Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Japp den där synthen som hade det ljudet inbyggt HO!!

Lät det när jag provade den på Delux Music vid fridhemsplan i början på 90talet

Kostade runt 20 000 har jag för mig?

Skulle sitta fint o kolla hur mycket den kostar nu =)

Edited by C64
Annons
Posted
HO!!

🙂

Kan vi få ett kort klipp med ljudexempel? Eller säg en 2Unlimited-låt och ange minuter/sekunder så kan vi bättre förstå vilket ljud du söker.

Posted (edited)

Antar att du menar "Hooo"-ljudet i 2 Unlimiteds låt "Twilight Zone" ?

Jag har dessvärre ingen aning men då kanske fler förstår vad du menar? 🙂

Ifall det nu va det du sökte efter? 🙂

Edited by lavrell
Guest tsmalmbe
Posted
HO!!

Skulle ha placerat det där i nånslags neg... rapmusik? Nå, som sagt. I brist på bättre, uppskattar vi också ett ljudklipp där du försöker imitera det där ljudet du är ute efter!

Posted
HO!!

Skulle ha placerat det där i nånslags neg... rapmusik?

😆

Mer like 😆

Posted

Jag testade en gitarr i början på nittiotalet som lät "schwidoup" - sådär som i en av Beatles låtar. Den ksotade 14 500 då. Någon som vet vad man får betala för en sån idag?

Guest MrPhil
Posted
Jag testade en gitarr i början på nittiotalet som lät "schwidoup" - sådär som i en av Beatles låtar. Den ksotade 14 500 då. Någon som vet vad man får betala för en sån idag?

Den kan du nog hitta för 4-5000 på Vendolin.

Posted
ksotade

😲😮😉

Oj.

Men HO!, kan inte det vara hoover?

Guest Danny Cort
Posted
ksotade

😲😮😉

Oj.

Men HO!, kan inte det vara hoover?

J-Hova?

Posted

Jo, vi vet vad hoover är och hur den låter!

Kunde vi inte ha fått ett ljudexempel på hur ditt "HO!" låter istället?

Gamla 2 Unlimited är väl istort sett bara en multitimbral sampler och nån bandare för sången. 😛

De hade kanske en Kurzweil K2000 i affären med sådana samplingar inladdade?

Posted

C64 eftersom du har testat synten i fråga som då kostade ca 20 000:- kan du inte säga vad det var för synt i stället "HO synten"? 😛 I princip alla syntar jag känner till kan åstakomma ett "HO" ljud 😱

Guest Fruppe69
Posted
Äh. Chill. För fan.

chilla själv din bonnläpp

Guest tsmalmbe
Posted

WTF. Har du landat fel på din anustapp, eller vart tog din humor vägen? Stackarn.

Guest Fruppe69
Posted

WTF. Har du landat fel på din anustapp, eller vart tog din humor vägen? Stackarn.

Ja jag vet inte, kanske typ hela Sverige tycker det är jätteskojjigt att säga "neger" lite sådär i förbifarten?

Du har rätt, det är nog mig det är fel på.

Guest tsmalmbe
Posted
Du har rätt, det är nog mig det är fel på.

Förstås inte. Jag är från Finland och här har vi ju inga negrer whatsoever.

Lite slött att man får skämta om pedofili, prostitution och en massa annat, men så finns det ett magiskt ord som man automatiskt skall fördöma talaren för.

I sammanhanget var det ju imho helt korrekt. Har du nånsin sett en vit eller mongol eller lapp stå på gatan och skrika "HO!". Så det var bara att förstå det träffande och roliga i det hela, och inte hänga upp sig med "automatfördömningen". Så där kanske felet var ditt.

Jag skrattar fortfarande åt tanken att det verkligen har funnit en synth med en patch där en vit mongol från lappland skriker HO! och som har kostat 20000..

Posted

Var det de där voicesamplingarna som fanns i var och varannan dancelåt i slutet av 80-talet och början av 90-talet?

De lät typ "Ho, Yeah" och låg oftast i baktakt i musiken 😳

/Daniel

Guest maxmaxmax
Posted
Var det de där voicesamplingarna som fanns i var och varannan dancelåt i slutet av 80-talet och början av 90-talet?

De lät typ "Ho, Yeah" och låg oftast i baktakt i musiken 😏

/Daniel

nejnejnej jag vet precis vad han menar. Min första casio hade det. Alltså - det låter verkligen "HO!"

Letar letar

Guest tsmalmbe
Posted
De lät typ "Ho, Yeah"

Menar du det där "Ayeah!" som går att finna på Roxette's The Look?

Posted
De lät typ "Ho, Yeah"

Menar du det där "Ayeah!" som går att finna på Roxette's The Look?

Nej. 😉

/Daniel

Posted

De lät typ "Ho, Yeah" och låg oftast i baktakt i musiken 🙂

/Daniel

nejnejnej jag vet precis vad han menar. Min första casio hade det. Alltså - det låter verkligen "HO!"

Letar letar

😉

Guest tsmalmbe
Posted

Va fint! Sånt ljud skulle spaissa upp alla mina låtar.

Posted

Vras tog C64 vägen.. Inte intreserad av att svar ller.. Förklara HO synten genast!!!