Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

ja stÀller mig lite frÄgande inför denna lÄt....!?

ska erkÀnna att jag nÀstan satt med öppen mun nÀr jag lyssnade pÄ den första gÄngen....nu har jag i och för sig inte lyssnat pÄ den i nÄgon bra lyssning....men, jag tycker den Àr dÄlig....

....men jag VILL gilla den, för jag brukar alltid ta till mig udda popproduktioner, och jag vÄgar sÀga att jag gillar i princip allt han gjort tidigare....men denna "sexy back" klarar jag inte av.... *besviken*

jag inbillar mig ofta att jag kan se svÄrigheten med att göra simpla/tattiga produktioner(sÄ fÄ ljud som skall fylla ut sÄ mkt), och efterstrÀvar det ibland sjÀlv ocksÄ, men det hÀr kÀnns ju......jag vet inte......kÀnner ingenting nÀr jag hör den........mest en störande alldeles för enkel beat....jobbig ettrig refrÀng....osv osv....inte ens lite cool nÄnstans....!?!?

well....nÄn som gillar den? nÄn som ser nÄgot i den som inte jag ser/hör?

Annons
Postat

Jag Ă€r ledsen om jag inte tillför nĂ„got men jag spontanfekalvomerar bara vid tanken pĂ„ Mr T. SĂ„ svaret pĂ„ din frĂ„ga frĂ„ga blir helt naturligt; nej. 😳

Postat

Jag va lite som du första gÄngen jag hörde den, men nu efter ett par lyssningar sÄ verkligen Àlskar jag den! SÄ sjukt funky fresh lÄt! love it!

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Toppklass! Tycker den Àr i högsta grad "cool".

JÀtte simpel...men jÀtte finurlig. Mixen Àr nog lite torr och det kanske Àr dÀr du tappar intresse..eller? Hur som helst...I like.

Postat (redigerat)

OjdĂ„. Om en JT fan blir besviken över en av hans nya lĂ„tar, dĂ„ kanske jag ska undvika att ta stĂ€llning till hur jag kommer tycka om den. 😆😳 Med andra ord, jag har personligen verkligen avskytt allt han gjort. Det har kĂ€nts som att han blev kĂ€nd genom sin musik enbart för att han var ihop med Britney... Men jag undviker Ă€nnu en jobbig diskussion faktiskt, sĂ„ om nĂ„gon kĂ€nner för att peka mig pĂ„ nĂ€san att jag har fel Ă€nnu en gĂ„ng; bespara er.

Redigerat av Kricke
Postat

Tycker den Àr rÀtt ok faktiskt, för att vara justin.

Fast nÀr no doubt gör den (hella good) Àr den Ànnu bÀttre.

(fast det kanske Àr bara jag som tycker det Àr likt förresten)

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Jag tycker den Àr grym! Den visar perfekt hur man gör nÄgot bra o nyskapande och samtidigt hÄller det simpelt.

Postat

Jag tror refrengen Àr fet alltsÄ, men versen Àr lite trÄkig. Inget jag kommer supporta i allafall, lÄter det inte lite plastigt med den dÀr synten?

Postat

Försöker han/dem lĂ„ta underground eller? 😆

fÄTT aOUNDERgrAOUND!

Postat

Knappast nĂ„gra större produktionskostnader för den hĂ€r lĂ„ten iaf 😆

Postat
Knappast nĂ„gra större produktionskostnader för den hĂ€r lĂ„ten iaf 😳

Med tanke pÄ att det Àr timbaland som producerat sÄ lÀr skivbolaget betalat multum för produktionen

Postat
Knappast nÄgra större produktionskostnader för den hÀr lÄten iaf

Sist jag hörde tar Timbaland ca 250 000 USD för att göra EN lÄt...

Kan vara att han tar nÄgot mer eller midre idag men runtomkring den siffran ligger han pÄ.

Postat (redigerat)
Knappast nÄgra större produktionskostnader för den hÀr lÄten iaf

Sist jag hörde tar Timbaland ca 250 000 USD för att göra EN lÄt...

Kan vara att han tar nÄgot mer eller midre idag men runtomkring den siffran ligger han pÄ.

Vilket Àr jÀvligt sjukt med tanke pÄ att den hÀr produktionen kan man lÀtt göra i en hemstudio. Ingen avancerad mickning, ingen avancerad synthprogrammering, ingen avancerad effekthantering, ingen avancerad mixning..

/Daniel

Edit: Idén Àr inte sÄ speciellt nyskapande heller...

Redigerat av D Vibe
Postat
Vilket Àr jÀvligt sjukt med tanke pÄ att den hÀr produktionen kan man lÀtt göra i en hemstudio. Ingen avancerad mickning, ingen avancerad synthprogrammering, ingen avancerad effekthantering, ingen avancerad mixning..

/Daniel

Less talk, more action förvÀntar jag mig frÄn dig dÄ. NÀr timbaland gör lÄtar har jag svÄrt att tÀnka mig att han kÀnner behov av att bevisa för lyssnarna att han kan kvadrupelmicka en mungiga.. det handlar om att ha en idé om ett sound och att sen leverera. Och, om att fÄ det att svÀnga som fan och tjÀna miljontals dollar.

Det behöver inte lÄta sÄ fruktansvÀrt avancerat bara för att det Àr det heller. Han har antagligen inte knÄpat i en kvart och sen kört en mastringspreset frÄn t-racks, det lÀr ligga en hel del jobb bakom.

Postat (redigerat)

Vet inte om det Ă€r fel pĂ„ streamingen men det hackar till lite pĂ„ vissa stĂ€llen, och det lĂ„ter ju skitcoolt! Hoppas det ska vara sĂ„. 🙁

Tycker den sÀtter sig direkt, jÀvligt bra lÄt. Justin levererar alltid och Timbaland har jag inte hört nÄt dÄligt med Àn sÄ lÀnge. Senaste Nelly Furtado-plattan Àr ju ocksÄ grym.

