Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej!

Börjat hålla på musik igen efter ett bra tag som jag inte gjort det på. Har alltid tyckt det har varit roligast med melodin och tänkte kolla mina "melodi-kunskaper". Vad kan utvecklas och vad kan jag tänka på - hur låter det för ert öra?

Som sagt melodi/hormoni går före mixing, gillar att "brainstorma" idéer - så mixingen är inget jag lagt någon som helst tid på knappt. har ni dock några tips där så tar jag gladeligen emot dem. 

Med vänliga hälsningar

Edited by OliverXVIII
  • Gilla 1
Annons
Posted

Nu är jag absolut inget proffs men vad jag hör så känns melodin lite lång och utan syfte/riktning, men kötta bara vidare och försök att göra dom kortare och ”upprepande”, alltså att den inte sticker iväg så att man inte glömmer vart man är liksom. Försök att skapa ett mönster i början och försök att följ det mönstret.👍🏼

• Gilla 1
Posted

@Affepaffe Tack så mycket! Har ibland förmågan att "vilja för mycket" och det kan ibland bli lite för mycket noter. Bra feedback du gav som gjorde att jag också tyckte melodin blev bättre, tack för det! Ändrade noterna i slutet av melodin så det var samma på båda ställena, tyckte det blev bättre (sista baren alltså) 🙂

Fortsatt trevlig kväll!  

Posted

Kygo stil hörs i mina öron. Men jag tänker att båda melodierna har ett syfte i samma låt. Jag tror den första skulle kunna samexistera som parallell underton, kanske hårdare kompression på den melodin och ett svep filter automation för mer liv i ljudet på refrängerna. Subtilt blandat.

• Gilla 1
Posted (edited)

@Håkan Ström Hmm jo när du nämner det förstår jag vad du menar med KYGOs stil, faktiskt en som jag lyssnat och lyssnar på en hel del. Oh ingen dum idé alls, låter genialiskt! 

Tack för intressant feedback 🙂

Edited by OliverXVIII
  • Gilla 1
Posted
On 2025-06-13 at 16:39 sa OliverXVIII:

@Håkan Ström Hmm jo när du nämner det förstår jag vad du menar med KYGOs stil, faktiskt en som jag lyssnat och lyssnar på en hel del. Oh ingen dum idé alls, låter genialiskt! 

Tack för intressant feedback 🙂

Kul! Lyssnar gärna på nästa version.