommen hit!

Jönköping sa du... då får du komma och lyssna på oss (SLB), när vi kommer och lirar där, 20:e Januari😉Lite sjysst "bonn-pop" (folkmusik), kan aldrig va fel en januarilördag

Länk till oss hittar du HÄR!!!!!

Hare gott!

Bonnpop är ju aldrig fel!

Tack så mycket för de varma välkomnandena!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...