Jump to content
Annons

Kontinentaltråden


dede

Recommended Posts

Nu får det vara slut på sävligheten. Plankar Göteborgarnas upprop rakt av. Bara ersatt ordet Göteborg med andra utryck som "bronära" "kontinentala" etc

Hej på er,

Tanken med denna tråd är att se vilka andra av er på forumet som bor nära bron till Europa. Så att man kan lättare kan hitta nya musik-kompisar/kontakter i samma sfär. Men även kunna tipsa varandra om bra musikaffärer, studios, kontakter osv osv. Och kanske bilda en festkommité.

Så skriv gärna om du är från fyrstad/Skåne: svara gärna kort på dessa frågor så blir det lättare att sammanfoga folk utifrån intresse/smak.

1 Lite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

¤

2. Vad lyssnar du på för musik?

¤

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

¤

4. Var bor du?

¤

5. spelar du i ngt band?

¤

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

¤

7. övrigt om dig själv... 😄

x

8. Skulle det vara trevligt med ett stamställe? (Mässingshornet föreslaget.)

Listan so far:

Ztinkey zwei, Malme

dede, Malmö, Sofielund

djonas, Lund

Morrison, Lund

Claes, Oxie

Cloudsurfer, Furet, Halmstad

Danny Cort, Malmö, på väg till Gbg

Nexustwins, Helsinborg

Redigerat av dede
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1 52, man.

2 Lyssnar faktiskt på det mesta, minst en gång, ialla fall. Helst Kraftwerk, Waits Eno, Reed, Ry Cooder, Blues oc´h country.

3 Gitarrer, el cch auk.

4 I Malme.

5 Inte för tillfället.

6 Ja. Pillar med cubase och reason m.m.

7 Gillar Whisky och mörk öl.

Fan, Dede, det låter som nån jävla kontaktannons! 😄🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Visar gott föredömme och svarar direkt!

1) Tillhör den generation där man måste ljuga som en häst travar eller sitta i fängelse för att slippa lumpen. Jag satt inte i fängelse. På et bananskal in som tågtrafikledare . Intressen mestadels åt det kulturella hållet (vad nu det ska betyda. Lite luddigt här)

2) New wave, Coyntryrock, alternative, klassiskt, Alt som inte är mainstream, sextiotal.

3) Svår fråga. Ursprungligen elorgel. Men känner mig nog mest hemma med musikprogram. Improviserar gärna på piano när jag är onykter.

4) Malmö, Sofielund

5) Nej. Många år sedan sist. att som, Corpse de Garde, Scanners är väl vad jag har varit med både i studio och livesammanhang.

6) Nej. Det krävs lite mer än vad jag har för att kallas studioEn dator, några instrument och en mick. Använder Sonar. Kör mest numera på en bärbar. Så länge man inte ska ha innågonting i datorn är det inga problem.

7) Musik kan få mig att gråta, bli lycklig eller vilja slåss (bara en gång och det var inte musiken utan de vidriga porrfilmer som kallades perfomance...men visst var jag full med adrenalin efter att ha spelat själv strax innan.

8) Ja det borde vi kunna enas om.

editerat: diverse

Redigerat av dede
Link to comment
Dela på andra sajter

1. Lite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

¤ Man, 29 år, musik, fotboll, natur, brudar & bärs, sökare...

2. Vad lyssnar du på för musik?

¤ allt utom musik som jag inte tycker om...

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

¤ Gitarr.

4. Var bor du?

¤ Lund.

5. spelar du i ngt band?

¤ Yepp i Cullooden

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

¤ Självklart 😳, Cubase SX2, Reason 3 och en salig blandning pluggar men aldrig samplingar.

7. övrigt om dig själv...

¤ Snygg som fan!!!

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

1. Lite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

¤ Man, 30, musik

2. Vad lyssnar du på för musik?

¤ The Doors, Whitesnake, Free, Robert Johnson, Soilwork, m.m.

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

¤ Sång (gitarr)

4. Var bor du?

¤ Lund

5. Spelar du i ngt band?

¤ Nej

6. Har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

¤ Cubase/Samplitude

7. övrigt om dig själv...

¤ haha ja va fan detta låter ju skitmesigt 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

1 Lite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

  • Ålder: 41, Kön: Man, Intressen: Musik, Film, Elektronik, djur och natur, Yrke: Hårdvaru-ingen(ting)gör...

