Jump to content
Annons

Vi är sopor allihopa...


drifter7508

Recommended Posts

Annons
  • Svar 105
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Att säga att det låter för djävligt om gamla godingar bara för att de är inspelade live och med en mikrofon vittnar om en sjusärdeles dum inställning tycker jag:

Denna era skapade och ställde krav på ljudteknikern/producenten som i sin tur besatt oerhörda kunskaper genom erfarenhet som gått förlorade sedan länge/ingen pysslar med detta på "rätt basis" längre (finns som tur är några gamla rävar kvar som det alltid är lika intressant att sitta och lyssna på när de berättar om 50-talet och den oerhörda spänning som förelåg varje inspelning med tex storband och den skicklighet i balans och just placering som allt ljudfixande i botten handlar om osv osv...)

så därför måste jag än en gång säga att, tyvärr-det var bättre förr/alla bra låtar är gjorda redan/moderna tider pressar fram krystade grepp bara för att verka originella osv och datorer är ett gissel och kreativitetshämmande verktyg till syvende och sist, detta har jag alltid hävdat trots att jag sitter med skiten själv idag men i ärlighetens namn är det fan så mycket trevligare och mer pålitligt och snabbjobbat med min analogbandare (16 kan på entum...)och så kommer det alltid att vara!!!

Musiken är inte längre spännande, där har ni ett sorgligt men absolut faktum, pionjärandan är sedan länge död och nyare artister försöker men resultatet blir att det endast kopieras/plagieras i retur och nya trendvågor som nytillkomna generationer tar för original...sorry men vilket blekt lurendrejeri...

The spirit is gone and the future is empty and black 🙂 jorå så kan det låta om man ser världen för vad den är, 3.e världskriget håller just på att startas osv,kom ihåg mina ord....men le och var glad idag för det, i morgon kan det vara försent!

Ser fram emot att få höra lite spännande, nydanande och originell musik från dig.

Helst inspelad på rullbandare såklart..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Att säga att det låter för djävligt om gamla godingar bara för att de är inspelade live och med en mikrofon vittnar om en sjusärdeles dum inställning tycker jag:

Denna era skapade och ställde krav på ljudteknikern/producenten som i sin tur besatt oerhörda kunskaper genom erfarenhet som gått förlorade sedan länge/ingen pysslar med detta på "rätt basis" längre (finns som tur är några gamla rävar kvar som det alltid är lika intressant att sitta och lyssna på när de berättar om 50-talet och den oerhörda spänning som förelåg varje inspelning med tex storband och den skicklighet i balans och just placering som allt ljudfixande i botten handlar om osv osv...)

så därför måste jag än en gång säga att, tyvärr-det var bättre förr/alla bra låtar är gjorda redan/moderna tider pressar fram krystade grepp bara för att verka originella osv och datorer är ett gissel och kreativitetshämmande verktyg till syvende och sist, detta har jag alltid hävdat trots att jag sitter med skiten själv idag men i ärlighetens namn är det fan så mycket trevligare och mer pålitligt och snabbjobbat med min analogbandare (16 kan på entum...)och så kommer det alltid att vara!!!

Musiken är inte längre spännande, där har ni ett sorgligt men absolut faktum, pionjärandan är sedan länge död och nyare artister försöker men resultatet blir att det endast kopieras/plagieras i retur och nya trendvågor som nytillkomna generationer tar för original...sorry men vilket blekt lurendrejeri...

The spirit is gone and the future is empty and black 🙂 jorå så kan det låta om man ser världen för vad den är, 3.e världskriget håller just på att startas osv,kom ihåg mina ord....men le och var glad idag för det, i morgon kan det vara försent!

bitter? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Florian - det måste vara jobbigt att vara en bitter och romantiserande gnällspik som du. Att vara så bergsäker på att dagens musiker (utom du själv och ett fåtal andra) inte har något av värde att tillföra. Kan du inte testa att lyssna på den nya musiken och ta den för vad den är istället? Mycket av den är faktiskt riktigt riktigt bra. 🥰

