Jump to content
Annons

Bästa Studiolurarna under 1500:-


helloor

Recommended Posts

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Gör en liten sökning på ordet hörlurar så kanske du hittar?

(Jag tror de bästa kostar lite mera)

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer helt med Beyer-tipset. Fick låna ett par DT250 under en inspelning, och sedan var det bara att gå och köpa.

Det är riktigt bra tryck i dem, och precis som med bra monitorer så döljer de inte skavankerna i ljudet. De låter karga på ett bra sätt - man hör allt. Andra lurar som jag provlyssnade (även betydligt dyrare varianter) var i min upplevelse alldeles för softa och inställsamma - mer lämpade för att lyssna på stereon med än att mixa musik i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många rekommenderar Beyer DT 250.

Jag funderar på att köpa antingen Beyer DT 250 eller sennheiser 280 pro.

Båda kostar runt 1000 kr och får väldigt bra betyg överallt.

Är det någon som provat båda och kan säga vilken som sitter skönast?

Beyer har rakare frekvenskurva, lite mer bas och velourkuddar vilket verkar vara ett plus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har provat både Beyer och Sennheiser.

DT250 vinner på att de sitter litte bekvämare. Sedan tycker jag Sennheiser är lite väl vassa i diskanten.

Har du råd att lägga lite mer pengar så rekommenderar jag Beyer DT-150. De är lite klumpigare än DT250 men går mycket djupare i basen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det många som har problem med Sennheiser och deras konstigt dominerande diskant? :S

Jag är riktigt besviken på mina lurar, svårt att få till nåt bra sound när man alltid mastrar låten med för mkt lägre frekvenser än behövligt då man inte hör hur det egentligen låter i Sennheiser lurarna

Link to comment
Dela på andra sajter

är jag den enda i världen som är missnöjd me beyer dynamic dt250??

jag tycker dom läcker som fan, och sitter definitivt inte bra(kanske mitt huvud som är konstigt 🙂 ) sen tycker jag dom hindrar att man hör saker o ting. näe, jag skulle vlija slå ett slag för dt770, samt 880!!

peace

Link to comment
Dela på andra sajter

är jag den enda i världen som är missnöjd me beyer dynamic dt250??

jag tycker dom läcker som fan, och sitter definitivt inte bra(kanske mitt huvud som är konstigt 😄 ) sen tycker jag dom hindrar att man hör saker o ting. näe, jag skulle vlija slå ett slag för dt770, samt 880!!

peace

Att påstå att DT250 läcker som fan är lika dumt som att påstå att jorden är platt. Det är väl bara DT150 som dämpar bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att påstå att DT250 läcker som fan är lika dumt som att påstå att jorden är platt. Det är väl bara DT150 som dämpar bättre.

jag tycker att dom läcker som fan! du kanske vet att olika huvuden är formade på olika sätt! jag tycker dom sitter fel! och därav läcket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bensley pk18 är grymt bra, har vunnit priser för bästa studiohörlurar i usa 2005. Alla verkar använda dom, tror dom ligger runt 1300kr import ungefär, kan vara grymt svåra att få tag i dock. 😱

ingen som gick på mitt skämt? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

...............................................................

Hatar när man ser sånt precis efter man köpt nåt... så jävla typiskt. 😆

lämna tillbaks dom på öppet köp!! eller kräv pengarna tillbaks, för att du "inte tyckte dom var bra alls!!!" :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

...............................................................

Hatar när man ser sånt precis efter man köpt nåt... så jävla typiskt. 😆

lämna tillbaks dom på öppet köp!! eller kräv pengarna tillbaks, för att du "inte tyckte dom var bra alls!!!" :rolleyes:

ajaj synd där...

Redigerat av X-enon
Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter inte särskilt ädelt. Gör man så i studiokretsar?

varför ska det vara ädelt när affären nästintill snuvar en på ens sista välförtjänta slantar!? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

För Sennheiser gäller förutsättningen en modell över 600 SEK och inte de där modellerna som ser ut och känns som plastiga lock över öronen.

[hört 7 olika modeller, från 300 SEK till ca 3000 SEK]. Dyrare Sennheiser gillar jag, men såklart en smaksak som allt annat. Koss: trodde de skulle vara bra, har hört flera olika. Inte nöjd alls. Instängt ljud som i ett kylskåp. Förresten, är det inte Beyer-Dynamic som har världens snyggaste hörlurar? De som går i ett enda stycke, med "kåpor" som inte är runda utan raka. Sennheiser har ett par lite liknande... Nåväl, känner musiker som föredrar Beyer-Dynamic!

Finns såklart en massa andra, Ultrasone, AKG, Sony m.fl. Lyssna och jämför själv!

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

chroffa (oregistrerad)

Ingen som sagt nått om AKG? Dom var jag inne på förut iaf.

Men är dt250 luren bra dämpad mot yttre ljud? Säg att man skulle vilja dj:a med den, går det eller är kanske bygeln ihuvudtaget aldeless för fast och inte konstruerad för sådant bruk?

Finns det någon bra lur som funkar bra för både studiobruk och dj:ing, eller kommer det alltid bli kompromiss då, så att det är bättre att ändå köpa två olika?

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej!

Tack för alla tips!

Har nu testat ett par stycken olika, och har kommit fram till 2st.

Men jag kan inte välja vilka utav dom som jag ska ha!

det är AKG K240 och BEYER DT250

båda kostar runt 1000:- och låter kanonbra, samt är sköna!

Vilka utav dom tycker ni är bäst? Köper imon, så gärna snabba svar =)

/tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej!

Tack för alla tips!

Har nu testat ett par stycken olika, och har kommit fram till 2st.

Men jag kan inte välja vilka utav dom som jag ska ha!

det är AKG K240 och BEYER DT250

båda kostar runt 1000:- och låter kanonbra, samt är sköna!

Vilka utav dom tycker ni är bäst? Köper imon, så gärna snabba svar =)

/tack

DT250 alla gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...