2. Vad lyssnar du på för musik?

  • Soul, pop, rock
  • Det JAG räknar som Soul är sådant som Luther Vandross, James Ingram, Earth, Wind & Fire, Delegation, Kool & the Gang etc...
  • Rock är blandat - allt från Chicago, Toto, Boston, via Status Quo och ZZ Top till Meat Loaf. Ingen sorts metal eller sådant...

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

  • Elbas - men på senare år allt mer keyboards, även om jag inte anser att jag kan spela särskilt bra; tack och lov för kvantiseringsmöjligheterna...

4. Var bor du?

  • Kommer ursprungligen från Limhamn - staden med två hyfsat stora förorter: Malmö och Köpenhamn...
  • Bor numera i hus i Oxie.

5. spelar du i ngt band?

  • Det var länge sedan...

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

  • Japp! Cubase SX3, Wavelab 6, Melodyne Studio Sonalksis kompressorer och eq, PSP Vintage Warmer, MasterQ och några till, EWQLSO Gold, Scarbee SID XL, KGB och JSF, HALion 2 - och så många andra, att jag inte orkar rada upp dem...

7. övrigt om dig själv...

  • Alla borde väl veta att jag driver en liten firma där jag säljer musikprylar, men ska man presentera sig en gång extra, så ska man väl...
  • Jag är också galningen som har gjort massvis av inspelningar av olika mikrofoner, för att folk ska kunna jämföra dem...
  • Jobbar med att reparera industriella streckkodsscanners - så om paketen kommer fram på Posten och bagaget kommer fram när du flygerr, så är det inte omöjligt att du kan tacka mig för att scannerinstallationen fungerar. Om det inte kommer fram, så har någon kört på en scanner med trucken eller något... Många industrier, som Volvo, Carlsberg och många andra har också sådana scannrar.
  • Har tidigare jobbat många år med datorreparationer. Från början C-64 och senare Atari och Amiga. Det var på den tiden när man reparerade på komponentnivå! När det blev mer och mer PC där man bara byter kort , så bytte jag branch efter några år eftersom det blev så j-a tråkigt då... Har du någon gång lämnat in en Atari eller Amiga i ungefär södra halvan av Sverige, så är det mycket sannolikt att det är jag som har reparerat den.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 Lite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

¤ 87:a från halmstad vars största intressen är musik, ishockey och det motsatta könet. På vardagar medllan 07-16 så är jag rörläggare på Bravida, annars är jag inte mer skadad än nån annan 😆

2. Vad lyssnar du på för musik?

¤ Jag lyssnar väl i stort sett på allt, utom 'schlager', opera och dansband...Men till största del lyssnar jag på Harddance och metall.

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

¤ Fruity Loops v5.01 😕

4. Var bor du?

¤ Furet, Halmstad.

5. spelar du i ngt band?

¤ Mjae.

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

¤ Min gamla sida

Har använt Dreamweaver.

7. övrigt om dig själv...

¤ Jag gillar rosa, tycker om att dricka öl, samt att hejja på främmande människor

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Tyvärr så skäms jag lite över att bo i en stad där familjeuppgörelser medelst automatvapen träffas bland barnfamiljer på öppen gata och där man måste se "rätt" ut för att överhuvudtaget få tilltala restaurangvärdar.

Jag flyttar till GBG istället, där är dom snälla mot varandra.

Låt tillägga att jag ser "rätt" ut och rör mig fritt i Malmö's uteliv, men jag mår illa av att se hur trevliga och vältaliga ungdomar blir nonchalerade för att dom inte ser ut som en miljon spänn.

Förresten så finns det inga bra musikaffärer i Malmö, men det där med festkommité låter trevligt, om vi tar första mötet på Mässingshornet på Kirseberg...

EDIT; Papaya i Lund går också bra, hon som jobbar där är jättesöt och trevlig.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Mässingshornet är jag med på! Papaya vet jag inte vad det är men det är klart jag är med där med! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Mässingshornet är jag med på! Papaya vet jag inte vad det är men det är klart jag är med där med! 😉

Då blir det Mässingshornet!