Att musiken inte är spännande längre är absolut inte ett faktum, tycker aldrig musiken varit så spännande som senaste tio åren. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj då,nu har det visst feltolkats lite,som vanligt på detta forum:

jag påstår inte att jag och ett fåtal till skulle göra någon vidare bättre musik än andra i dagens läge, det enda jag personligen försöker är att skapa klanger och ljudbilder vilka påminner om en bättre era ur min smaksynvinkel än den vi lever i idag, och jag lyssnar verkligen efter ny musik och tycker faktiskt att det ibland kommer en och annan ok låt, men att den är ok betyder inta att jag ryser eller blir överväldigad såsom man blev när man började spisa musik en gång i tiden, mina och andra i min generations referensramar är alldeles för breda och luttrade, dagens musik är inte på något sätt jämförbar tyvärr av naturliga inflationsskäl som jag nämnde tidigare!!!

Bitter?!? nej, jag är jävligt glad faktiskt, trots att jag sitter gipsad för hälsenebrott hela Augusti ut...finns värre...

Världen och 95% av de som befolkar den är ett avskum och kriget som nyss börjat är bara upptakten till något ni aldrig kunnat drömma om,men som jag säger le idag...njut osv... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Att säga att det låter för djävligt om gamla godingar bara för att de är inspelade live och med en mikrofon vittnar om en sjusärdeles dum inställning tycker jag:

Denna era skapade och ställde krav på ljudteknikern/producenten som i sin tur besatt oerhörda kunskaper genom erfarenhet som gått förlorade sedan länge/ingen pysslar med detta på "rätt basis" längre (finns som tur är några gamla rävar kvar som det alltid är lika intressant att sitta och lyssna på när de berättar om 50-talet och den oerhörda spänning som förelåg varje inspelning med tex storband och den skicklighet i balans och just placering som allt ljudfixande i botten handlar om osv osv...)

så därför måste jag än en gång säga att, tyvärr-det var bättre förr/alla bra låtar är gjorda redan/moderna tider pressar fram krystade grepp bara för att verka originella osv och datorer är ett gissel och kreativitetshämmande verktyg till syvende och sist, detta har jag alltid hävdat trots att jag sitter med skiten själv idag men i ärlighetens namn är det fan så mycket trevligare och mer pålitligt och snabbjobbat med min analogbandare (16 kan på entum...)och så kommer det alltid att vara!!!

Musiken är inte längre spännande, där har ni ett sorgligt men absolut faktum, pionjärandan är sedan länge död och nyare artister försöker men resultatet blir att det endast kopieras/plagieras i retur och nya trendvågor som nytillkomna generationer tar för original...sorry men vilket blekt lurendrejeri...

The spirit is gone and the future is empty and black 😎 jorå så kan det låta om man ser världen för vad den är, 3.e världskriget håller just på att startas osv,kom ihåg mina ord....men le och var glad idag för det, i morgon kan det vara försent!

Dum inställning? Det tycker jag att man har om man stirrar sig blind på gångna tider och önskar sig tillbaks till en svunnen era när tekniken låg i sin linda.

Jag säger inte att det låter för dj-t om gamla inspelningar "för att de är inspelade live och med en mikrofon". Jag tycker att det låter för dj-t för att det låter illa. Ljudet suger helt enkelt - oavsett hur duktiga de tvingades bli på mikrofonplacering etc för att försöka kompensera för alla de brister som fanns. De ljudtekniker som finns i dag, tvingas ju faktiskt bli ännu duktigare när det gäller mikrofonplacering, eftersom kraven på ljudkvaliteten är ännu högre, tack vare den bättre tekniken - och antalet mikrofoner ställer stora krav på att man lyckas undvika fasfel ock annat "kul". Jag tror definitivt inte att teknikerna var duktigare då än nu, utan bara att de gjorde sitt jobb på bästa möjliga sätt, precis som teknikerna gör nu för tiden.

