Jump to content
Annons

Battary 2


koffe666

Recommended Posts

Tjena!

Jag kör battary 2 genom logic 5.2 och använder DFH som samplings bank.

Jag har fått höra att de ska gå att få ut trummorna i olika kanaler och inte bara genom en stereo kanal.

Alltså om jag väljer ett trumset I DFH så ska jag kunna få ut baskagge, virvel, OH, pukor, osv i separata kanaler i sequncen i logic.

Frågan är nu bara hur detta går till? 😉

Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig!

Tack på förhand!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
I Battery finns det en dropdown där du väljer utgång, under veolymregeln som sitter väl nere till höger.... Testat med den?

Hej tack för svaret men jag har redan testat att byta under volymreglen i battary men då kan jag bara välja utgångar på ljudkortet.... 😳

Redigerat av koffe666
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur det är i battery två, men i ettan så går man först in i "options" nere till höger i fönstret, strax ovanför masterregeln och ställer in antalet stereo och monoutgångar i en "rullgardinsmeny".

När du sedan har en trumma ("cell") markerad väljer du utgång nere i en ruta under masterregeln genom att hålla in musknappen och dra den uppåt/nedåt.

(Höftar det här ur minnet nu eftersom jag sitter på jobbet och inte kan kolla exakt hur man går tillväga, men annars kan du kolla efter "multiple outputs" eller liknande i manualen.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej tack för svaret men jag har redan testat att byta under volymreglen i battary men då kan jag bara välja utgångar på ljudkortet.... 😳

Hmm jag sitter inte heller framför min musikdator och kan kolla, försöker bara minnas.... Men det kanske är skillnader mellan logic och cubajs i detta avseende. För jag är ganska säker på att jag kan välja utgångar i mixern i den dropdownen....

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om Battery....

Någon som vet varför jag bara får ut 8 kanaler i Pro Tools...?

Du lämnar inte direkt mycket info att utgå ifrån.. 😎

Kör du med 4 stereo-outputs ur battery in i Pro Tools?

Har du provat att lägga till ytterligare mono-outputs?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, haha, jag gav faktiskt inte mycket till bakgrundinfo!

Sorry.

Det jag vet är följande:

I vår studio i Stockholm har vi investerat i ett ProTools LE-system nyligen och när vi nu försöker överföra alla projekt från vårt gamla Logic 5 system får jag inte ut mer än 8 outs från något multichannel instrument. Vet inte varför. Har försökt ett antal gånger med att ställa Battery på ex 1 stereo och 14 mono (vilket jag brukar ha Battery inställt på så vida jag inte specifikt vill använda stereosamplingar).

Är det något mer jag skulle behöva berätta för att få hjälp, eller....?

Link to comment
Dela på andra sajter

du har valt den som multi instrumen va?

sen kan du inte få ut den på olika kanler utan de går ut på auxarna...

var längesedan jag andvände battary 2, men jag vet att de går ut på auxarna. iallafall i logic

Link to comment
Dela på andra sajter

I Logic hade jag inga problem att få ut 16 kanaler - det är bara i ProTools problemet uppkommer.

Det är inte någon inställning i ProTools eller är det så att man måste ha hårdvarukanaler får att få det att fungera?

edit: Kan det vara så att ProTools LE enbart stödjer 8 outs???

Redigerat av Giannis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...