SÄ ni som dissar kan ju sluta dissa, det hÀr Àr objektivt bra.

Edit: ÅH VAD BRA

Redigerat av surikatmamma
Postat (redigerat)

/Daniel

Less talk, more action förvÀntar jag mig frÄn dig dÄ. NÀr timbaland gör lÄtar har jag svÄrt att tÀnka mig att han kÀnner behov av att bevisa för lyssnarna att han kan kvadrupelmicka en mungiga.. det handlar om att ha en idé om ett sound och att sen leverera. Och, om att fÄ det att svÀnga som fan och tjÀna miljontals dollar.

Ofcourse, nĂ€r jag fĂ„r 250.000 USD för en rutten produktion sĂ„ kommer folk respektera mig som producent mer för sakens skull Ă€n för vad jag gör. 🙁

Det behöver inte lÄta sÄ fruktansvÀrt avancerat bara för att det Àr det heller. Han har antagligen inte knÄpat i en kvart och sen kört en mastringspreset frÄn t-racks, det lÀr ligga en hel del jobb bakom.

Eller sÄ har han gjort det pÄ en kvart.. Man behöver inte lÀgga ner oerhört mkt tid för att göra en enkel produktion heller.

Tycker du sjÀlv att produktionen Àr vÀrd 250.000 USD? Ja/nej..?

Redigerat av D Vibe
Postat

Det spelar vÀl ingen roll vad vi tycker? Justins skivbolag tycker uppenbarligen det, och det Àr det som rÀknas.

Tar inte Neptunes ocksÄ nÄn sÄn dÀr galen summa för sina produktioner? Typ 100k för varje minut musik tror jag att jag har lÀst? De Àr ju iofs inte sÄ vassa alla gÄnger.

Postat

Lyssnade pÄ lÄten igen. SjÀlva synthprogrammeringen Àr jag övertygad om att han gjorde pÄ en feskvart. Inspelningen av sÄngen tog sÀkerligen lÀngre tid. Ligger en hel del layers i stereo som flÀskar upp det.

/Daniel

Postat

Det spelar vÀl ingen roll vad vi tycker? Justins skivbolag tycker uppenbarligen det, och det Àr det som rÀknas.

Tar inte Neptunes ocksÄ nÄn sÄn dÀr galen summa för sina produktioner? Typ 100k för varje minut musik tror jag att jag har lÀst? De Àr ju iofs inte sÄ vassa alla gÄnger.

Hehe, tjae, han har vĂ€l hittat en bra affĂ€rsidĂ© kanske 🙁

/Daniel

Postat

För att förtydliga det hela lite sÄ har jag inte nÀmnt nÄgot om Justins eller Timbalands tidigare produktioner. Tycker att en hel del av det som Justin har slÀppt (vet inte vem som producerat) har varit riktigt uppfriskande och svÀngit; Àven fast jag aldrig riktigt gillat hans sÄngröst..

Att ha gjort bra produktioner sÀkrar inte framtidens produktionskvalitet för det.

/Daniel

Postat

Har lyssnat pĂ„ hela nu och jag tycker det lĂ„ter vĂ€ldigt "media anpassat", komprimerat med ĂŒberstereobild och super lyxdiskant.

Funkar vĂ€l hyffsat i sĂ„nna dĂ€r smĂ„ radios man har i köket. FörstĂ„r inte logiken i hans konsept. NĂ„got sĂ€ger mig att den hĂ€r ska vara lite gjord för dansgolvet men med dom dĂ€r töntiga basljuden och den ĂŒberkomprimerade och lyxdiskanten + stereobild lĂ„ter bara ihoptryckt och plastigt.

Nja lÄten Àr kass och produktionen Àr för jobbig att lyssna pÄ. Om det hÀr inte skulle vara Justin sÄ skulle detta antagligen inte bli nÄgot alls.

haha fan vad jag Ă€lskar att kritisera. 😛

Postat
Har lyssnat pĂ„ hela nu och jag tycker det lĂ„ter vĂ€ldigt "media anpassat", komprimerat med ĂŒberstereobild och super lyxdiskant.

Funkar vĂ€l hyffsat i sĂ„nna dĂ€r smĂ„ radios man har i köket. FörstĂ„r inte logiken i hans konsept. NĂ„got sĂ€ger mig att den hĂ€r ska vara lite gjord för dansgolvet men med dom dĂ€r töntiga basljuden och den ĂŒberkomprimerade och lyxdiskanten + stereobild lĂ„ter bara ihoptryckt och plastigt.

Nja lÄten Àr kass och produktionen Àr för jobbig att lyssna pÄ. Om det hÀr inte skulle vara Justin sÄ skulle detta antagligen inte bli nÄgot alls.

haha fan vad jag Ă€lskar att kritisera. 😛

Jag skulle inte alls vilja dansa till den hÀr lÄten, jag vill lyssna pÄ den nÀr jag har sex eller nÄt för den Àr sÄ jÀvla bra.

oakleaf (oregistrerad)
Postat
Om det hÀr inte skulle vara Justin sÄ skulle detta antagligen inte bli nÄgot alls.

SÀ Àr det vÀl med 99% av alla lÄtar som skrivs hur som helst! Eller....

Hörde nÄnting om att Max Martin, nÀr han jobbade med Brittan, hade runt 100 smÄ alster som sen utvecklades till de lÄtar som faktiskt hamnade pÄ plattan.

Massor av bra musik skrivs, men för den hÀr typen av musik krÀvs det lite "stardom" för att fÄ ut den. Behöver inte vara sÄ heller, men det Àr den vanliga normen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.