Att de gjorde det bästa möjliga av dåtidens betydligt sämre teknik, är förstås lika självklart som att man gör det bästa möjliga av dagens teknik i dag - men det innebär definitivt inte att det lät bättre då än det gör i dag - utan jag tycker oavsett vilket att ljudet var kasst på den tiden. Även om det var uteslutande Neumann eller Telefunken-micar som användes, så var ljudet inte bra på inspelningarna. OBS! Jag pratar nu om LJUDET och inte om MUSIKEN - något som vissa verkar blanda ihop... 😄

Om musiken var bättre eller mer spännande på den tiden, är en helt annan fråga och är dessutom en fråga som handlar helt och hållet om personlig smak. Jag är faktiskt övertygad om att en stor del av de gamla stora artisternas framgångar, beror på att utbudet var oändligt mycket mindre. Ville man lyssna på rock, så var det Elvis som gällde och ville man lyssna på pop så var det Beatles. Magert utbud med i princip monopolställning för vissa, alltså. Alla kände till alla nya band, eftersom de var förhållandevis få, att jämföra med dagens situation, när det finns tusentals och åter tusentals band och ingen har minsta chans att hålla koll på mer än en bråkdel av dem. I dessa gamla tider var det förstås enormt spännande eftersom det var helt nya musikstilar som kom fram då - men det innebär inte att man därför måste beundra allt som hände och hur det lät anno dazumal. Varför går vi då inte tillbaks till kristallmikrofoner och magnefon eller fonograf...? Allt var ju bättre förr... 😕 Jag lever i nutiden och är glad att man kan få mycket bättre ljudkvalitet i en hemstudio i dag än man kunde i en proffs-studio då. Visst finns rötterna i det vi gör i dag, fortfarande i gammal musik, som blues och gospel och ännu äldre musik - men det innebär inte att det är omöjligt att göra bra musik i dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar bara... När ni säger att gamla inspelningar hade kasst ljud, spelades in med en mic live osv. Va fan menar ni? Gamla bluesinspelningar från 30-talet? Elvis på 50-talet?

Datorns genombrott kom inte förrens på 90-talet. Innan dess spelades det in låtar med ljudkvalitet lååångt bättre än vad många lyckas med idag.

Missförstå inte mig igen!!! Det verkar annars vara populärt att göra!

Det finns många bra inspelningar från både 70- och 80-talet men många av låtarna idag är självklart bättre producerade. Dock inte alla!

Pass på... Nu ska jag generalisera lite! Om man öppnar upp en "modern" låt i tex. Soundforge så är vågformen komprimerad till max. Ett enda tjockt band av information. En lite äldre inspelning har en lite luftigare vågform. Denna luftighet kallas även dynamik 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar bara... När ni säger att gamla inspelningar hade kasst ljud, spelades in med en mic live osv. Va fan menar ni? Gamla bluesinspelningar från 30-talet? Elvis på 50-talet?

Datorns genombrott kom inte förrens på 90-talet. Innan dess spelades det in låtar med ljudkvalitet lååångt bättre än vad många lyckas med idag.

Missförstå inte mig igen!!! Det verkar annars vara populärt att göra!

Det finns många bra inspelningar från både 70- och 80-talet men många av låtarna idag är självklart bättre producerade. Dock inte alla!

Pass på... Nu ska jag generalisera lite! Om man öppnar upp en "modern" låt i tex. Soundforge så är vågformen komprimerad till max. Ett enda tjockt band av information. En lite äldre inspelning har en lite luftigare vågform. Denna luftighet kallas även dynamik 😉

Point!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville man lyssna på rock, så var det Elvis som gällde och ville man lyssna på pop så var det Beatles. Magert utbud med i princip monopolställning för vissa, alltså. Alla kände till alla nya band, eftersom de var förhållandevis få

Du verkar ha rätt jävla ruskigt dålig koll på det som hände på 60-talet tex och hur många band/artister som fanns och fortfarande står att finna enbart från denna era om man gräver lite, det du säger är inte påläst Claes,snarare totalt vilseledande för de som inte vet något...jag kan rekommendera massvis om någon vill...

Vidare finns det en stor mängd otroligt BRA inspelningar, främst i Jazz-facket, som är gjorda redan på 50-talet och som INTE blivit överträffade rent ljudkvalitétsmässigt/balans/dynamik-mässigt!

Bara att omvärdera lite och upptäcka allt vad ni/du tycks ha missat totalt, go for it!

