Jump to content
Annons

Perrra - Båten Anna (Live 2006)


trancer

Recommended Posts

LÅTNAMN: Båten Anna LIVE

ARTIST/GRUPP: Perrra

GENRE: Tja. vette fan

LÅTLÄNGD: 4:27

KOMPOSITÖR: Perrra

PRODUCENT: Perrra

EV. MEDVERKANDE: Perrra

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 8.55 MB

STATUS: FÄRDIG!

haha tjenare 😛

Jag släppte som nog många vet "Det Heter Faktiskt B O T" som en parodilåt på Basshunters Boten Anna.

Jag har träffat Basshunter och även uppträtt med honom efter det, rätt intressant.

Nu släpper jag iallafall en ny parodi på hans låt

Jag har i denna lurat i alla 14åringar som lyssnar på låten att allt är LIVE, fast jag har gjort allt i studion såklart! Dock har jag lagt ner mkt tid för att få det låta någorlunda "live" ... för ett otränat öra så ;D

Inget tjaffs om copyright tack, jag har tillstånd! 😛

Och.. ta det med en nypa salt .. allt är inte jätteseriöst ;D såklart!

LÅTLÄNK: Asshunter - Båten Anna LIVE

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har träffat Basshunter och även uppträtt med honom efter det, rätt intressant.

Det låter ganska intressant ja. 😎 Care to tell us lite mer?

Inte för att vara taskig men jag gillar inte alls den här versionen. Tycker inte den är rolig eller nånting. Låter inte speciellt live heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har träffat Basshunter och även uppträtt med honom efter det, rätt intressant.

Det låter ganska intressant ja. 😎 Care to tell us lite mer?

Han kom till Skara, och vi gick dit 20 pers o käka först.

Sen runt 2100 såg jag han + 2 managers (nån va manager, nån va bokare).

Och jag gick fram o sa "Ni får en gissning, vem är jag?" .dom gissa rätt direkt.

På den vägen är det, och när han skulle köra live, så sa han typ att "Jag har en mkt speciell gäst här ikväll som jag ska berätta för er om en liten stund"

Så när slutnumret va ropade han upp mitt namn, och jag gick upp på scen, så körde vi båten anna ihop typ.. sjukt roligt hehe

(Kort version)

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har träffat Basshunter och även uppträtt med honom efter det, rätt intressant.

Det låter ganska intressant ja. 😳 Care to tell us lite mer?

Han kom till Skara, och vi gick dit 20 pers o käka först.

Sen runt 2100 såg jag han + 2 managers (nån va manager, nån va bokare).

Och jag gick fram o sa "Ni får en gissning, vem är jag?" .dom gissa rätt direkt.

På den vägen är det, och när han skulle köra live, så sa han typ att "Jag har en mkt speciell gäst här ikväll som jag ska berätta för er om en liten stund"

Så när slutnumret va ropade han upp mitt namn, och jag gick upp på scen, så körde vi båten anna ihop typ.. sjukt roligt hehe

(Kort version)

/Perrra

Hah, kul anekdot. Dom var inte tjuriga då? 😎 Iofs, om något så har du ju bara gett dom ytterligare lite uppmärksamhet... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom var snarare glada för att jag gjorde mina parodier..

Det va lixom "Gratis PR" som dom såg det? vilket jag inte förstår riktigt.

Jag sa till honom att jag kanske ska lägga ner Asshunter projektet, men helt plötsligt ville dom att "Nej för fan, fortsätta med det" "Det är ju skitcoolt"

osv osv osv

så va fan .. jag får ju massa hits på min site så varför inte ;D

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom var snarare glada för att jag gjorde mina parodier..

Det va lixom "Gratis PR" som dom såg det? vilket jag inte förstår riktigt.

Jag sa till honom att jag kanske ska lägga ner Asshunter projektet, men helt plötsligt ville dom att "Nej för fan, fortsätta med det" "Det är ju skitcoolt"

osv osv osv

så va fan .. jag får ju massa hits på min site så varför inte ;D

/Perrra

men asså..

seriöst..

är det verkligen roligt att få en massa hits på din sida pga du gjort en parodi på någon annans bekostnad?

edit: roligt att du själv gör en parodi på nånting du själv inte kan uttala 🙂

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte dags att gräva ner den här "parodin" nu? Skall du göra en parodi så kan du ju åtminstone anstränga dig så att det blir en på riktigt...

Så länge folk vill ha det får dom det.. easy

Detta kanske inte passade dig, men 631072 nedladdningar på bara asshunterlåtarna från min site.. så jag tror fler än 1 gillar det 😕

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Skicka den till Lasse Stefanz för det låter verkligen dansband det här.

Om nu ungdomarna gillar din version så kanske det blir deras biljett in i dansbandsvärlden så som Barbados o Friends gjorde en gång i tiden.

Du gör en bra version men att kalla det parodi förstår jag inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena perra!!

har lyssnat på det du gjort eller vad man nu kan kalla det för

jag har inte hört den där låten orginal mässigt så att säga och kan bara säga att det jag hörde nu så lät det bra, dvs. en bra låt. känns som det som händer i början och sånt är onödigt även om det är själva parodi poängen. varför göra en parodi över huvudtaget undrar jag rent spontant

om det är du som sjunger själv så måste jag säga att du sjunger riktigt grymt coolt, speciellt med de effekter som du lägger på rösten, passar bra ihop i mixen.

sen det här att om man hör att det är live eller inte. för det första bygger det på hur mycket av rummet som man tar upp. man måste tänka på att en live inspelning har ju alltid lite bakgrundsljud, ljud från publiken som hela tiden ligger där, det kan vara en spontan hostning eller sådant. men sen kan man inte säga att bara för att hihaten låter på ett speciellt sätt så får man det låta på endera mindre eller mer live mässigt sätt. poängen är att även vid live upptagningar så mixar man ljudet och vill att det ska låta slick och så bra som möjligt.

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

glömde nånting väsentligt

detta är ingenting som man lyssnar på fyra fem gånger och tycker att det låter bättre, bättre, snarare de två första gångerna.

problemet med låten som sådant är att den är för slätstruken och det händer nästan ingenting, samma styrka på gitarren som spelar hela tiden med samma intensitet. bra låtar byggs upp av att det händer saker i låten, olika saker som byggs ihop till en helhet.

dvs. genom att du som bara gör en parodi på låten behöver inte ta åt dig nånting, utan de som skrev orginalet

mvh anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...