Jump to content
Annons

E:mortal - Coming Home *www.lokasbubblare.se*


Drik

Recommended Posts

LÅTNAMN: Coming Home (short club mix)

ARTIST/GRUPP: E:mortal

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 3:48

KOMPOSITÖR: Fredrik Johansson

PRODUCENT: Fredrik Johansson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 8.8 mb

STATUS: Färdig

EDIT:

Nu ligger E:mortal - Coming Home (short club mix) ute på www.lokasbubblare.se

Lyssna gärna och kommentera gärna. Jag skulle uppskatta hemskt mycket om ni kan lägga en röst på mig också :rolleyes:

Låten finns på www.lokasbubblare.se

Klicka på den röda stickern där det står "Juryn har valt"

Sedan finns låten på den sida. Där kan ni lyssna och förhoppningsvis rösta på min låt 😕

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker dina låtar är ruggigt ljudsäkra och den här är verkligen inget undantag! Ruggigt bra flyt genom hela produktionen och din baskagge ger mig nästan rysningar, torr och go, precis som den skall vara! Gör en 4:04-längdare och få ut den på dansgolven så skall jag baskemig dansa skiten ur kroppen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Nelerion, baskaggen är riktigt skön!

Denna låter mer anonym än vad dina andra trancelåtar gör. Låten har lixom ingen tydlig bild, och jag får ingen klar melodi i huvudet efteråt. Trots det så var det en bra låt! Jäkligt snygg bas. 🥰

\Danne

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra trance du gör...gör en radio edition på 3-4 minuter. För en som inte är

så inbiten i trance stuket så är låten för lång. Den långa passar nog

bättre på Ibiza kl 04:38 på stranden.

Ljudet är bra och du verkar ha koll på syntharna och framförallt trummorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra - som alltid när det kommer från dig!

Denna är dock inte riktigt lika vass som Days On End, till exempel. Jag blir lite förvirrad av arrangemanget som inte känns helt fokuserat och tydligt. Men det är nog också den enda kritiken jag har! Lite vocals skulle inte skada, förvisso. Inget vocal-tranceigt, utan bara lite körer eller nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tackar alla 😳

Mornel, ska kika lite närmare på detta. Jag har funderat på att man kanske ska trycka ihop vissa delar så att de blir kortare, sedan köra breaket med huvudtemat, sedan hoppa på den senare delen och sedan köra ett mellanparti o sedan avsluta med huvudtemat igen 😆

Framförallt ska jag kika på att få fram en tydligare melodi i låten.

Jag har skickat låten till Tiff me, ska se om hon vill skriva något 😳

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar inte direkt snaren som slår lite i början och i vissa builds. Låter för "verklig" jämfört med det andra. kan bara behövas ett ljudbyte eller så är jag bara konstig 😳

Låten verkar var en Progressive sådan. Bygger upp lite åt gången. mer å mer å mer.. skönt grej. Men jag tror de kan behöva en lite tydligare melodi. som några har sagt här. Lite fylligare brake kanske.

Sång på dethär helt enkelt å så har du fetinglåten!

INget mer än det behöve egentligen göras 😳

EDIT: Näääää... Ändra ingen struktur! På med sång endast!

Feting som vanligt! 😆

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Gediget arbete här, snygga ljud, snygg bas, snygg kicka och snyggt mixat. Du kan dina prylar hör man liksom.

En grej bara, och nu vet jag inte om det är omedvetet. Men, det låter nästan exakt som Chicane, och speciellt deras Saltwater. Jag klagar egentligen inte på detta, för jag tycker det är kalas bra, men jag tror samtidigt att du kan få det ännu bättre om du jobbar bort från det soundet. Antar att det är svårt i och med att denna typ av musik är svår att utveckla egentligen utan att väva in andra musik stilar. Men men...detta är bara mina tankar och det är ju som det är.

Hur som helst, du är ruskigt säker!!! Imponerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack som fan! 🙂

Hmm.. lite svårt det där när man blir jämförd med andra musiker. Jag lyssnade på just den låten precis nu och vet inte iofs om jag tyckte det va så likt. Vilket fall som helst så är det svårt att arbeta bort något som jag tycker om att göra 😄

Det enda jag kan göra är att göra musiken så som jag vill ha den. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)
Tack som fan! 🙂

Hmm.. lite svårt det där när man blir jämförd med andra musiker. Jag lyssnade på just den låten precis nu och vet inte iofs om jag tyckte det va så likt. Vilket fall som helst så är det svårt att arbeta bort något som jag tycker om att göra  😄

Det enda jag kan göra är att göra musiken så som jag vill ha den.  😄

Ingen anleding till " 😉 "... Det låter som sagt as bra. Och som jag skrev, det kan ha varit omedvetet. Samtidigt tycker inte du att det låter så likt och då är det väl helt ok. Nästan alla band, artister och "you name it" låter som något, jag tyckte detta lät som Chicane. Det kan man nog se som en komplimang egentligen. Jag menar, när Keane debuterade tyckte folk att dom lät som Coldplay... ja du vet.