😛

(jag har tjatat om dynamikdöden/loudnessmaximeringshysterin i andra trådar så det lämnar vi därhän just nu...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar bara... När ni säger att gamla inspelningar hade kasst ljud, spelades in med en mic live osv. Va fan menar ni? Gamla bluesinspelningar från 30-talet? Elvis på 50-talet?

Datorns genombrott kom inte förrens på 90-talet. Innan dess spelades det in låtar med ljudkvalitet lååångt bättre än vad många lyckas med idag.

Missförstå inte mig igen!!! Det verkar annars vara populärt att göra!

Det finns många bra inspelningar från både 70- och 80-talet men många av låtarna idag är självklart bättre producerade. Dock inte alla!

Pass på... Nu ska jag generalisera lite! Om man öppnar upp en "modern" låt i tex. Soundforge så är vågformen komprimerad till max. Ett enda tjockt band av information. En lite äldre inspelning har en lite luftigare vågform. Denna luftighet kallas även dynamik 😛

Det gäller att missförstå rätt... 😄

Jag menar i alla fall 50- och 60-talet, när pop och rock började komma igång som en tsunami. Då var ljudet helkasst. Det var på den tiden man spelade in hela bandet med en enda mic och placerade instrumenten på olika avstånd för att skapa en "mix". Sedan har det skett en ständigt utveckling och blivit bättre efter hand. På 70-talet började det bli bra ljud - för då hade tekniken kommit en bra bit på vägen efter att kraven på ljudkvalitet höjdes och de tekniska framstegen på elektroniksidan tillät allt bättre upptagning och återgivning av ljudet.

Jag pratar inte heller om komprimeringshysterin, som är ett j-a ofog och bara gör att musiken blir tröttande för öronen. Det är en helt annan diskussion... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville man lyssna på rock, så var det Elvis som gällde och ville man lyssna på pop så var det Beatles. Magert utbud med i princip monopolställning för vissa, alltså. Alla kände till alla nya band, eftersom de var förhållandevis få

Du verkar ha rätt jävla ruskigt dålig koll på det som hände på 60-talet tex och hur många band/artister som fanns och fortfarande står att finna enbart från denna era om man gräver lite, det du säger är inte påläst Claes,snarare totalt vilseledande för de som inte vet något...jag kan rekommendera massvis om någon vill...

Det var en grov generalisering, om det nu var svårt att förstå... 😉

Men - du kan väl inte förneka det faktum, att det finns oändligt många fler band i dag, än det fanns på den tiden...?

Vidare finns det en stor mängd otroligt BRA inspelningar, främst i Jazz-facket, som är gjorda redan på 50-talet och som INTE blivit överträffade rent ljudkvalitétsmässigt/balans/dynamik-mässigt!

Det är något jag har mycket svårt att tro, med ledning av alla gamla skivor jag har hört från den tiden - men kom gärna med tips, så att jag kan vidga vyerna, om det nu behövs... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller till viss del med om vad du säger men samtidigt är det just det som är problemet. Det är mycket svårare för de "riktigt duktiga" att komma fram idag. SKivbolagen tvingas plöja igenom tonvis med skit skapade av "icke-musiker" som lekt i ett loop-program. Det måste ändå finnas en viss stolthet i att kalla sig musiker.

Tänk om alla skulle börja kladda med oljefärger och ha vernisage hit och dit. Till slut skulle intresset för konst att svalna!

Frågan är vem som är en "riktig" musiker, är det den högt utbildade eller den som har nåt att säga?

En violinist jag lirade med ett tag som gått alla dom sk fina skolorna hävdade bestämt att en riktig musiker har ett nio till fem jobb på dagarna. Jag säger inte att detta var sant men det är tänktvärt.

Skivbolagen styr ju inte heller själva kvaliteten utifrån ett konstnärligt perspektiv utan det handlar ju om att ligga rätt i tiden med en produkt som kan marknadsföras till en köpstark majoritet för ögonblicket, sak samma vad det är bara det säljer.

