Jump to content
Annons

Barden - Sail


Barden

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Sail

* ARTIST/GRUPP: Barden

* GENRE: Trance

* LÅTLÄNGD: 6:00

* KOMPOSITÖR: Barden

* PRODUCENT: Barden

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 8.2mb

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK: Högerklick, spara som

Provat något helt nytt, försökt skapa en låt som har lite utomhuskänsla :rolleyes:

Jag är lite osäker på maindelen, funkar den? Om inte vad kan jag göra för att förbättra? Vad tycker ni om mina highhats? Känns som att jag är lite missnöjd med dem.

Tycker ni låten blir tjatig i buildup och bryggan?

Basen är nånting som jag själv aldrig tycker jag får till bra, nån som har några åsikter om den?

Vore kul att höra vad ni tycker om låten i helhet också.

Tack för er tid!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jovisst jag kanske skulle kunna hjälpa.. först vill jag berömma dig för din ljudkvalitet 🥰 snaresen tyckte jag var aldra snyggast basen funkar faktiskt fint i låten även om den inte är super. Melodin skulle du kunna förbättra lite men tappa inte bort känsland i den 😕🙂

EDIT: Highatsen måste du kanske ändra på det känns som gammal hårdvara. typ en 303 eller något.

Redigerat av Dj_Sound
Link to comment
Dela på andra sajter

Negod (oregistrerad)

skriver när jag lyssnar.....

Håller också på med techno trance......

Äntlien en låt som är bra i min mening...

Det enda jag skulle vilja göra själv är att dra ner på reverben på chordsen så att de andra ljuden kommer fram mer, lite torrare där, basen kunde du dra upp lite i de låga frekvenserna också. inte så mycket delay heller, det skall vara dream men det blir lite grötigt. Kanske att chordsen är mer distingta i mixen så man hör lite av tillslagen.

Men det är vad jag tycker

skön låt som är relaxing faktiskt.

Negod

ps lyssna gärna på nåt av mina inlägg så fattar du vad jag menar ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...