Jump to content
Annons

Varför får jag inte äga en norrman?


Linkowich

Recommended Posts

För att det inte ska misuppfattas så har jag ingenting alls emot homsexuella, tvärtom så är några av mina absolut närmsta vänner bögar och jag fightas gärna för den sidan som vill tillåta homosexuell kärlek i kyrkan.

Jag har flera kompisar som är HS, jag har även anställt flera i mina tidigare jobb...

Men här håller jag faktiskt inte med dej...

Jag tycker att alla människor ska ha samma rättigheter i samhället, inklusive gifta sej med vem man vill. Men att ge guds välsignelse till ett homosexuellt par är omöjligt om kyrkan ska vara kristen och grunda sin verksamhet och liturgi på bibeln... Då kan man lägga ner kyrkan som "kristet rum", och göra den till ett statligt bröllops och begravnings organ...

Men det är ju bara va jag tycker... 😄

Edit: Och jag har ju inte betalt en krona i skatt till Svenska Kyrkan... 🙂

Det är nog väldigt få personer inom kyrkan som tycker att allt som står i bibeln är rätt. Bibeln skrevs av många olika personer, och därmed säger den emot sig själv ca: 400 ggr. Så att säga att "bibeln" är emot homosexualitet håller iaf inte jag med om. Flera av de som skrev bibeln är säkert det! Och flera av de som läser bibeln också. Men det är en annan sak. Min farsa jobbar inom kyrkan men tror inte på ett ord från bibeln. Han tycker att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan, adoptera mm. Kyrkan består ju av folk med olika åsikter.

/ adama

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)
Förklara för mig på vilket sätt är det här musikrelaterat 😎

Det är det inte och ska inte vara heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

O jag som trodde i min enfald att Jesus o Gud älskade alla. Vad som var viktigt är väl att man accepterar att Gud är din herre. Vad som är viktigt är vad du har i ditt hjärta o inte i vad du stoppar upp i rumpan. Det kan möjligen resultera i ett helvete för den personen här på jorden ( i de flesta fall är det nog så ) men hos Jesus är de välkomna ( i alla fall i min tro ). Det viktiga måste ju vara att du älskar och saluterar kärleken oavsett vilket kön. Jag tror på en kärleksfull Gud och tror framför allt att vi ska vara väldigt försiktiga att ta hans roll o döma människor.

Tycker tanten är fel ute. Kommentaren har sin poäng men förlöjligar debatten imo. Fast å andra sidan satte ju hennes inlägg nivån. / Mikke

edit: stvaining

Redigerat av MikkeÖland
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...