Idag översvämmas ju marknaden av en massa "icke-musiker" som du kallar dom och det är endast positivt tycker jag för det är givande med musikskapande även på hobby nivå. Sen om skivbolaget får mer att sålla bland är nog inte ett så stort problem eftersom dom oftast vet ungefär vad dom vill ha redan innan och då gäller det ju inte bara musikaliskt utan artisten ska ju även se rätt ut och vara hipp.

Sen gäller ju som tur är helt andra premisser för annan musik än pop.

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm, musiker och musiker-få har känslan kan man väl sammanfatta det hela med i så fall,och jag gillar att lyssna till känslan, bjuckar på några tips från 60-talet för er som bara tror att Beatles och Elvis existerade då... 🙂 ...:

The Zombies

The Doors

The Beach Boys

(28 Nov. 1964, jag var 9 månader...)

Gene Vincent

Shirley Bassey

The Byrds

Iron Buttrfly

Yardbirds

osv osv, detta är en droppe i havet men kanske en vettig inkörsport för de oinvigda... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Jag trodde vi hade bestämt att vi skulle sluta bråka om smak? Jaja, jag gör en låt under tiden och kommer tycka om er allihopa precis lika mycket sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde vi hade bestämt att vi skulle sluta bråka om smak? Jaja, jag gör en låt under tiden och kommer tycka om er allihopa precis lika mycket sen.

ja, det gör du rätt i. var ett bra tag sedan man hörde nått nytt ifrån dig:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Florian, enligt dej så går alltså tiden och utvecklingen i motsatt riktning? Och enligt nån sorts naturlagar går det inte att göra lika fantastisk musik idag som för 30, 40, 50 etc år sen, eftersom allt bra redan har gjorts?

Vilken sorglig inställning. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är mycket svårare för de "riktigt duktiga" att komma fram idag. SKivbolagen tvingas plöja igenom tonvis med skit skapade av "icke-musiker" som lekt i ett loop-program.

Det Ligger helt klart mycket i det men tror de "riktigt duktiga" kommer fram idag också. Idag när det är relativt enkelt att få fram en "bra" produktion ur en billig hemstudio tror jag det är lätt att man stannar i utveckligen och inte driver sig lika långt som man kanske borde. Det mesta kan ju redigeras in absurdum så många går nog inte så långt som de skulle kunna. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Den enda faran som jag ser det är att man inte längre behöver varandra i musikskapandet nu för tiden.

Förr så repade man tillsammans och musiken färgades av allas personligheter på både gott och ont men maskinell musik är ju lite mer opersonlig.

Nu är det ju ofta enmansorkestrar som gäller och om man inte gillar att komprimissa så är det toppen men som sagt på bekostnad av dynamiken i ett band som lirar ihop.

Själv avskyr jag att kompromissa men ibland så känns det som att man behöver ny input, nya vinklar på musiken och då är det ju toppen med detta forum för ni är ju inte blyga med kommentarer.

Vi är tre personer i mitt band (vi spelar country) och vi har aldrig förut kunnat spela in för vi befinner oss i fel del av världen och är inte tillräckligt talangfulla för att få skivkontrakt så för oss är det ett lyft att få höra hur de hemmagjorda låtarna kan låta.

Nu föll det på mig att sköta själva inspelandet men hela processen är helt fri från automatiseringar och det är inte helt lätt. Vi har ju ingen trummis och det är så rackans svårt att spela in en trumma i taget på en Roland trumpad genom Cubase/EZ drummer och in i vår porta studio och få det tight utan quantiseringar och sånt.

Men utan denna nya teknik så skulle inga trummor alls bli inspelade för jag bor i lägenhet och har inte råd att hyra en riktig studio.

Redigerat av Hellecaster
Link to comment
Dela på andra sajter

sorgligt men sant,som sagt... 😳

Håller inte med dig Florian, skrivs fortfarande en hel del unika nya (bra/vackra) melodier och ny musik med massor av känsla.

All bra blues t ex är ju inte skriven än, och den stilen har ju verligen sina begränsingar vad gäller formen. So what om det nya är influerat av det gamla, så var det ju på 60-talet och före det också.