Antar att "jobba bort från" kan tolkas på många sätt. Jag menade bort som i vidare. Alltså att du utvecklar det du har till något som för dig bort/vidare. Det är ju lätt för mig att sitta här och säga, men jag tror nog att du har kapaciteten. Det låter så i alla fall!

Edit: Vilken version av Saltwater lyssnade du på förresten?

Redigerat av oakleaf
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, menade kanske inte att jag va ledsen så 😄

Du har helt rätt Oakleaf, och jag är glad och tacksam för att du tycker om det 😎

Versionen jag lyssnade på hette: MTV ibiza 99 Summer Trance Mix - 02 - Chicane feat. Marie Brennen of Clannad - Saltwater.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)
Hehe, menade kanske inte att jag va ledsen så 😕

Du har helt rätt Oakleaf, och jag är glad och tacksam för att du tycker om det 😠

Versionen jag lyssnade på hette: MTV ibiza 99 Summer Trance Mix - 02 - Chicane feat. Marie Brennen of Clannad - Saltwater.mp3

Ok..puh...som sagt när det låter så här behöver man inte vara ledsen!

Har lyssnat på nya versionen nu....jäkla drag! Fett! Grymt bra ljud också.

Pröva och lyssna på: Saltwater (The Thrillseekers Remix) om du är intresserad. Fast som det låter nu efter ändringar är det inte riktigt lika likt längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för att du lyssna 😳

Ska ta o lyssna på den remixen, thrillseekers är jäkligt duktiga!

Jag tror jag göra några ändringar till idag. Lägga till antingen en gitarr lead me mycke delay, eller en pianostring med mycke delay som driver igång melodin, sedan lugna ner de skarpare leadsen när den drar igång sedan, blir lite grötigt som det är nu tycker jag 😆

Jag dunkar upp ny version här sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver medans jag lyssnar 😏

Go bas i introt, Håller hög klass som vanligt. Låter som om det skulle kunna smälta bra in med de andra låtarna på trance masters cd:na. Älskar leaden, Men vid 1:30 tycker jag att låten blir lite väl kladdig. Men det är väll bara jag? Skönt när det lättar upp vid 2 minuter igen. Så behåll det. Breaket här låter så otroligt gott. :rolleyes:.

Nu slutar jag att kommentera och njuter istället :rolleyes:....

// Sebbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Nexus, gött att få det bekräftat :rolleyes:

Det är en saw synth från jp8000 som blev lite för dominerande :rolleyes:

Men jag har hittils skrivit om en hel del på den, så de ska va lite bättre melodi och flyt i den sen. Hoppas jag får ut en slutgiltig version idag, nu vill man liksom inte vara på jobbet direkt 😏

Jag dunkar ut den här när det är klart

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Valdez o SoundBorn!

Valdez, jag är mycket glad att det framkallar romantiska känslor, det va det jag var ute efter :rolleyes:

Fick erbjudande om att hoppa på Headstrongs label nu, jävligt skön kille för övrigt 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruppe69 (oregistrerad)
Än så länge har jag fått två labels som vill signa den :rolleyes:

Antar att du inte har berättat att den ligger ute på ett offentligt forum, för vem som helst att ladda hem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är inte signad än så jag kan göra vad jag vill med den, men än så länge har jag bara fullversionen på det här forumet, alla andra är borttagna alternativt har en kort sample. Anledning att jag lägger ut fullversion här är att folk här är väldigt ärliga och hjälper mig i mitt producerande. Och i det stora hela tror jag inte att det skadar att ett ynka 50 tal laddar ner låten :rolleyes:

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Se bara upp, det finns många labels som inte tar i grejer som legat ute i 192 kbps+.

Hehe jorå, de ska jag, det är därför jag dunkar ut det endast på ett svenskt forum :rolleyes:

Tänkte iofs byta ut sedan mot en sample, men kommer ha ute låten fullt i dag iaf.

EDIT: Borta

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...