Jump to content
Annons

Gömma, gruppera tracks för renare yta


DåligtGehör

Recommended Posts

Hoppas det framgår vad jag menar men ett förtydligande är nog bäst.

Om man t.ex. har 8 (midi) tracks med trummor så tar det en del utrymme i programmet. Kan man på något sätt gruppera dessa så att de göms i ett "grouptrack" när man inte vill ha dem synliga.

Vilka stödjer detta Sonar, Cubase eller annan bra inspelningsmiljö?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Högerklicka i kanalfältet och välj "add folder track". Lägg sen de aktuella kanaler i den foldern genom drag and drop.

Alternativt höger klicka och välj "add group track" och välj group channel på de aktuella kanalernas output.

Link to comment
Dela på andra sajter

Högerklicka i kanalfältet och välj "add folder track". Lägg sen de aktuella kanaler i den foldern genom drag and drop.

Alternativt höger klicka och välj "add group track" och välj group channel på de aktuella kanalernas output.

Vad var det för fel på mitt svar? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg de olika grupperna i olika Folder Tracks så kan du öppna/stänga dem efter behag!

Jag gör alltid så eftersom det blir en jävla massa kanaler (speciellt alla körstämmor), annars hade jag fått nervsammanbrott om jag hade sett varenda kanal hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går bra att göra i Sonar också, brukar arkivera audiospår som jag inte använder men inte vill slänga (går att göra i Sonar och är mycket praktiskt). Väljer sedan att dölja den mappen och vips så ser det mycket renare ut. Vad gäller mixer-vyn går det att göra samma sak där (minus arkiveringen).

Edit: Går bra att muta en hel mapp i Sonar, om man vill ha bara ett spår aktivt så blir det till att klicka ett och ett, har inte orkat leta efter ett snabbkommando för flera samtidigt i manualen då jag aldrig haft behov av det.

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...