Kommer ju till och med lite nya musikstilar nu och då, t ex metal, hip hop, trance och vidareutvecklingar av dem mfl (jag vet att jag inte riktigt hänger med på allt nytt som kommer men det gör nog ingen) 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm. Kollade Beyond The Sea med Kevin Spacey häromdagen, som är en biografi om Bobby Darin. Bra film och ännu bättre musik. Den känslan man upplever i den tidens musik tycker jag inte jag upplever i dagens musik.

Men samtidigt kan jag uppleva känsla i viss elektronisk musik jag aldrig skulle kunna uppleva i gårdagens musik. Den som har stått och svettats nätter långa på gigantiska ravepartyn vet vad jag talar om. Och jag menar utan droger.

Bara för att ta ett exempel; Alien Cop (Eskimo Remix) med PsySex. Första gången jag hörde den låten skrek jag "woooeeeeehhhhh!!!" högt för mig själv och busvisslade och studsade runt i vardagsrummet. Jag var helt överväldigad över känslorna som sprudlade i hela kroppen! Blown away, spunk'd my pants!

Sen har jag t.ex suttit på sunkiga blueshak i New Orleans och blivit överväldigad av helt annan känsla där. Det ena ersätter inte det andra för mig. Men det är nog inte alla förunnat att kunna älska båda ytterligheterna. Jag är tacksam att jag varken är inskränkt gammal rocker eller bortskämd elektrokid. 😕

edit: okej, det sista om rockers vs elektrokids var kanske lite drygt, men vad jag menar är väl typ "open your mind and your body will follow". 🙂

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Florian, eftersom du själv har hittat "undantag" så stämmer ju inte ditt påstående, om jag förstått rätt, att allt bra redan gjorts.

Har svårt att komma med exempel eftersom oavsett vad jag tycker så finns ju alltid någon annan som tycker att jag har fel. Vackert, unikt, och massor med känsla blir ju VÄLDIGT subjektivt. 😕🙂

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

a men säg något ur lite olika kategorier,så jag får en susning om vad som är så bra idag...

jag lyssnar inte bara på rock tack och lov (på tal om inskränkt rockröv),gillar givetvis electronica/ambient osv så länge det är intressant och inte massupprepningar i dålig tappning (som en del techno och rave kan vara) lyssnar givetvis på klassisk musik likaväl som jazz, vidare har folkmusik ifrån Balkan och speciellt Rumänien en stor plats i mitt hjärta, Rockabilly och garageband med rätta känslan är kanon party/bilmusik osv, Indisk gammal filmmusik är alltid intressant liksom strupsång från bortre Asien, Bulgariska körerna är rysligt bra och intressanta osv osv...

Jag är alltså en allätare på det hela taget förutom HIP-HOP/RAP som jag kategoriskt ratar pga att den är rent människofientlig etc...dansband har jag ju också lite svårt för även om jag skulle föredra det framför hip-hop om det gällde livet!

Seså-namnge lite good stuff from today så kanske jag ändrar mig lite,jag lyssnar alltid på radion då jag är ute och reser med bilen tex,men som jag hittills sagt så är det inget som överväldigar mig längre musikaliskt, däremot snygga och villiga tjejer-det får en gammal stöt som jag att tindra och gnistra,synd bara att man är stadgad och hederlig numera... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inte lönt, eftersom hela denna diskussion bara handlar om tycke och smak. Du har bestämt dig för att det var bättre förr - och då letar du medvetet eller omedvetet efter fel i alla dagens alster, även om du försöker vara objektiv. När det gäller tycke och smak, så är det omöjligt att vara objektiv, så alla åsikter är fel - och rätt samtidigt, beroende på vilka som diskuterar med varandra... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag finner den här diskussionen en aning lustig måste jag säga.

Om det finns folk som inte gillar modern musik finns det väl ingen anledning för andra att övertyga dessa om att det finns musik idag som också är byggd av kärlek och känsla. Jag menar, det är väl den som lyssnar som har problem om man inte hittar något som tillfredställer en. Det finns ingen universal sanning om vad som är "äkta" och "inte äkta" ..

Men som musiker/producent/låtskrivare kan man ju alltid själv ta tag i saken och göra det som man själv tycker ger en kick, och som kommer direkt från ens själ.

Så jag fattar inte vad problemet är.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...