Jump to content
Annons

JJ Cale på SVT


Hellpig

Recommended Posts

Någon mer som såg dokumentären som JJ Cale på TV2? Jag hade bommat det så jag kom in i mitten tyvärr. Jag har alltid gillat hans musik men hade ingen aning om vem han var egentligen, det vet jag kanske fortfarande inte men det var kul att få se lite mer av/om honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

...tänkte bara tillägga... Jag har aldrig fattat att han är en sån bluessnubbe som han verkade vara på dokumentären. De skivor som jag hört har en helt egen stil, bluesinspirerat visst men ändå inte på något sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

J.J Cale är hur skön som helst, har också diggat honom sedan mitten på 70-talet,satt i en gammal PV som grabbarna med körkort hade-Nisse och Leifen (en annan var bara 12-13 typ-fick hänga med och smaka mellanöl och leka cool på raggarundan i Hemse på Gotland:lol: )

Plattan Troubadour 1976 gick varm samtidigt som E.L.O- A new world record vilken inte låter lika bra idag men Cale håller i alla lägen och i all framtid!!! 😳😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja JJ Cale är riktigt cool. Kommer att tänka på en snubbe som var aktiv sent 70-tal, tidigt 80, som hette BLOMMAN som gjorde svenska missnöjestext-tolkningar av utländska låtar, bl a dåtida Dire Straits men framförallt JJ Cale! 😉

Dom jag minns är "Club amour" (Cajun moon), "Små knepiga låtar" (Rock'n roll records), "Vals" (Lies) och "Farfars barnkalas" (Clyde).

Hempo Hildén var trummis för övrigt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...