Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

I december lanseras sidan Spiral Frog i USA och Kanada. Än sĂ„ lĂ€nge har ett partneravtal trĂ€ffats med Universal, vars katalog kommer finnas för gratis nedladdning frĂ„n sidan. Betalningen för musiken sker nĂ€mligen med hjĂ€lp av sidans annonspengar!

SpiralFrog's target audience - people between the ages of 13 and 34 - is an advertiser's dream

KĂ€lla: Expressen och dinapengar.se

www.spiralfrog.com

Annons
Postat (redigerat)

// slog ihop tvÄ nyhetstips till en trÄd, se nedanstÄende som tillÀgg /admin

Universal ger sig in i kampen om nedladdarna!

http://www.spiralfrog.com/press_release.aspx

Sammanfattning:

http://www.spiralfrog.com/socialmedia/spir...sal29aug06.html

Redigerat av Olsberg
Postat

JĂ€kla Linus, tvĂ„ timmar för mig... 😛

Postat
JĂ€kla Linus, tvĂ„ timmar för mig... 😛

a040.gif

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Det hÀr Àr ju helt fel. Man kan inte sÀlja musik sÄ hÀr. Musik skall sÀljas pÄ CD-skivor. Man kan bara inte ge bort musik utan att nÄn betalar. Utan att den som lyssnar betalar.

Omöjligt.

Jag behöver nÄt lugnande nu.

Oerhört.

Postat

LĂ€ste samma sak pĂ„ bbc hemsida, verkar vara en bra tjĂ€nst men jag vet inte om man skulle vĂ„ga lĂ€gga upp sin musik som man vill ha betalt för dĂ€r. 😛

Postat

LÄt mig gissa att nedladdningarna kommer vara DRM-skyddade WMA-filer.

NÄvÀl, det Àr ju kul att de fattar grejen 8 Är senare.

Postat

DRM-skyddade? Ja.

WMA-filer? Troligen. Vore trevligare med AAC, men det kÀnns trÄkigt nog som om AAC hÄller pÄ att förbli iTunes planhalva.

Postat

DRM-skyddade? Ja.

WMA-filer? Troligen. Vore trevligare med AAC, men det kÀnns trÄkigt nog som om AAC hÄller pÄ att förbli iTunes planhalva.

Mmm, vi andra fÄr fortsÀtta med Soulseek och skivsköp med andra ord.

Postat

Eh. Hur sjukt mycket reklam mĂ„ste de proppa in för att fĂ„ in typ 10 spĂ€nn mellan varje lĂ„t jag laddar ner? Hum. 😏

Kan man inte ha produktplacering direkt i musiken istĂ€llet? 🙁

Postat
Eh. Hur sjukt mycket reklam mĂ„ste de proppa in för att fĂ„ in typ 10 spĂ€nn mellan varje lĂ„t jag laddar ner? Hum. 😎

Först, hos amerikanska iTunes kostar en lÄt 6:50-

JÀmförelsevis kan man tÀnka att det priset har nÀrmare till femkronan Àn tiokronan.

För det andra blir sÀkerligen ersÀttningen till bÄde skivbolag & artist pÄ andra nivÄer Àn de som förhandlats för den traditionella försÀljningen.

Och reklamen kan vara dyr hos Spiral Frog, inte nödvÀndigtvis att det blir en stor mÀngd reklam. Den som lever fÄr se...

Postat

Det verkar som anvÀndaren kommer att "tvingas" in i en Äkning pÄ sajten bland en massa reklam innan download kan ske. I och med att kraven att hamna snabbt och rÀtt i val av tjÀnst (i det hÀr fallet val av lÄt eller album) pÄ en sajt ökar hela tiden, sÄ kan nog betalningsviljan vid ett sÄnt scenario öka för att slippa undan reklamen pÄ andra stÀllen - T ex dÀr flatrate erbjuds för rÀtt pengar?!

Postat
SpiralFrog's target audience - people between the ages of 13 and 34 - is an advertiser's dream

Lanseras i december.

Gote fyller 35 i februari.

😄

Postat
Eh. Hur sjukt mycket reklam mĂ„ste de proppa in för att fĂ„ in typ 10 spĂ€nn mellan varje lĂ„t jag laddar ner? Hum. 😎

Kan man inte ha produktplacering direkt i musiken istĂ€llet? 🙂

Du fÄr ju tÀnka pÄ att det förmodligen Àr fler som laddar ner Àn som köper, och produktionskostnaden Àr fortfarande densamma, distributionskostnaden höjs marginellt.

SÄ visserligen blir det mindre pengar per lÄt, men om tjÀnsten blir populÀr sÄ blir det ju mer pengar totalt Àn om de sÄlt musiken.

Och som Gain var inne pÄ sÄ hinner de ju exponera en vÀldig massa reklam innan man hittat musiken man vill ladda ner.

Postat

Verkar ju inte ovÀntat finnas en och annan hake. Att man mÄste gÄ in pÄ siten en gÄng i mÄnaden för att ens nedladdningar ska fortsÀtta fungera etc. Trots allt ett steg i rÀtt riktning.

Postat
Och som Gain var inne pÄ sÄ hinner de ju exponera en vÀldig massa reklam innan man hittat musiken man vill ladda ner.

Det borde ju betyda att de tjĂ€nar mer pengar pĂ„a tt göra tjĂ€nsten krĂ„nglig att anvĂ€nda... ju lĂ€ngre man stannar pĂ„ sidan, ju fler klick etc, desto mer reklam fĂ„r man se...? 😄

Postat
Det borde ju betyda att de tjĂ€nar mer pengar pĂ„a tt göra tjĂ€nsten krĂ„nglig att anvĂ€nda... ju lĂ€ngre man stannar pĂ„ sidan, ju fler klick etc, desto mer reklam fĂ„r man se...? 😄

Nej, inte med tanke pÄ hur otÄliga mÀnniskor Àr idag. Tar det för lÄng tid och man mÄste klicka överallt överger man det direkt för att tanka frÄn bÀttre stÀllen.

FrÄgan jag stÀller mig Àr om man försöker rÀdda bolagen eller artisten?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.