Jump to content
Annons

Gamla Filformat!


iOlle

Recommended Posts

Tjenna!

Vid en städning i förrådet trillade jag över en bunt med disketter fulla med mina gamla låtar som jag gjort i Cubase för en 10-12 år sedan. De var i .arr samt .all format och gjorda på min gamla Atari 1040e samt Windows 3.11 (tror jag...) I allafall jag tankade in dem på min mac och log nostalgiskt när jag gick igenom listan med låtar. Det skulle vara VANSINNIGT roligt att kunna lyssna på den igen! Efter lite Googeling så insåg jag att Steinberg inte stödjer sina gamla filformat längre, då är frågan, finns det någon som vet hur man gör eller vilken version av Cubase man behöver för att kunna köra över sina gamla filer till tex midformat?

Hälsningar // Olle

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjenna!

Vid en städning i förrådet trillade jag över en bunt med disketter fulla med mina gamla låtar som jag gjort i Cubase för en 10-12 år sedan. De var i .arr samt .all format och gjorda på min gamla Atari 1040e samt Windows 3.11 (tror jag...) I allafall jag tankade in dem på min mac och log nostalgiskt när jag gick igenom listan med låtar. Det skulle vara VANSINNIGT roligt att kunna lyssna på den igen! Efter lite Googeling så insåg jag att Steinberg inte stödjer sina gamla filformat längre, då är frågan, finns det någon som vet hur man gör eller vilken version av Cubase man behöver för att kunna köra över sina gamla filer till tex midformat?

Hälsningar // Olle

Jag har en gammmmal version av Cubase liggande nånstans, som jag vet stöder all och arr. Den är från 1995, så jag tvivlar på att nån skulle bry sig om jag skickade en kopia till dig, vill du ha den? Jag garanterar dock inte att den fungerar på dagens moderna datorer och OS....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenna!

Vid en städning i förrådet trillade jag över en bunt med disketter fulla med mina gamla låtar som jag gjort i Cubase för en 10-12 år sedan. De var i .arr samt .all format och gjorda på min gamla Atari 1040e samt Windows 3.11 (tror jag...) I allafall jag tankade in dem på min mac och log nostalgiskt när jag gick igenom listan med låtar. Det skulle vara VANSINNIGT roligt att kunna lyssna på den igen! Efter lite Googeling så insåg jag att Steinberg inte stödjer sina gamla filformat längre, då är frågan, finns det någon som vet hur man gör eller vilken version av Cubase man behöver för att kunna köra över sina gamla filer till tex midformat?

Hälsningar // Olle

Jo visst går det! Gå in på File - Import (Cubase Song/Cubase Arrangement) istället för Open bara! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenna!

Vid en städning i förrådet trillade jag över en bunt med disketter fulla med mina gamla låtar som jag gjort i Cubase för en 10-12 år sedan. De var i .arr samt .all format och gjorda på min gamla Atari 1040e samt Windows 3.11 (tror jag...) I allafall jag tankade in dem på min mac och log nostalgiskt när jag gick igenom listan med låtar. Det skulle vara VANSINNIGT roligt att kunna lyssna på den igen! Efter lite Googeling så insåg jag att Steinberg inte stödjer sina gamla filformat längre, då är frågan, finns det någon som vet hur man gör eller vilken version av Cubase man behöver för att kunna köra över sina gamla filer till tex midformat?

Hälsningar // Olle

Jo visst går det! Gå in på File - Import (Cubase Song/Cubase Arrangement) istället för Open bara! 😎

Ja, se här hann du före med det bra svaret 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenna!

Perfekt att det går att det går att importera gamla grejjer.

Jag hittade den här länken och blev lite orolig http://www.kvraudio.com/forum/archive/host...03-08/25062.php

Den är visserligen från Augusti 2003 så det har säkert hänt en del.

MindWarp : Tack för erbjudandet! Men jag tror att jag ska tvinga en polare som har cubase att konvertera dem till midfiler istället. Det är en antagligen en väldig massa mekk att få ett så gammalt program att fungera på min G5'a.

Tack // 😱 lle

Link to comment
Dela på andra sajter

o när vi ändå är i farten undrar jag om detsamma skulle vara möjligt att göra med låtar gjorda i Notator (3.1 tror jag det var) på Atari ? : )

Logic kunde iaf importera Notator-filer förr i tiden, vet inte om det går i de nya versionerna dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en antagligen en väldig massa mekk att få ett så gammalt program att fungera på min G5'a.

Inte bara en massa mekk, det är omöjligt.... Det jag har är för PC. Bra att det löste sig ändå.

Det finns ju virituella maskiner å andra sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...