Jump to content
Annons

-


Recommended Posts

Annons

🙁 Det kommer in ett störande ljud i bakrunden vid 1.35, låter som en lastbil på tomgång eller nåt... jag vet inte men jag gillar det inte.

Har inget annat att klaga på :rolleyes: Bra proddat.

Skön soft låt, kanske lite för mycket snarkvarning för mig 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland så fullkomligt exploderar din röst och blir jättehög ( när du tar i ). Jag vet inte riktigt om jag gillar den dynamiken. Får nästan ont i öronen, och det känns störande i största allmänhet 🙂

Lycka till med det nya materialet. "Six Point Five Inches of Pure Stainless Heartache" är en ruggigt bra skiva. Hoppas ni lyckas överträffa den 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för att ni lyssnar!

Pluffo> Är det just hur sången är balanserad i mixen som irriterar? Jag sänkte den rätt rejält till andra uppdateringen här. Eller är det själva uttrycket du inte kan med? Då blir det nog ingen ändring... 😉

Men sköj att du lyssnat på vår EP! Vi siktar la på en fullängdare så småningom, och de här två låtarna (denna plus denna) är en del av materialet.

Ni andra> Tack för uppmuntran!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle snarare säga att jag efterlyser lite regelåkning. Vid vissa partier blir sången extra stark eftersom, tja, eftersom du sjunger högre. det är vid dessa partier det blir störande eftersom sången överöstar musiken alldeles för mycket, och därmed blir det också irriterande. Sången ligger bra balanserad i mixen för det mesta, men vid vissa enstaka tillfällen så blir den för hög. Ett volymproblem alltså, anser jag.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg melodi

Bra sångröst. Känns rätt amerikanskt, inget fel med det.

Vet inte riktigt vad de olika effekterna betyder i början och slutet.

Den där lastbilen hörde jag inte första gången. Nu hör jag den. Inte en lastbil. Låter mer som om man närmickat en förstärkare som står på utan att nån spelar på den.

Ska dom andra mysko effekterna vara med så kan nog denna också vara, dvs med.

Kort sagt: en rätt trevlig låt, lite färglös kanske men bra sång och instrumenthantering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ingen mixolog precis men tycker alltid det är intressant att lyssna på det du lägger upp. Tycker nog den här låten klarar sig utmärkt utan de ljudeffekter ni har lagt in. Låter som bassisten halkar till vid Körerna är snygga kanske skulle de vara mer sammanhållna i panoreringen. I ö skönt sound!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg låt, ljudeffekterna känns lite överflödiga, framförallt bra sånginsatser. kompet (gitarrkomp) känns lite tunt och trevande, vilket i och för sej passar i inledningen men borde kanske släppa loss senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...