Han som jobbar där är jättetjock och trevlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

1 Lite kort om dig själv, ålder, kön, intressen, yrke, m.m

Man 31. Jobbar som kock & DJ. Förflutet som bartender, dörrvakt, klubbarrangör och popstjärna. Intressen - jag gillar tjejer, öl, mode, musik och slagsmål.

2. Vad lyssnar du på för musik?

Klubbmusik i olika former. Och annat bra.

3. Vilket är ditt huvudinstrument?

Vox och slagverk och turntables.

4. Var bor du?

Stadionområdet och Slussplan.

5. spelar du i ngt band?

Inte nu längre.

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?

Använder Nuendo och Acid som sequencers och dom pluggar jag behöver, framförallt Waves-paketet och PSP-grejer. Ultrafunk's effekter slinker ner i mixen ibland också.

EDIT; Skrev om en grej.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Nu får det vara slut på sävligheten. Plankar Göteborgarnas upprop rakt av.

Ska vi inte planka göteborgarnas upplopp isåfall?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får det vara slut på sävligheten. Plankar Göteborgarnas upprop rakt av.

Ska vi inte planka göteborgarnas upplopp isåfall?

Tycker du verkligen det...........Det var rätt illa på Malmöupploppet där de tränade till Gbg. 🙂 Sist jag var i Göteborg bode vi nog hemma hos någon i Attentat. Med toalett på gården. Så all pissade i vasken. Det var tider det. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Ålder: 15/16

Kön: Man (Tomtenisse?!)

Intresse: Musik så klart!

Yrke: Studerande @ gymnasie

2. Huvudstil: Hands up! / Trance

Stil2: Rave

Stil3: House

Stil4: Hardstyle/Hardcore

3. Huvudistrument: Synth/Datorn

4. Var bor du?: På den linna speten närsmst Danmark (Helsingborg)

5. Spelar du i nått band?: Nej, men jag gör musik med min bror

6. har en egen hemmastudio? isf vilkea program/pluggar använder du?: Har egen "Hemstudio" använder förljande grejjor:

Dator 1:

3,2 ghz preocessor

1024 mb ram

Dator 2:

1,5 ghz processor

512 mb ram

Övrig hårdvara:

Midi klav: Edirol pc 50

Mic: Samson (usb) C01u

Mjukvara:

Fl-studio 6

Reason 3.0

Cool edit pro 2.1 (ljud edit)

Refx Vaungard (VST)

RGC audio Zt3a+ ( VST)

Bass station (VST)

Sytrus 2 (VST)

Vengeance essential clubsounds vol 1

Vengeance essential clubsounds vol 2

Vip-zone free samples

+ annat gratis vid behov....

7. övrigt om dig själv:

Inget jag kan komma på jst nu, godnatt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mässingshornet är jag med på! Papaya vet jag inte vad det är men det är klart jag är med där med! 🙂

Då blir det Mässingshornet!

Han som jobbar där är jättetjock och trevlig.

Kan vi göra mässingshornet till stamställe typ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Mässingshornet är jag med på! Papaya vet jag inte vad det är men det är klart jag är med där med! :rolleyes:

Då blir det Mässingshornet!

Han som jobbar där är jättetjock och trevlig.

Kan vi göra mässingshornet till stamställe typ?

Yes alltså!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

8. ja det hade varit jättetrevligt, Mässingshornet passar oss perfekt. Det eller Restaurang Slottsparken - jag är ändå där varje dag. Annars är Piraja på Gamla Väster trevligt, lagom centralt och bra ölsortiment.

Link to comment
Dela på andra sajter

Restaurang Slottsparken är det den som ligger inne i parken? Vad har de för öppettider?

Själv har jag hängt på "På Besök" på sistone. Delvis för att det ligger 50 meter från där jag bor. Men också för trevlig personal, snälla priser och kul retromiljö.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Restaurang Slottsparken är det den som ligger inne i parken? Vad har de för öppettider?

Själv har jag hängt på "På Besök" på sistone. Delvis för att det ligger 50 meter från där jag bor. Men också för trevlig personal, snälla priser och kul retromiljö.

Ah.

Jag har varit där ett par gånger också.

Slottsparken är stället mitt i parken ja..har öppet till tidigast 23 varje dag.

Men På Besök verkar vara schysst..det är jag med på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...